Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.Einstein
Det är faktiskt du som beskrev att intygen var gamla i ett tidigare inlägg. Jag bad dig då berätta var du hade fått den uppgiften ifrån. Du underlät dock att svara trots upprepade förfrågningar.
Nu säger du plöstligt istället att de båda har intyg från 2017. Vänligen berätta var du fått denna nya uppgift ifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Det ligger minst en hund begraven i detta med skolans beslut och de uppgivna läkarintygen.
Någon/några har sannolikt påverkats till att fatta märkliga ovanliga beslut. Med hänvisning till punkterna ovan, helt oförklarliga beslut som kostat miljoner av skolbudgeten skattepengar och stängt in och isolerat barnen.
Man får inte låta föräldrar kräva årslång isolering av sina barn för att de av någon orsak vill, inte ens med något gammalt läkarintyg i bagaget. Då får man gå på djupet och ha en dialog med läkare, skolläkaren och klinik först. Det verkar man hoppat över.
Det borde i vart fall utredas.
Agnes hade haft hemundervisning sedan mellanstadiet. Det är flera år. Sannolikt har skolan redan vid första beslutet om hemundervisning för A haft tillgång till ett läkarintyg - annars är det svårt att få. Då har Agnes antagligen haft minste ett
gammalt läkarintyg.
Moa, som före höstterminen 2017 inte hade haft hemundervisning tidigare, hade väl sannolikt ett
färskt utfärdat läkarintyg från 2017.
Sannolikt och förhoppningsvis har även Agnes läkarintyg uppdaterats inför i vart fall varje nytt läsår. Det sätter A i situationen att kunna ha
både gamla och nya intyg.
Ett läkarintyg brukar man normalt kunna anse vara färskt under maximalt något år, ej längre om inget särskilt anges. Intyg om allergier hos barn etc kan gälla längre. Handikappsintyg till försäkringsbolag och försäkringskassa kan ha andra tidsangivelser. Intyg för frånvaro från skolgymnastiken har vanligen en tidsangivelse.
Ta och fundera över ditt eget ifrågasättande kring uppgifterna om att
barnen inte hade hemundervisning på heltid 3 respektive 4 dagar per vecka, att föräldrarna inte var drivande kring hemundervisningen eller ditt påstående
att många fler barn än 1-2 per kommun har hemundervisning.
Eller det faktum att du uppger dig veta exakt vad som stått på barnens läkarintyg - då borde du ju också veta hur gamla dessa intyg var.
Från och med nu kommer jag inte besvara dina ordklyverifrågor om självklarheter som jag utgår från att faktiskt även du egentligen begriper. Det tillför inte den här tråden något mer utan är bara tröttsamt. Du får fiska upp någon annan du kan vara dryg mot, jag vill inte leka drygleken med dig längre.