Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Det kan bero på själva partiet Sverigedemokraterna. Nu när det finns alternativ så kommer jag aldrig mer rösta SD, och jag tror det finns andra som resonerar på liknande sätt. Hade det saknats alternativ så hade jag blivit tvungen att rösta SD det här valet också.
För övrigt, att Eddie Ek idag väljer att lämna SD för AfS är rätt stort. MED har existerat i ett par år men kan så vitt jag vet inte skryta med en så viktig värvning, möjligtvis med undantag för Josefin Utas.
Så man väljer hellre att rösta M igen istället för SD, fast det är invandringsfrågan som är det man bryr sig om mest? Som sagt, det låter inte logiskt. Därför det inte är logiskt att SD förlora så mycket i opinionen för att fler partier skärpte sin invandringspolitik och att anledningen är att man vill ha skarpare invandringskrav.
Jag förstod fullständigt varför SD växte som de gjorde, när de gjorde. Men ser inte utrymme för AFS att växa på det sättet. Folk i hög utsträckning vill ha invandring, bara en kontrollerad en. Där vi bara tar emot de som vi faktiskt klarar av att ta emot.
Det är jättebra att det finns fler partier som vill ha restriktiv invandringspolitik. Jag tror dock omvärlden och Sverige går alltför bra för att AFS ska kunna klämma sig igenom. Hade det varit lågkonjuktur så hade jag sett större chans.
Men invandringsfrågan känns inte lika het längre, den är aktuell men inte som den var tidigare.