Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Håller helt med. Tyvärr hade han nog ingen bra relation med sin mamma heller dvs en gång om när han året fick träffa dem. Jag tycker PMs beskrivning av "Himmeln" låter som mamman. Trist,tråkigt,religiöst,städat,puttinuttigt,förstå r inte ens hur en tvåstegsraket fungerar,kunde lika gärna prata med katten. Men så god är hon nog ändå inte. Röker och dricker. Har en fjärrkontroll typ, och kan låta dåliga saker hända. Bär kinky cowboystövlar (inne i slutet på 70-talet,köpte mina i DK.) Inte så ren och god trots sin religiösa image tycker PM och trillar ned i Helvetet(Pappan).
Hans far sägs vara enormt svartsjuk, läste på en engelsk blogg att han ansåg hon gick och flirtade på hotellet med gästerna. Kan vara ur boken.
Nu var hon ung och flera fäder är det till barnen men det är mil till promiskuös för den skull. Jag har kollat upp bröderna som växte upp med henne (mig veterligt?) och de verkar helt normala med riktigt bra utbildning och jobb samt sammanhållning.
En granne hade förfasats över vad gubben sa om mamman och helt tagit avstånd så det bådar inte gott. Har hans uttalande om att skjuta otrogna fruar i åtanke likaväl.
Jag tror PM blev fullmatad med en snedvriden kvinnosyn från barnsben - av en halvt paranoid kanske dement gammal gubbe - parallellt med att hans far slog henne (och halvbröder).
Allt en mor representerar förkastades och blev tråkigt. Med detta for nog även det varma och omhuldande down the drain likaväl. PM pratar sig varm om rostiga tårar gällande ubåtar, gråter och begraver dem som barn samt är helt knäckt om de är övergivna (ska se om jag hittar den berättelsen och återkomma). Han har projicerat varma känslor på maskiner - inte människor.