2018-03-12, 17:52
Medlem
https://www.rt.com/usa/421068-us-haley-syria-un/

US prepared to act on Syria if UN Security Council won't - Haley

Jag får dåliga vibbar av detta. Vad tror ni, kommer USA att anfalla SAA nu? Usa är kanske bajsnödiga över vad SAA kan komma att hitta för bevis på sponsring i tunnlarna och alla hundratals sjukhus i Ghouta efter att AlQaida tagit gröna linjen till Daraa och Idlib
Senast redigerad av svagsint 2018-03-12 kl. 17:54.
Citera
2018-03-12, 17:57
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Knappast. De planerar att skapa flyktingläger där för alla som flytt in till Turkiet. Där får de husera på Syrisk/kurdisk mark, oavsett var de än kommit ifrån, för Turkiet vill ha dem väck från sitt territorium. Tycker faktiskt Europa bör haka på och översända alla sina "flyktingar" från Syrien ned dit också, så slipper man diskussionen kring bostadsbristen i sverige på en och samma gång.
Ja, det är ju rimligt att Turkiet inte gör mer än så. Men artikeln ger en helt annan bild, utlovar mycket mer. Det kan förstås vara propaganda bara. Det visar sig nog ganska snart, tror jag.
Citera
2018-03-12, 18:00
Medlem
Här är security council mötet som går just nu live.
https://www.youtube.com/watch?v=Gifk9gmCatc
Citera
2018-03-12, 18:19
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svagsint

Jag får dåliga vibbar av detta. Vad tror ni, kommer USA att anfalla SAA nu? Usa är kanske bajsnödiga över vad SAA kan komma att hitta för bevis på sponsring i tunnlarna och alla hundratals sjukhus i Ghouta efter att AlQaida tagit gröna linjen till Daraa och Idlib

Haley är ju den största idioten i jänkarhorden, så ja, finns risk för det. Men då får de samtidigt börja producera liksäckar med texten "U.S Army" på.

Precis när Ghouta faller så gråter USA. Precis i tid. Alla anklagelser om kemvapen kommer Haley att få käka upp, utan salt eller peppar!
Citera
2018-03-12, 18:20
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svagsint

Haha, först ska de kunna övertyga hemmapubliken att gå in med egna stövlar. Kommer aldrig att hända. Är det något folket i USA tröttnat på är det krig.
Citera
2018-03-12, 18:24
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Haha, först ska de kunna övertyga hemmapubliken att gå in med egna stövlar. Kommer aldrig att hända. Är det något folket i USA tröttnat på är det krig.

Tyvärr så spelar inte folkets röst någon roll i usa. Säger man att man går in, så gör man det, utan hänsyn till någon. Frihetens högborg my ass.
Citera
2018-03-12, 18:28
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SU-35
Tyvärr så spelar inte folkets röst någon roll i usa. Säger man att man går in, så gör man det, utan hänsyn till någon. Frihetens högborg my ass.

Det tror jag inte på. I Syrien skulle de få möta på hårt mostånd, amerikaner hemskickade i kistor är det sista vad folket hemma vill ha i ett krig som knappt berör dem. Det fungerade i Irak i och med 9/11 händelsen men kommer aldrig fungera med Syrien.
Citera
2018-03-12, 18:34
Medlem
humanlifes avatar
Det skriks och jämras i högan sky, men det kommer inte att bli någon eskalering. Det strider mot lagen till att börja med. Och vilka motiv skall de ange? IS-motivet håller inte längre.
Nej, de behöver bara avreagera sig och propagera mot Syrien och Ryssland. Om det inte blir en massaker i Ghouta som de har hoppats på, så får de låtsas att det pågår en sån.

Och USA har inte råd!
Citera
2018-03-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Det tror jag inte på. I Syrien skulle de få möta på hårt mostånd, amerikaner hemskickade i kistor är det sista vad folket hemma vill ha i ett krig som knappt berör dem. Det fungerade i Irak i och med 9/11 händelsen men kommer aldrig fungera med Syrien.
Fullskaligt krig (boots on the ground) tror jag inte kommer hända. Är inte värt för USA (finns inga rika naturresurser där). Döremot kan man bomba söder och samman, så som Ryssland gjorde på jihadisterna i Ghouta, varför de faller som käglor nu.
Citera
2018-03-12, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det skriks och jämras i högan sky, men det kommer inte att bli någon eskalering. Det strider mot lagen till att börja med. Och vilka motiv skall de ange? IS-motivet håller inte längre.
Nej, de behöver bara avreagera sig och propagera mot Syrien och Ryssland. Om det inte blir en massaker i Ghouta som de har hoppats på, så får de låtsas att det pågår en sån.

Och USA har inte råd!

Det blir ett ryskt veto. Inget annat!
Citera
2018-03-12, 18:55
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Det blir ett ryskt veto. Inget annat!
Definitivt.
Frågan är om USA agerar själva, men det tror jag inte på. De propagerar, det är allt.
Citera
2018-03-12, 18:55
Medlem
kaosblattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Nu kan jag inte påstå att jag vet så mycket om just den historian, men det var väl som så att kurderna tog tillfället i akt och sjasade bort araber från de kurddominerade områdena när konflikten började.
Stämmer inte. Det uppstod ett maktvakuum 2012 när Assads styrkor lämnade hela norra Syrien för att prioritera kriget i resten av landet. Kurderna tog då tillfället i akt att beväpna sig och ta kontroll över kurdiskdominerande områden (Rojava) och försvarade befolkningen mot Al-Nusra IS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in