2018-03-13, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja. Det är därför mordet verkar så oplanerat. Plastrullar hade PM i verkstaden för tillverkning av skärmar/luftballonger etc. I brist på plastrullar kunde han tagit vilken skärm som helst. Dessutom hade han nyligen fått sponsorpengar 5000:- Så finansiella problem hade han inte just då tror jag.

Nu fattar jag de nada?
Citera
2018-03-13, 00:24
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag skulle snarast tro att han desperat letade "offer", han var beredd ... för förverkligandet av fantasin.

Just den biten funderar jag också på, och jag är inte helt övertygad om att KW var "the one and only", utan som jag förstått det så var det ingen av de andra damerna i hans närhet som var sugen på en ubåtstur den veckan. Antar att vi kommer få liten mer klarhet i detta när dessa damer sitter i vittnesbåset i Köbenhamns Byret nästa vecka.
Citera
2018-03-13, 00:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Efter att ha lyssnat på professorn fick jag intrycket att PM var Narcissist med psykopatiska drag till skillnad från Amagermannen som var mer Psykopat ( ASP är Väl 100% narcissister alltid?)
Hade du översatt detta?
ASP (antisocial personlighetsstörning) ligger närmre psykopati (Hare's PcL-R) än NPS i sina betingelser. Det är mer likt forna benämningen sociopat (mer miljöbetingat). Nya rön pratar även om subgrupper primära och sekundära. Sistnämnda har väl forskningen mer hopp om sett till viss förmåga till ångest.
Primära är det mer klassiska.
Hela högen har dock persondrag med narcissism (störd alltså).
Svarade jag på frågan?
Senast redigerad av develi 2018-03-13 kl. 00:34.
Citera
2018-03-13, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Att det finns allvarliga interna konflikter i hans undermedvetna, vilka ligger till grund för alla märkliga ting som utspelat/utspelar sig i den reella verkligheten...
Det tror jag absolut. Ofta men inte alltid så hänger sexualsadism ihop med modershat eller symboliskt hatobjekt. Tittar man på de två kärestor PM hade, som vi känner till så var de lite samma typ. Långt blont hår ,bleka lite heroin-chicka sådär. De kan ju vara Madsens typ. Sådana kvinnor han attraheras av.Ser lite syndiga ut.
Det är därför jag inte kan låta bli och fundera runt KiMs hårfärg ( PMs mamma rödhårig).
Men det kan också vara typen. Präktig,duktig tjej som störde honom. Eller allt i kombination. Eller vad?
Citera
2018-03-13, 00:38
Medlem
Citat:
Nu fattar jag de nada?
Om han planerade att mörda någon tex KiM ombord på Nautilus så borde han självklart plastat in båten.
Och inte med flit förstört den. Även om han varit ute i god tid (haft flera dygn på sig)så hade han aldrig kunnat skura den ren helt från blod,vävnads spår och DNA. Och det vet PM för det är allmängods nuförtiden hur krimminal tekniker söker spår (under fastspikade lister etc).
Citera
2018-03-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Just de här turerna är intressanta. Ville han mörda rätt av hade han kunnat göra det i hangaren, men det är Nautilus som gäller.

Ja, det var därför han var så angelägen att snabbt få ned Nautilus i vattnet trots att allt underhåll/uppgraderingar INTE var gjorda, de allt ökade bråken med båtföreningen om vem som ägde Nautilus mm.

Peter Madsen hade närt dessa fantasier om lustmordet i Nautilus nere på havsbotten länge. Planerat i detalj och säkert övat vissa moment med t.ex. Deidre.

Men för detta ändamål ville han ha en helt okänd tjej/kvinna. Han hade bjudit in en, men hon fick kalla fötter då hon inte fick ta med sig någon annan ... så då letade han vidare.

Tyvärr tackade Kim ja.

Madsen hade blivit seriemördare om han lyckats med detta. Det är jag säker på.
Senast redigerad av Remark 2018-03-13 kl. 00:47.
Citera
2018-03-13, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
haha okej!

Jag trodde det var mer "raffinerat" än så..

Som jag förstod det sökte han efter frisörtid samma dag. Men bäst att finna artikeln först.
Citera
2018-03-13, 00:44
Medlem
Citat:
Om han planerade att mörda någon tex KiM ombord på Nautilus så borde han självklart plastat in båten.
Och inte med flit förstört den. Även om han varit ute i god tid (haft flera dygn på sig)så hade han aldrig kunnat skura den ren helt från blod,vävnads spår och DNA. Och det vet PM för det är allmängods nuförtiden hur krimminal tekniker söker spår (under fastspikade lister etc).

Givet hans plan hade fungerat hade han aldrig blivit ens misstänkt och polisen inte ens haft rätt att undersöka ubåten.

Hans plan sprack. Det ingick inte i hans tankevärld att det skulle hända.
Citera
2018-03-13, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hade du översatt detta?
ASP (antisocial personlighetsstörning) ligger närmre psykopati (Hare's PcL-R) än NPS i sina betingelser. Det är mer likt forna benämningen sociopat (mer miljöbetingat). Nya rön pratar även om subgrupper primära och sekundära. Sistnämnda har väl forskningen mer hopp om sett till viss förmåga till ångest.
Primära är det mer klassiska.
Hela högen har dock persondrag med narcissism (störd alltså).
Svarade jag på frågan?
Jag förstår att du läser mycket forskning på engelska. Jag håller mig till svenska och danska på sin höjd.
Jo,jag hade översatt det men slarvade bort det.
Det här är inte ordagrant nu (kan översätta sedan) Men han jämförde PM, narcissistisk med psykopatiska drag med P.Lundin och Breivik.Sedan sa han att- Amagermannen var lite annorlunda han var mer bara psykopat.
Citera
2018-03-13, 00:57
Medlem
MegaSkurts avatar
Del två är nu tillgänglig gratis av dokumentären om Ubåtsfallet

https://www.dplay.se/program/ubatsfallet

Fan, jag som skulle gå ut med hunden nu och sen sova!

*häller upp en liten virre och drar igång Dplay*

Citera
2018-03-13, 00:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Kul om du hittar det. Ja,även pappan har en kärlek till maskiner,teknik och fantastiska uppfinningar.
Däremot finns ej känslor. Men maskiner!!!
Det är kanske så PM ser på människor. Som maskiner som går att pilla itu och sedan sätta ihop igen. Kliniskt,maskinellt. Men ibland kan maskiner dö. Det vet PM. Och då sörjer han. Men människor går att ersätta i Madsens värld. Det finns så många flickor. Men bara en Freya. Därför har jag svårt att tro att offra Nautilus ,hans ögonsten, ingick i planen.
Suck, det är oändligt att leta genom men jag sprang på nåt annat som är mycket intressant då det är väldigt psykopatiskt.
Saxat för att betona vissa partier. Ser du vad jag menar?
Citera
2018-03-13, 01:02
Medlem
Citat:
Givet hans plan hade fungerat hade han aldrig blivit ens misstänkt och polisen inte ens haft rätt att undersöka ubåten.

Hans plan sprack. Det ingick inte i hans tankevärld att det skulle hända.
Hur tänker du nu?? Visst har polisen rätt att göra husrannsakan på hans båt. KiM sågs sist kl 19.30 ca i ubåtstornet på Nautilus. Och sedan är hon försvunnen! Vem sågs hon sist med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in