2018-03-14, 19:33
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Uppgifter med foton om att SAA hittat en underjordisk kemanläggning i tidigare rebellkontrollerat område östra Ghouta.

Det här kommer vi aldrig att få aldrig läsa om i MSM.

Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
För att det inte stämmer. Du verkar tro att Assadregimen är sanningsfabriken. Förhåll dig kritiskt på ett konsekvent sätt.
Jag vet inte om det stämmer - hur vet du?
Vad har du för uppgifter om denna påstådda kemanläggning.
Låt oss veta?
Citera
2018-03-14, 19:55
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
För att det inte stämmer. Du verkar tro att Assadregimen är sanningsfabriken. Förhåll dig kritiskt på ett konsekvent sätt.
Vad vet du om det?
Citera
2018-03-14, 20:09
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Jag vet inte om det stämmer - hur vet du?
Vad har du för uppgifter om denna påstådda kemanläggning.
Låt oss veta?
Jag vet inte. Jag tycker inte att enbart ett påstående från Assadregimens om att man hittat en kemanläggning tillhörande rebellerna grundar sig för en slutsats, i synnerhet när regimen själv står anklagad för kemvapenattacker och andra folkrättsvidriga brott. De är alltså helt klart partiska. Jag tycker att ett opartiskt institut ska undersöka anläggningen - FN är en bra kandidat.
Citera
2018-03-14, 20:19
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Jag vet inte. Jag tycker inte att enbart ett påstående från Assadregimens om att man hittat en kemanläggning tillhörande rebellerna grundar sig för en slutsats, i synnerhet när regimen själv står anklagad för kemvapenattacker och andra folkrättsvidriga brott. De är alltså helt klart partiska. Jag tycker att ett opartiskt institut ska undersöka anläggningen - FN är en bra kandidat.
Märkligt då att du trots att detta inte räcker för en slutsats själv lyckades dra slutsatsen att påståendet inte stämmer. Det vet du som sagt ingenting om.
Citera
2018-03-14, 20:23
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Märkligt då att du trots att detta inte räcker för en slutsats själv lyckades dra slutsatsen att påståendet inte stämmer. Det vet du som sagt ingenting om.
Vem har sagt att jag syftade på uppgifterna?

Jag syftade på påståenden om att MSM inte kommer att rapportera det. Om uppgifterna stämmer kommer dessa att rapporteras av media. Inget svårare än det. Men tydligen vill folk här som inte ens vet om uppgifterna stämmer att dessa publiceras i media.
Citera
2018-03-14, 20:27
Medlem
https://twitter.com/zeytindali_sy/status/973995807539163137

https://pbs.twimg.com/media/DYRT_gIWsAA0-Nt.jpg:large

Operation OB Latest Map

Afrin snart helt omringad och det är nästan enbart bergen kvar som hålls av kurderna.
Citera
2018-03-14, 20:28
Medlem
https://twitter.com/Hakikatul_Teror/status/973983048386654212

American foreign fighter Jake Klipsch was killed in Afrin

En amerikan som stred för YPG dödad idag
Citera
2018-03-14, 20:40
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Vem har sagt att jag syftade på uppgifterna?

Jag syftade på påståenden om att MSM inte kommer att rapportera det. Om uppgifterna stämmer kommer dessa att rapporteras av media. Inget svårare än det. Men tydligen vill folk här som inte ens vet om uppgifterna stämmer att dessa publiceras i media.
Suck. Jag borde veta bättre än att ge mig in i polemik med rättshaveristerna som skriver meningslösa inlägg dag ut och dag in i denna tråd. Självklart kan du inte erkänna ett så uppenbart fel.

Vill du verkligen tramsa om en sådan struntsak istället för att bara höja handen och erkänna att du hade fel. Är det så viktigt för dig?

Du skriver som svar på inlägget

Citat:
Uppgifter med foton om att SAA hittat en underjordisk kemanläggning i tidigare rebellkontrollerat område östra Ghouta.

Det här kommer vi aldrig att få aldrig läsa om i MSM
.

Citat:

Och du vill nu hävda att du menade att det inte stämmer att vi inte kommer få läsa om detta i MSM.

Seriöst, varför slingra sig som en mask istället för att ta smällen som en man? Tycker du verkligen att du försvarar någon slags heder när du fjantar dig på detta vis? Testa att skriva "Ja där förhastade jag mig, My bad". Det är inte så farligt, jag lovar.
Citera
2018-03-14, 21:28
Medlem
SAA avancerat i Ghouta

https://twitter.com/Syria_Hezb_Iran/status/974017751319744519

MAP: #SAA led by #Syria|n Republican Guard & 4th Mechanized Division liberate eastern part of #Jisrin town (50%) from #FAR/ #HTS. #Ghouta #DamascusSteel
Citera
2018-03-14, 22:15
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Suck. Jag borde veta bättre än att ge mig in i polemik med rättshaveristerna som skriver meningslösa inlägg dag ut och dag in i denna tråd. Självklart kan du inte erkänna ett så uppenbart fel.

Vill du verkligen tramsa om en sådan struntsak istället för att bara höja handen och erkänna att du hade fel. Är det så viktigt för dig?

Du skriver som svar på inlägget

.

Och du vill nu hävda att du menade att det inte stämmer att vi inte kommer få läsa om detta i MSM.

Seriöst, varför slingra sig som en mask istället för att ta smällen som en man? Tycker du verkligen att du försvarar någon slags heder när du fjantar dig på detta vis? Testa att skriva "Ja där förhastade jag mig, My bad". Det är inte så farligt, jag lovar.
Det vore konstigt av mig att avfärda något som jag inte vet något om.

Att Assadregimen publicerar eller påstår något vore som att rebellerna skulle påstå något. Deras påstående måste bekräftas av en tredje part som är objektiv och opartisk. Det är FN.
Citera
2018-03-14, 22:50
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Det vore konstigt av mig att avfärda något som jag inte vet något om.

Att Assadregimen publicerar eller påstår något vore som att rebellerna skulle påstå något. Deras påstående måste bekräftas av en tredje part som är objektiv och opartisk. Det är FN.
Precis, och då kan man självfallet inte avfärda uppgiften á priori vilket du gjorde för några inlägg sedan, oavsett vilken efterhandskonstruktion du nu vill förfäkta.
Citera
2018-03-14, 22:56
Medlem
Hogdals avatar
Det har från ryskt håll talats om en eventuell gasattack från rebellernas sida i syfte att berättiga amerikansk/israeliskt engagemang. Just nu rapporteras om en gasattack i Hammuriyah, 20 kvävningsoffer enligt uppgift nedan. Ännu vidare obekräftat.

https://syria.liveuamap.com/en/2018/14-march-20-suffocation-cases-amongst-civilians-were-reported
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in