2018-03-11, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Ge dej....

Varför? Jag har sett att Elli09 har skrivit vad hen tror hände. Ville bara tipsa dig om det om du nu hade missat det.
Citera
2018-03-11, 13:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
På tal om gränsdragning och sekretess så visar det här tjafsandet på att någon på alfredshäll måste läckt informationen till dig.

Ännu ett märkligt uttalande utan bäring från dig.
Men visst du får gärna anta det.
Citera
2018-03-11, 13:24
Medlem
Jag är förvånad att inte fler har hajat till över orden "Det som inte fick hända hände".

För mig skulle en mor kunna säga detta efter att hennes son har dött i samband med bergsklättring eller mc-körning, dvs man säger det om nåt man kände till kunde hända.
Citera
2018-03-11, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Varför? Jag har sett att Elli09 har skrivit vad hen tror hände. Ville bara tipsa dig om det om du nu hade missat det.

Tack för din omtanke.
Snällt av dig.
För att stilla din oro, så kan jag meddela att jag har ett flertal privata meddelanden från Elli09.
Samt läst alla hens inlägg i tråden.
Tack ändå, för att du bryr dej om vad jag läst eller inte läst.
Citera
2018-03-11, 13:30
Medlem
Citat:
Solglittrer:
......Kan du utveckla din text nedan. Vad gör dig helt säker på att Hanna drev igenom det hela?........

........Hanna ville ta livet av sig pga hennes sjukdomsbild och jättedjupa depression.
Agnes var jättesjuk, och Moa var tyvärr ganska ok...........
(Jag har såklart inte sanningen framför mig, men mitt tips är att följa Hanna-spåret)

Hej.
Min teori ang Hanna, och anledningen till att jag tror att hon var drivande är av två anledningar.
1. Den informationen som jag har fått del av här i tråden, och via "säkra källor" mm har på ett väldigt tydligt sätt, berättat att så var fallet.
När samma info kommer från flera olika håll, från lämnare som verkar trovärdiga, så brukar oftast infon stämma. (I alla fall vara nära sanningen)
Det är den ena anledningen som gör att jag tror att Hanna var drivande.

2. Jag tror att i grund och botten så är detta en normal svensk familj.
Familjen hade alla förutsättningar att kunna leva ett "väldigt bra" liv.
Varför skulle dom vilja förstöra det...... ?
Det finns ingen som helst anledning för dom att medvetet göra livet sämre för sig själva.
Varför hitta på att Agnes helt plötsligt är sjuk.
Om anledningen var att isolera och "tysta" henne... så hade hon en lillasyster som glatt traskade till skolan, och som i så fall kunde "skvallra".. under två hela år.
Nej, låter osannolikt för mej.... barnen var sjuka i mina ögon.
Det här med att Oskar var psykopat, incestiös, narcisstisk, förtryckande mm, är i mina ögon helt fel.
Jag vet att den typen av människor är experter på att ......osv....
Men, att ingen, inte nångon alls, har märkt nått, eller misstänkt nått under alla dessa år. Ingen.
Nej, jag tror att han var en schysst kille som ställde på barnen och Hanna.
Jag tror han kämpde på så gott han kunde för att få allt att funka, och han blev såklart deprimerad av denna familjesituation.
Så i min värld, så tror inte att Oskar drev fram detta.
Kvar är Hanna....
Hon är en mamma med starka moderskänslor såklart.
Hennes första (bröstcancer) sänkte henne mentalt från 100 till 70.
Agnes mystiska sjukdom sänkte henne
från 70 till 50.
Agnes försämring som gör att hon måste hemundervisas sänker henne från 50 till 40.
Att hon inte klarar av att ta hand om allt, utan att Oskar måste "ta över" där hemma sänker henne ännu mer 40 går ner till 30.
Moa börjar visa samma symptom, och det blir nog en väldig motgång, - inte Moa också...
30 sjunker då till 15.
Även Moa skall få hemundervisning... - Vad händer med min familj. 15 blir 5.
Sen kommer "cancer-kontroll" eller nått annat som ger henne ett stort bakslag. 5 blir -10.
Självmords-fröet blir sått.
Agnes insjukar ordentligt innan jul, och efter det kraschar Hanna Mentalt.
Barnen är sjuka, Oskar är deprimerad, Hanna kämpar med sitt. -10 blir -50.
Hennes mentala konto ligger back.

Därför tror jag att hon var drivande.
Men, jag tror att det var efter nyår som hon kraschade och tog upp det med Oskar.
Jag tror inte att dom funderade länge på detta, utan jag tror att det är ett snabbt beslut.
Kanske 3-4 dagar innan dom hittades.

Detta är en teori !

Jag landar nog i slutsatsen att det som hände upplevdes som en fullt rationell och klok lösning i båda föräldrarnas ögon. Hur irrationellt det än kan förefalla för alla andra. Det är svårt att försöka hitta en logisk händelsekedja eller utlösande faktor i ett irrationellt beteende. Om man försöker så hamnar man ofelbart i ett fördömande. Då har man inte förstått eller lärt sig nåt. Vad var det som gjorde att två vuxna människor landade i slutsatsen att den bästa och klokaste lösningen var att alla dog?

Jag tror inte på ondskan som ett motiv, det finns inget som tyder på det. I alla fall ingen medveten ondska, men en skadad personlighet har inte alltid möjligheten att välja. En räv dödar inte för att den tycker det är roligt, den gör det för att den är en räv. Så en skadad personlighet som tyckte att ett liv utan livskvalitet var sämre än inget liv alls kan ju ha funnits i huset. Men två såna känns otippat. En sån personlighet kombinerat med en deprimerad person driven till randen av självmord är dock möjlig och skulle kunna resultera i katastrofen. En extremt olycklig kombination av personligheter kan vara en förutsättning.

Sen bör det finnas ytterligare faktorer som sänkte tröskeln. Sjukdom vet vi. Vad vet vi mer?
Citera
2018-03-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ge dej....

Många med mig vill INTE tro det och utredning är de facto inte klar ännu ! Efter alla svar på SPÅR inne i huset kan man börja spekulera vad som kan ha utlöst det ! Ja vad ska jag skriva Tycker du ? Utåt sett så har ALLT verkat normalt.Och om de mot förmodan har gjort detta gemensamt så är det INTE planerat och det vet polisen också efter alla förhör så vet ju de om några att varken H el. O varit deprimerade H cancer m.m som skrivits i tråden....
Citera
2018-03-11, 13:41
Medlem
Citat:
Solglittrer:
......Kan du utveckla din text nedan. Vad gör dig helt säker på att Hanna drev igenom det hela?........

........Hanna ville ta livet av sig pga hennes sjukdomsbild och jättedjupa depression.
Agnes var jättesjuk, och Moa var tyvärr ganska ok...........
(Jag har såklart inte sanningen framför mig, men mitt tips är att följa Hanna-spåret)

Hej.
Min teori ang Hanna, och anledningen till att jag tror att hon var drivande är av två anledningar.
1. Den informationen som jag har fått del av här i tråden, och via "säkra källor" mm har på ett väldigt tydligt sätt, berättat att så var fallet.
När samma info kommer från flera olika håll, från lämnare som verkar trovärdiga, så brukar oftast infon stämma. (I alla fall vara nära sanningen)
Det är den ena anledningen som gör att jag tror att Hanna var drivande.

2. Jag tror att i grund och botten så är detta en normal svensk familj.
Familjen hade alla förutsättningar att kunna leva ett "väldigt bra" liv.
Varför skulle dom vilja förstöra det...... ?
Det finns ingen som helst anledning för dom att medvetet göra livet sämre för sig själva.
Varför hitta på att Agnes helt plötsligt är sjuk.
Om anledningen var att isolera och "tysta" henne... så hade hon en lillasyster som glatt traskade till skolan, och som i så fall kunde "skvallra".. under två hela år.
Nej, låter osannolikt för mej.... barnen var sjuka i mina ögon.
Det här med att Oskar var psykopat, incestiös, narcisstisk, förtryckande mm, är i mina ögon helt fel.
Jag vet att den typen av människor är experter på att ......osv....
Men, att ingen, inte nångon alls, har märkt nått, eller misstänkt nått under alla dessa år. Ingen.
Nej, jag tror att han var en schysst kille som ställde på barnen och Hanna.
Jag tror han kämpde på så gott han kunde för att få allt att funka, och han blev såklart deprimerad av denna familjesituation.
Så i min värld, så tror inte att Oskar drev fram detta.
Kvar är Hanna....
Hon är en mamma med starka moderskänslor såklart.
Hennes första (bröstcancer) sänkte henne mentalt från 100 till 70.
Agnes mystiska sjukdom sänkte henne
från 70 till 50.
Agnes försämring som gör att hon måste hemundervisas sänker henne från 50 till 40.
Att hon inte klarar av att ta hand om allt, utan att Oskar måste "ta över" där hemma sänker henne ännu mer 40 går ner till 30.
Moa börjar visa samma symptom, och det blir nog en väldig motgång, - inte Moa också...
30 sjunker då till 15.
Även Moa skall få hemundervisning... - Vad händer med min familj. 15 blir 5.
Sen kommer "cancer-kontroll" eller nått annat som ger henne ett stort bakslag. 5 blir -10.
Självmords-fröet blir sått.
Agnes insjukar ordentligt innan jul, och efter det kraschar Hanna Mentalt.
Barnen är sjuka, Oskar är deprimerad, Hanna kämpar med sitt. -10 blir -50.
Hennes mentala konto ligger back.

Därför tror jag att hon var drivande.
Men, jag tror att det var efter nyår som hon kraschade och tog upp det med Oskar.
Jag tror inte att dom funderade länge på detta, utan jag tror att det är ett snabbt beslut.
Kanske 3-4 dagar innan dom hittades.

Detta är en teori !

För ett tag sen skrev du att det hade planerats sedan länge, var det bara en teori från din sida. Det var i ett långt ”lägga-korten-på-bordet” inlägg som du skrev det.
Citera
2018-03-11, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tolkar det nog inte fördömande, mer ”fuck life” typ. Sjuka barn har ju liksom inte valt att bli sjuka och en fru som är antingen sjuk, deprimerad eller både och har inte heller nåt val. Oskar hade nog inte förtjänat det eftersom han så vitt kollegan visste var en plikttrogen och älskvärd människa. Idag kanske han inte är lika säker.

Kvinnlig kollega om det är av någon betydelse E.K !
Citera
2018-03-11, 13:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Många med mig vill INTE tro det och utredning är de facto inte klar ännu ! Efter alla svar på SPÅR inne i huset kan man börja spekulera vad som kan ha utlöst det ! Ja vad ska jag skriva Tycker du ? Utåt sett så har ALLT verkat normalt.Och om de mot förmodan har gjort detta gemensamt så är det INTE planerat och det vet polisen också efter alla förhör så vet ju de om några att varken H el. O varit deprimerade H cancer m.m som skrivits i tråden....

En kollega till Oskar har ju observerat att denne inte såg ut att må bra, hade ”sorg i blicken”. Så något måste det ju ha varit som plågade Oskar.
Citera
2018-03-11, 13:52
Medlem
Citat:
Tack för din omtanke.
Snällt av dig.
För att stilla din oro, så kan jag meddela att jag har ett flertal privata meddelanden från Elli09.
Samt läst alla hens inlägg i tråden.
Tack ändå, för att du bryr dej om vad jag läst eller inte läst.
Då kan ju även jag passa på att klargöra att det är avd 9 som nyfiket ställt frågor och berättat om sin TEORI och frågat mig om det är så det har gått till. Och jag har i stort sett inte skrivit mer en vad jag gjort i tråden 🤔 Känner en nära bekant och har träffat familjen vid några tillställningar är vad jag berättat utöver vad jag skrivit i tråden 😎Så på så sätt ser jag även deras bilder på FB
Citera
2018-03-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/b]
Kvinnlig kollega om det är av någon betydelse E.K !
Sant, glömde det. Det har nog betydelse faktiskt!
Citera
2018-03-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Jag är förvånad att inte fler har hajat till över orden "Det som inte fick hända hände".

För mig skulle en mor kunna säga detta efter att hennes son har dött i samband med bergsklättring eller mc-körning, dvs man säger det om nåt man kände till kunde hända.

Det är nog många som har funderat kring detta. Och så har vi resonerad kring detta flera gånger tidigare. Jag tror det kan vara

ett obetänkt uttalande
något som relaterar till jobben
familjesituationen

Jag fick intryck att det var 2 eller 3 och att detta baserades av något som OH förmedlade. Alltså antingen hur jobbigt han hadde det pga situationen hemma, så som han ska ha sagt till andra: barnen är sjuka, kona kan inte hjälpa till i samma omfattning, allt hänga på honom. Där kan personen i frågan dragit slutsatsen - det blev för mycket för OH.

Är det något jobbrelaterad, så har jag ingen aning vad det kan vara. En orättvisa? Förhandsbesked om befordring som var negativ? Adjungerande professur i Uppsala som inte blev av? Diskussion kring han ansökan om befordring som inte var positiv? Ingen aning. Han ska ju har varit perfekt på jobben, förutom att han var mycket frånvarande pga sina döttrars sjukdom. Det ända som kom fram nyligen var att Elli09 sa att OH verka haft det jobbigt med sitt forskningsprojekt, men att han hade en kollega som hjälpte honom med det. Men skulle någon på jobben antar att det kan var en anledning att döda familjen så kort efter att det skedde. Inte riktig troligt.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-03-11 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in