2018-03-08, 12:38
Medlem
Han har alltså fluktat på mordfilmer samtidigt som han skickat mess till Wall. Fantastiskt stoff för åklagarsidan. Han gick igång på planeringen åxo, frossade, och planeringen var både mental och praktisk.

Det avklippta/skurna håret tillhör väl pervonas ABC-lära, och han ville väl spara hår, tillsammans med kläderna.

Vad fattas?

Att han förtärt blod och vävnad.

Vilket han troligen gjort.
Citera
2018-03-08, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jävlar.. det där var riktigt illa. Underkläder gömda, bevarade i hans älskade ubåt forever.

Klassisk mementos.

Yes, sireeee.

Troféer. Runkmaterial.

Det luktar seriemördare lång väg.
Citera
2018-03-08, 12:40
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Kan någon länka till bra live rapportering?

Klarar man danskan så har du dessa 3 (som även kompletterar varandra bra):

https://ekstrabladet.dk/112/live-foelg-retssagen-mod-peter-madsen/7067187
https://www.bt.dk/krimi/nu-begynder-ubaadssagen-kim-walls-foraeldre-er-ankommet
https://www.seoghoer.dk/nyheder/kim-walls-foraeldre-overvaerer-sagen
Citera
2018-03-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Extrabladet live: sammanfattning, nytt för mig är att madsen hade sperma i sina kalsonger.

1. Kim Walls tur på Nautilus 10. august var tilsyneladende resultatet af en spontan aftale samme dag. Kim Wall have flere måneder før turen forsøgt at få et interview med Peter Madsen. Men først om eftermiddagen reagerede Peter Madsen på forespørgelsen og inviterede Kim ombord.
2. Det sidste livstegn fra Kim Wall er en sms til hendes kæreste om aftenen 10. august klokken 20.16. Her skriver hun blandt andet til sin kæreste: 'Jeg er stadig i live.'
3. Der er ikke fundet biologiske spor fra Peter Madsen på eller i Kim Wall. Men der er fundet sæd i Madsens underbukser.
4. Ifølge politiet søgte Peter Madsen på halshugning timer før mødet med Kim Wall. Han så også en video af en halsoverskæring på en kvinde.
5. Under ransagningen Nautilus fandt politiet Kim Walls trusser og strømpebukser.
6. En mentalundersøgelse af Peter Madsen afgør, at han blandt andet har psykopatiske træk

Yes, han kom i brallorna, det aset. Såklart.

Mer för åklagaren att jobba med.

Good bye, Peter.
Citera
2018-03-08, 12:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Han har alltså fluktat på mordfilmer samtidigt som han skickat mess till Wall. Fantastiskt stoff för åklagarsidan. Han gick igång på planeringen åxo, frossade, och planeringen var både mental och praktisk.

Det avklippta/skurna håret tillhör väl pervonas ABC-lära, och han ville väl spara hår, tillsammans med kläderna.

Vad fattas?

Att han förtärt blod och vävnad.

Vilket han troligen gjort.

Avklippt hår? Det har jag missat?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Är du helt säker på detta? Livesändning alltså. Om jag förstått det rätt är det förbjudet att spela in något. Och hur kollar man det då med mkt.folk och livesändning? Eller har jag fått något om bakfoten?
Annars borde vi kanske ta oss dit (en dag i April så man slipper frysa ihjäl.)
Hej Otto- jag undrar hur folk på plats mår efter dagens slutsammanfattning.
Ett blötdjur är jag inför rapportering från kvällstidningar.
Fixar inte ta in -åklagarens beskrivning,
Fruktansvärt för de stackars föräldrarna som är på plats.
Till svenska åhöraren idag-
med teaterkikaren-
hur bedömde du Madsens reaktion?
Visade han någon känsla?
Senast redigerad av moshes 2018-03-08 kl. 13:24.
Citera
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Extrabladet live: sammanfattning, nytt för mig är att madsen hade sperma i sina kalsonger.

1. Kim Walls tur på Nautilus 10. august var tilsyneladende resultatet af en spontan aftale samme dag. Kim Wall have flere måneder før turen forsøgt at få et interview med Peter Madsen. Men først om eftermiddagen reagerede Peter Madsen på forespørgelsen og inviterede Kim ombord.
2. Det sidste livstegn fra Kim Wall er en sms til hendes kæreste om aftenen 10. august klokken 20.16. Her skriver hun blandt andet til sin kæreste: 'Jeg er stadig i live.'
3. Der er ikke fundet biologiske spor fra Peter Madsen på eller i Kim Wall. Men der er fundet sæd i Madsens underbukser.
4. Ifølge politiet søgte Peter Madsen på halshugning timer før mødet med Kim Wall. Han så også en video af en halsoverskæring på en kvinde.
5. Under ransagningen Nautilus fandt politiet Kim Walls trusser og strømpebukser.
6. En mentalundersøgelse af Peter Madsen afgør, at han blandt andet har psykopatiske træk
Jag läste nånstans att det fanns ett påbörjat sms från henne, vem skrev det?
Citera
2018-03-08, 12:48
Medlem
jabbe91s avatar
Hans sjuka fantasier är så personliga, så finns nog ingen chans i värden att han erkänner det oavsett hur mycket bevis som talar mot honom.
Citera
2018-03-08, 12:48
Medlem
Jag tycker ekstrabladet samt bt återger info bäst. Svenska medier censurerar mycket.
Spidning översatt från danska betyder pålning/spetsning. PM hade sökt o var intresserad av kvinnospidning o hade flera texter om vaginalspidning på sin dator..
Ett vidrigt monster är denne PM.. Allt annat än inlåsning på livstid är ju otänkbart.
Fruktansvärt att ta del av alla hemska detaljer som nu kommer fram mer o mer, blir illamående av att läsa om allt. Fruktansvärd sits för KW:s anhöriga. Som en mardröm är det alltihop.
Lås in PM o kasta nyckeln..
Citera
2018-03-08, 12:51
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn
Jag läste nånstans att det fanns ett påbörjat sms från henne, vem skrev det?

Dumenar kanske Kims sista sms till pojkvännen?

Hon skrev ” jag är stadigt i live ” jag lever fortfarande ( min översättning)
Citera
2018-03-08, 12:52
Bannlyst
Kan man ta del av bilderna o filmerna dom visar i rätten?
Citera
2018-03-08, 12:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Enligt FBI ska åklagare och utredare visa så lite känslor som möjligt i möte med sexualsadisten, allt annat triggar den åtalades känsla av makt och kontroll. Möjligtvis blir han uppretat av fakta då han ser sig själv som betydligt mer intelligent än det stora flertalet.
FBI:s förhörsteknik är intressant men gäller väl främst förhör och intervjuer. Det krävs rätt person att hantera dessa monster, inte visa minsta tvekan relaterat till psykopaters extrema kapacitet att läsa motpart (letar svaga punkter för att manipulera och ta över samtal). Fascinerande område att ta del av, torde vara givande teknik inom både vård, kriminalvård och polis. Det är storhetsvansinne och narcissism i fokus; få dem att börja stoltsera, att berömma hur smarta de är. Fortsättningsvis stimulera eftersom de blir snabbt uttråkade och tappar intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in