Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Vad menar du med det?
Det har ju varit känt länge att Hanna deltog på vissa möten med skolan. Framkom ju redan de första dygnen i Moas rektors uttalanden. Knappast en nyhet för någon två månader senare.
Att du ryggdunkar någon som pyser över av otrevligheter i denna tråd gör det hela inte bättre.
Folk som måste vara elaka hela tiden är just sådana som förgrumlar den här tråden.
Du applåderar någon som just är extra elek bara för att hen tycker det är roligt. I just det här exemplet har vederbörande dessutom missuppfattat texten hen raljerar över. Att vara elak kan aldrig hjälpa och i värsta fall stjälpa någon som kanske har tunga ok att bära, kanske inte här på anonyma FB, men en person som inte kan låta bli här kanske är likadan i rl. Det är ju just ett sådant fall med familj i kris och flera självmord samt barnamord vi diskuterar här. Samt är lite deppade kollektivt att nya postare med insyn drar sig för att utsättas för folk som "N.Armstark.
Familjen hade sannolikt behövt hjälp och vänlighet och någon som brydde sig om dem, de verkar ha varit väldigt ensamma.
Det är jäkligt lätt att vara elek och arrogant, men betydligt svårare att vara trevlig.
Jag menar att jag att jag tycket hans inlägg var bra.
Rent generellt i tråden så läser vi hela tiden exempel på att Oskar gjorde så, Oskar gjorde så, Oskar var den som... , Oskar var en......
Men det stämmer inte.
Om alla skriver att Oskar OCH HANNA gemensat beslutade.... Båda var på skolmöte, båda ville mörda sina barn osv osv osv.
Men så skrivs det inte, och då läggs en grund av felaktigheter.
Jag försvarar absolut inte Oskar, men jag tycker folk är taskiga som alltid hänger ut honom som ensam GM. Hanna var med på mycket.
Att detta förtydligas, tycker jag är bra.
Sen har jag inte läst vad ni/han/du tjafsar om, så om han eller du eller nån annan har varit taskig, så tycker jag det är fel, och att man slutar med det.