2018-03-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
" - Trusserne har flere skader, konstaterer anklageren.
Derudover finder man også nogle sorte strømpebukser, som er vendt på vrangen, og hårtotter, der fremstår afskåret eller klippet, oplyser anklageren."
live eb
Fy fan. Vad den sjuke jäveln gjorde därnere med den stackars flickan..
Citera
2018-03-13, 21:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om inte torsoen flutit upp, särskilt i det skick den var, kanske vidare eftersökningar i Köge bukt aldrig vidtagits. Madsen aldrig häktats och därmed ubåten inte undersökts.

Skrämmande tanke.

Jaha, så om torson inte flutit upp hade PM aldrig häktats flera veckor innan torson flöt up.
Smart du är!
Citera
2018-03-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men Ooootto. Backa lite och se nyligen citerat från live eb och bt.
"Ett nytt foto visar massivt av blod på en av golvbrädorna i mässen, precis som blodet som hittades på toaletten. Under en metallplatta hittade polis tekniker ett par svarta spetskantade trosor som tillhörde Kim Wall. Ett par svarta strumpbyxor/tights återfanns också. De var vända på avigsidan och hade flera skador. "live bt"

"Då man lyfter metallplattorna som utgör botten av ubåten, hittar teknikerna ett par svarta damtrosor. Enligt åklagaren har Peter Madsen medgett att det är Kim Walls trosor.- Trosorna har flera skador,konstaterar åklagaren.
Dessutom finns det också några svarta strumpbyxor som har blivit vända ut och in och hårslingor som verkar vara avskurna eller avklippta, säger åklagaren. "live eb"

Jag sov genom livesändningarna. Och sedan dess är jag översköljd av massor med ny, helt motstridig information mot vad som framkommit tidigare via skvallerblaskorna. Hjärnan känns som en tvättmaskin med en massa tvätt som centrifugeras just nu.
Det här var ny och väldigt intressant information.Som kastar lite nytt ljus över saken.
Det här indikerar på att Madsen verkligen trodde att Polisen skulle köpa hans förklaring iallafall inledningsvis och inte häkta honom direkt.
Citera
2018-03-13, 21:58
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Han hadde nog fällts lika hårt, men kanske inte lika lätt? Jag sover iallafall bättre nu, äfter att dom hittade Kims kvarlevor.

Tja, polisen hade så klart inte upplevt en lika "rättfram" utredning som i detta fallet, och kanske känt en större osäkerhet, inledningsvis, men de hade ju helt säkert hittat alla andra delar som de har gjort, och indiciekedjan hade ju blivit tydligare och tydligare. Den var ju relativt tydligt ganska tidigt. Det är bara att gå tillbaka i tråden och läsa, så ser man det.
Citera
2018-03-13, 22:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Det är inte helt lätt att döma någon för mord utan en kropp eller återfunna kroppsdelar som utesluter att den saknade kan vara vid liv.

Ska vi säga så här då, att eftersom det har skett så skulle det mycket väl också kunna ske i detta fallet. Ditt "argument" är ett icke-argument.
Citera
2018-03-13, 22:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
... och det är det sista jag tror.
Det handlar om bevisning. Att inte vara vid sina sinnens fulla bruk har aldrig nån blivit dömd för.
Även om det skulle landat på indiciemål så vore det oerhört svårt att motsäga hans historia (olycka) utifrån en sannolikhetsbedömning dvs om det inte ens funnits en kropp.

"Man" säger inte emot hans historia, bevisen och indicierna gör. Har du övervägt den samlade bevisningen i fallet när du gör ovanstående bedömning? (Fundera en stund på om du verkligen har full koll på allt som framkommit) Har du koll på allt det som polisen har, även om vi "begränsar" oss till allt det som blivit känt?
Citera
2018-03-13, 22:05
Medlem
TantLinns avatar
VET man att det va Kim som skickade smsen? KAN det ha varit PM? Isf har han haft mkt länger tid att leka med henne. Bara en tanke..
Citera
2018-03-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jaha, så om torson inte flutit upp hade PM aldrig häktats flera veckor innan torson flöt up.
Smart du är!

My bad. Troligtvis släppt pga brist på bevis.
Citera
2018-03-13, 22:13
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Fy fan. Vad den sjuke jäveln gjorde därnere med den stackars flickan..
Ofattbart vedervärdigt...
Citera
2018-03-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qavalah
I rational choice-teori är ett känt problem att det rationella valet kan anses dåligt i vissa fall. Här är det just vad du pekar ut. T ex varför begår kriminella personer brottsliga handlingar, hur kan det vara rationellt, när det leder till fängelse? "Borde ha valt" finns inte heller. Handlingen är nu en historisk handling och då finns bara den handlingen i verkligheten. Inget "borde". Madsen handlade som han handlade. Det kan tyckas irrationellt men hans motiv var att uppnå det han faktiskt uppnådde i steg 1. I steg 2 kom fler variabler in som han hade mindre kontroll över. Steg 1 sexualsadistiskt mord, steg 2 komma undan. Där är han fortfarande. I steg 1 fanns delar av steg 2 inbyggda. Material medtaget för att uppnå steg 2. Men motivet uppnåddes inte då han blev påkommen tidigare än förväntat. Han kunde nämligen bara räkna med sitt eget motiv i sin egen värld. Han glömde andras.
Jag förstår på ett ungefär. Men jag tycker att RPUn och diagnoser varit till stor hjälp.
Så jag tänker så här. Madsen fick en impuls (pga kemiska störningar och signalsubstanser i olag) att det var NU eller ALDRIG. När slumpen serverade en flicka på ett silverfat. Det enda han har i huvudet är steg 1. Steg 2 (att komma undan) är just då sekundärt. Själva brottet är det primära. Det enda han då i sin upphetsning kan tänka på.
Steg 2 är improvisation. Att han förlitar sig på sin "smarthet",han har ett hum ungefär (från tidigare mordfantasier.) Vad tror du om det?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-13 kl. 22:34.
Citera
2018-03-13, 22:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
"Man" säger inte emot hans historia, bevisen och indicierna gör. Har du övervägt den samlade bevisningen i fallet när du gör ovanstående bedömning? (Fundera en stund på om du verkligen har full koll på allt som framkommit) Har du koll på allt det som polisen har, även om vi "begränsar" oss till allt det som blivit känt?
Jag har allt tillräckligt koll på detaljer serru.
Han är ensam med henne - det ringar in förövare.
Han har erkänt styckning - därav allt blod och slams.
Han beskriver en dumpning.
Han är smart ur den synvinkeln som håller sig kring griftefridsbrott.
Sen ska då olycksfall bestämmas versus ett rått mord.

Jag diskutera långt straff versus olycksfall/griftefridsbrott om kropp inte återfunnen.
Däremot hade Kim omaket att återfinnas så att hans olycksfallsvammel kan elimineras.

Så nej - utan kropp anser jag inte att nån "samlad bevisning" räckt till och vad det anbelangar RPU så är det ingen bevisning mer än ett papper att han är störd.
Citera
2018-03-13, 22:21
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn
VET man att det va Kim som skickade smsen? KAN det ha varit PM? Isf har han haft mkt länger tid att leka med henne. Bara en tanke..

Ja det märkliga är ju at dom här smsen blev skrivna på engelska. Hadde varit interessant at veta om Kim hadde för vana att skriva på engelska til sin pojkvän?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in