Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-12, 19:28
Medlem
Baertlings avatar
Med Eddie Ek är snöbollen i rullning på allvar! När folk som egentligen har sitt på det torra, inkl försörjning, väljer ett annat alternativ så vet man att rörelsen är på allvar. Ligger för övrigt väl i linje med vad Kasselstrand, Hahne & Ohlsson gjorde - hade de spelat med i SD:s spel hade de stått på valbar plats på riksdagslistan idag (likt en viss Tobias Andersson). Kudos till utbrytarna!
Citera
2018-03-12, 19:36
Medlem
Rätta mig om jag har fel men jag undrar om Nyheter Idag ens skrivit en rad om AfS. Chang Frick kallar sig libertarian, men i själva verket är han bara en sverigedemokratisk partigängare. Inte för att jag klandrar honom för det, men man ska ha det i åtankenär man läser NI. Det är mer av en sverigedemokratisk partitidning än Samtiden.

Både Fria Tider och Samnytt skriver idag om Eddie Eks avhopp.
Citera
2018-03-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det kan bero på själva partiet Sverigedemokraterna. Nu när det finns alternativ så kommer jag aldrig mer rösta SD, och jag tror det finns andra som resonerar på liknande sätt. Hade det saknats alternativ så hade jag blivit tvungen att rösta SD det här valet också.

För övrigt, att Eddie Ek idag väljer att lämna SD för AfS är rätt stort. MED har existerat i ett par år men kan så vitt jag vet inte skryta med en så viktig värvning, möjligtvis med undantag för Josefin Utas.

Så man väljer hellre att rösta M igen istället för SD, fast det är invandringsfrågan som är det man bryr sig om mest? Som sagt, det låter inte logiskt. Därför det inte är logiskt att SD förlora så mycket i opinionen för att fler partier skärpte sin invandringspolitik och att anledningen är att man vill ha skarpare invandringskrav.
Jag förstod fullständigt varför SD växte som de gjorde, när de gjorde. Men ser inte utrymme för AFS att växa på det sättet. Folk i hög utsträckning vill ha invandring, bara en kontrollerad en. Där vi bara tar emot de som vi faktiskt klarar av att ta emot.
Det är jättebra att det finns fler partier som vill ha restriktiv invandringspolitik. Jag tror dock omvärlden och Sverige går alltför bra för att AFS ska kunna klämma sig igenom. Hade det varit lågkonjuktur så hade jag sett större chans.
Men invandringsfrågan känns inte lika het längre, den är aktuell men inte som den var tidigare.
Senast redigerad av Jasonlives 2018-03-12 kl. 19:53.
Citera
2018-03-12, 19:55
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
I like! Så får vi ser hur det har utvecklat sig framåt sensommaren opinionsmässigt. Kan tycka att det är lite synd att AfS inte ställer upp i kommunvalet i Stockholm, det hade blivit en given röst från mig. Riksdagsvalet är lite osäkert ännu för min del, men jag har gillat vad jag ser och hört hittills. Bara att slippa "känna/ta ansvar" för Jimmie "jag vet inte" Åkesson vore än lättnad (no pun intended, men det är andra tider nu). Jag ansåg en gång i tiden att AfS var för radikala, och att jag kunde nöja mig med SD. Men nu är verkligheten så absurd, SD har inte hängt med, och jag tvingas revidera mina åsikter i samma takt som verkligheten, och allvaret i situationen, tränger sig på.

Detsamma gäller mig. Framför allt trött på SD:s såsserier.

Alternativ inför valet:
1. AFS: Svenskvänligt skattesänkarparti (vit identitetspolitik ger pluspoäng).
2. MED: Svenskvänligt skattesänkarparti (antisåssig, meritokratisk, ordning & reda-politik ger pluspoäng).
3. SD (Endast i syfte att rösta emot PK-pisset).

Kommer något av de två översta partierna nära 2% i opinionsmätningarna röstar jag enligt ordningen jag redovisat ovan.
Citera
2018-03-12, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Så man väljer hellre att rösta M igen istället för SD, fast det är invandringsfrågan som är det man bryr sig om mest? Som sagt, det låter inte logiskt. Därför det inte är logiskt att SD förlora så mycket i opinionen för att fler partier skärpte sin invandringspolitik och att anledningen är att man vill ha skarpare invandringskrav.
Jag förstod fullständigt varför SD växte som de gjorde, när de gjorde. Men ser inte utrymme för AFS att växa på det sättet. Folk i hög utsträckning vill ha invandring, bara en kontrollerad en. Där vi bara tar emot de som vi faktiskt klarar av att ta emot.
Det är jättebra att det finns fler partier som vill ha restriktiv invandringspolitik. Jag tror dock omvärlden och Sverige går alltför bra för att AFS ska kunna klämma sig igenom. Hade det varit lågkonjuktur så hade jag sett större chans.
Men invandringsfrågan känns inte lika het längre, den är aktuell men inte som den var tidigare.
Du och jag lever i två olika världar. Jag tror aldrig vi kommer att förstå varandra. Även vid ett totalt invandringsstopp nu idag så kommer den invandring vi redan drabbats av prägla politiken under vår och våra barns livstid. Att Bonnier nu genomdriver censur av internet handlar om invandringen. Utan den hade det inte behövts. Att din mamma inte får bulle till kaffet på äldreboendet beror på att pengarna behövs till bidrag för att hålla fiendesoldaterna i förorterna på gott humör så att de inte bränner ner huvudstaden. Och detta funkar bara ett litet tag till. Snart är pengarna slut och då börjar det mullra från Fittja och Husby.

Det finns bara en lösning och det är totalt invandringsstopp och massiv återvandring och det är därför AfS kommer att komma in i riksdagen i år.
Citera
2018-03-12, 20:11
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Detsamma gäller mig. Framför allt trött på SD:s såsserier.

Alternativ inför valet:
1. AFS: Svenskvänligt skattesänkarparti (vit identitetspolitik ger pluspoäng).
2. MED: Svenskvänligt skattesänkarparti (antisåssig, meritokratisk, ordning & reda-politik ger pluspoäng).
3. SD (Endast i syfte att rösta emot PK-pisset).

Kommer något av de två översta partierna nära 2% i opinionsmätningarna röstar jag enligt ordningen jag redovisat ovan.

Se själv till att vara en bidragande orsak till att AfS når 4% (om de så når 1% är det positivt, förtryckta valsedlar i två kommande val). Vi har inte möjlighet att sitta och vänta på att andra ska lägga 'rätt lapp i lådan'. Vi som är mer politiskt insatta än 90% av valmanskåren måste ta ett ansvar här.

Man ska inte oroa sig för att SD tappar röster. De har stora resurser att rekrytera bland 'nyfrälsta' fd. sossar som egentligen röstat på S hela sitt liv för 'jag är ju arbetare'. De kommer göra ett succéval oberoende av om AfS kommer in eller inte.

Det är som sagt upp till personer likt du, som faktiskt insett vikten av ännu en vettigt parti i riksdagen, att vara pionjär. Din röst på AfS är oändligt mycket viktigare än en röst på SD.
Citera
2018-03-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Du och jag lever i två olika världar. Jag tror aldrig vi kommer att förstå varandra. Även vid ett totalt invandringsstopp nu idag så kommer den invandring vi redan drabbats av prägla politiken under vår och våra barns livstid. Att Bonnier nu genomdriver censur av internet handlar om invandringen. Utan den hade det inte behövts. Att din mamma inte får bulle till kaffet på äldreboendet beror på att pengarna behövs till bidrag för att hålla fiendesoldaterna i förorterna på gott humör så att de inte bränner ner huvudstaden. Och detta funkar bara ett litet tag till. Snart är pengarna slut och då börjar det mullra från Fittja och Husby.

Det finns bara en lösning och det är totalt invandringsstopp och massiv återvandring och det är därför AfS kommer att komma in i riksdagen i år.

Jag är medveten om att vi kommer få lida för ansvarslös invandringspolitik för en bra tid framöver. Och att vi i nuläget måste ha väldigt restriktiv invandring, då talar jag i princip om ta emot sådana som man vet bidrar. För såna människor behövs, det finns fortsatt bristyrken. Så länge man har bra möjligheter för jobb och bidrar till statskassan är man gott och väl välkommen.
Att min mamma inte får bulle har inte enbart med invandring att göra. Man kan inte skylla alla problem på invandring. Ta alkohol som exempel, alkoholproblem resulterar i över 50 miljarder i kostnader för staten per år. Finns säkert 100 exempel till där vi har problem som kostar pengar.

Återigen, jag är för en restriktiv invandring men ser samtidigt fördelar med en väl fungerande en.

Jag har svårt att se hur den återvandringen faktiskt kommer fungera. Alltså i praktiken.
Citera
2018-03-12, 20:30
Medlem
Citat:
Jag är medveten om att vi kommer få lida för ansvarslös invandringspolitik för en bra tid framöver. Och att vi i nuläget måste ha väldigt restriktiv invandring, då talar jag i princip om ta emot sådana som man vet bidrar. För såna människor behövs, det finns fortsatt bristyrken. Så länge man har bra möjligheter för jobb och bidrar till statskassan är man gott och väl välkommen.
Att min mamma inte får bulle har inte enbart med invandring att göra. Man kan inte skylla alla problem på invandring. Ta alkohol som exempel, alkoholproblem resulterar i över 50 miljarder i kostnader för staten per år. Finns säkert 100 exempel till där vi har problem som kostar pengar.

Återigen, jag är för en restriktiv invandring men ser samtidigt fördelar med en väl fungerande en.

Jag har svårt att se hur den återvandringen faktiskt kommer fungera. Alltså i praktiken.

Undrar hur mkt invandringsrelaterade polis, vård, skola kommer kosta för att få dom på fötter..
Citera
2018-03-12, 20:46
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ta alkohol som exempel, alkoholproblem resulterar i över 50 miljarder i kostnader för staten per år.
Detta är ett typiskt vänsterexempel. Om du tänker ett varv till och säger invandringen kostar men det gör även alkoholproblem. Så de är en kostsam grupp invandrare då måste de andra kostsamma gruppen som alkoholproblem ingår i vara enbart svenskar.

Finns nog ungefär lika stora problem i båda grupperna så dessa går inte att jämföra.
Ska man jämföra sådana kostnader så kan man säga att färre invandrare leder till lägre kostnader för alkoholrelaterade problem.
Citera
2018-03-12, 20:51
Medlem
Kwatos avatar
Citat:

Det är en myt att invandring hjälper till att fylla behovet av arbetskraft. Invandring leder till ännu större arbetskraftsbehov. Bland annat har Tino Sanandaji skrivit om detta i boken Massutmaning.

Vad återvandringen beträffar tycker jag att AFS har förklarat tillräckligt om hur det ska fungera på sin hemsida. Har du läst där?
Citera
2018-03-12, 20:59
Moderator
Strix m/94s avatar
Likartad tråd infogad.

Strix/Mod
Citera
2018-03-12, 21:24
Medlem
sanchoos avatar
Kasselstrand och Hahne är överklass av den gamla skolan. Ungefär som moderaterna på 60-talet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in