Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-26, 19:59
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Är facebook-likesen verkligen en tillförlitlig mätare av politisk tillväxt?
Det behöver det naturligtvis inte vara. Däremot säger det att det åtminstone finns intresse för partiets politik. Om sen folk röstar på partiet är en annan sak. Piratpartiet är väl ett perfekt exempel, tror många sympatiserar med deras kärnfrågor, men inte tillräckligt för att lägga en röst på dem. Lite liknande med FI, fast de har däremot en hel del köpta likes.

Jag tänker hur som helst uppdatera dessa siffror lite då och då fram till valet i höst. Det är väl först då vi får svaret hur relevant det egentligen är. Det är mest tillväxten av likes jag tycker är intressant dock, inte antalet likes i sig.
Citera
2018-05-26, 20:00
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Hur menar du med "detaljerad"? Min poäng är att det inte är så enkelt att enbart stödja sig på gener. Gener är inte oväsentligt men det inte nödvändigtvis primärt.
Vid lägerelden så skulle samtalet med dig säkert vara intressant. Men inte här i tråden. Jag har sagt att det räcker och då räcker det.
Citera
2018-05-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Definivt anti-liberala men definivt inte anti-liberianer.

Jo, tro mig, det är de i vissa frågor. Lyssna på Kasselstrand i radio bub.la. Libertarianer blir rätt besvikna på en del av hans svar.
Citera
2018-05-26, 20:05
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Integrationsmässigt? Vad menar du? Uppenbarligen är det ingen fråga som särskilt många andra bryr sig om. Du hör aldrig någon ifrågasätta det judiska folkets existens, eller samers existens, kurders existens etc. Det är bara svenskar och andra vita folk som inte får finnas. Där folket ska definieras utifrån vaga idéer istället för blodsband, trots att dessa blodsband existerat sedan urminnes tider, långt mycket längre än idéerna.

Det innebär givetvis inte att man ifrågasätter folkgruppen svenskar. Men som alla andra folkgrupper så måste man vara villig att problematisera begreppet. Det gäller judar och samer också.

Om du vill vinna mark i en modern omvärld behöver du komma upp med bra svar.

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det gör inte jag. De är vårt problem. Det extremt lilla antalet svenskar som konverterar och åker till IS för att kriga är vårt ansvar. Det ska vi inte lägga på Syrien, Irak, Iran, Turkiet eller var fan de nu än dyker upp någonstans. De är vårt ansvar. Vi ska be om ursäkt för vad dessa personer ställt till med, plocka hem dem och ställa dem inför rätta.

Finns det några andra exempel på svenskar som på grund av deras "osvenska" beteende inte längre får kallas svenskar?

Rent juridiskt är det givetvis vårt problem då de är svenska medborgare. Men jag anser dem inte som svenska. Lika lite som jag anser en helt ointeragerad person med förvärvat svenskt medborgarskap som svensk.

Om man aktivt försöker skada det svenska folket eller allvarligt undergräver dess djupgående kulturella värderingar skulle jag anse dem som icke-svenska.
Citera
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Kvinnlig vänsterextremist attackerade AfS-företrädare med knytnävsslag. Polis agerade resolut och grep vederbörande som inte var särskilt snabb.

https://twitter.com/AfS_riks/status/1000408921566216193

Vem av grabbarna fick på käften?
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag är både trevlig och relativt timid..en svensk.
Nej,man vinner röster på att hålla torgmöte om muslimska böneutrop och att inte vara en i process varandes syltrygg.

Allt det där som SD inte är respektive är nuförtiden.

Liberaliseringen fortgår...
Men attityden, attityden. Jag försöker bara reda ut var Afs står. Jag säger inte att allt är dåligt, vill inte sticka dem i ryggen eller sänka dem. Varför inte då diskutera på ett trevligare sätt? Precis så som jag har blivit bemött av 99% av alla SD:are här på FB genom åren. Synd då att sänka Afs genom att upptrada som en okultiverad slusk.

Men nu har jag kollat partiprogrammet. Och jo, det ska ta 18 år av medborgarskap innan man kan ta hit anhöriga. Och innan dess 10 år av väntan på medborgarskap. 28 år in alles=i princip omöjligt.

När det gäller kvalificerad arbetskraft skriver man om detta under rubriken "Högkvalificerad arbetskraftsinvandring", så insikt om detta verkar ändå finnas. Oklart dock om de också omfattas av de föreslagna anhörigreglerna.

https://alternativforsverige.se/atervandring/
Citera
2018-05-26, 20:19
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att vissa politiker pratat mycket om det svenska språkets betydelse men sedan inte gjort något betyder inte att frågan inte är viktig. Bara att vi förlorat värdefull tid.
Nej, vi har gått över gränsen för ingen återvändo och nu är det försent. Att fortsatt sitta och babbla om språkkunskaper i det läget är är gravt oansvarigt mot det svenska folket.

Citat:
Sedan har jag inte påstått att vi har någon skyldighet att se till att invandrare lär sig svenska. Men det ligger i vårt eget intresse att de gör det.
Du sade uppenbarligen "måste" menat att vi har den skyldigheten.

"Just därför måste vi bli bättre på att snabbt lära invandrare svenska och ge dem kunskaper om svenska seder och bruk."
Citera
2018-05-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggrationsverket
Vem av grabbarna fick på käften?
Grabbarna? Har Musselstrand inga kvinnor i sitt entourage? Är hen som kläs i burka inför varje föreställning i själva verket en man?
Citera
2018-05-26, 20:28
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är bra att du är tydlig med att du som AfS'are stödjer Nurnberglagarna, eller liknande lagstiftning.

Ja, du har rätt i att de används ofta för att skydda minoriteter, typ samer i Sverige, eller judar i Mellanöstern. Mer problematiskt blir det när man använder raslagar för att utesluta minoriteter som icke-välkomna, som NSDAP gjorde i Tyskland och som tydligen AfS vill göra i Sverige.

Skrev jag att jag stödjer Nurnberglagarna?
Jag kommenterade din följande text:
” Det definierar vem som är främmande och vem som är medlem i samhället, baserat på föräldrarnas etnicitet.”

Vilket inte är något kontroversiellt utan faller sig helt naturligt.

Du skriver att lagar som ger speciella rättigheter för minoriteter är positivt.

Så var i ligger problemet att ge särskilda rättigheter till oss svenskar...SOM SNART ÄR I MINORITET i vårt eget land inom några år?

Du skriver även att samer är egen etnicitet men när det kommer till svenskar är det öppen svenskhet som gäller.
Det hör du själv är ologiskt.
Citera
2018-05-26, 20:31
Medlem
Hardstekts avatar
Fan vad bra dom är.

Det är precis det här som behövs.

Radikala, snygga, vältaliga.
Citera
2018-05-26, 20:32
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Ja, det skulle jag hävda. Etniska svenskar som t.ex. konverterar till islam och som åker utomlands för att strida med IS anser jag har sagt upp sin svenskhet.

Självklart är det så. Vi har exempel på etniska svenskar, både tjejer och killar, som har konverterat till IS. Dessa spottar jag på, och önskar att de inte ska få sätta sin fot inom vårt lands gränser.

Däremot anser jag att den adopterade etniska colombianen som är uppväxt i en fullt ut svensk kultur, studerat till civilingenjör och jobbar nu på ett exportföretag, är så oändligt mycket mer välkommen här i vårt fina land, än den där äckliga IS-svensken.

Så ser SD på saken.

Men AfS sätter all indelning i etniciteten, så för dem så är väl IS-svensken "bättre" än ingenjörs-colombianen.
Citera
2018-05-26, 20:33
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jo, tro mig, det är de i vissa frågor. Lyssna på Kasselstrand i radio bub.la. Libertarianer blir rätt besvikna på en del av hans svar.

Jag skrev libertarianer med en skvätt sunt förnuft.
Inte autuism-libertianism som Sargon of Akkad förespråkar eller andra drömmare.

AFS vill skära bor köttberget med antal riksdagsledamöter från dagens 249 till 149st.
Sänka skatten och införa plattskatt.
Samt mycket annat.

Sedan finns det självklart kollektivistiska drag i AFS.
Men herregud! Man måste vara realistisk också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in