Någon sa att det var en
trådsanning att Oskar skulle vara den som deltagit i skolmöten angående flickornas hemundervisning. Mig veterligt har Oskar deltagit i
alla möten med skolan angående detta. Men hur som helst, som jag hela tiden uppfattat saken, är "trådsanningen" inte den. Utan den är, och det är snarare den verkliga sanningen än något obskyrt som kommit ur tråden, att
föräldrarna var drivande angående hemundervisningen. Båda två alltså, något annat har inte jag uppfattat.
Det har också pratats om "avskedsbrevet". Det är alltså ett brev, som författats av minst en mördare. I mina ögon bör det då tas med en nypa salt. Det är förvisso belagt av polis, att brevets lydelse är att barnamorden har skett i samförstånd samt att båda föräldrarna har skrivit under brevet. Detta säger dock inget om huruvida det är sant att morden skett i samförstånd. Breven skulle också undersökas vidare. Sanningen här, är att vi inte vet vad som egentligen har hänt. Tyvärr behöver detta tydligen upprepas, då vissa framhärdar i att brevet skulle bevisa något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lillamig72
Ja. Det kan man inte veta. Men jag hoppas verkligen inte det. I och för sig är jag inte medlem. Men de anser ju att de företräder oss. Vi som har ME. Så då hoppas jag att de har ärliga tankar. Och inga baktankar.
Ja, du. Hoppas ska man göra i kyrkan, i scientologkyrkan
De har definitivt
inte ärliga tankar. Maken till manipulerande sekt får man leta efter.