2018-03-10, 23:34
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Det må vara mestadels riktigt, men går inte helt att applicera här.

Det är lite annorlunda i detta fall då folk som stött Motgift under år och dar med all rätta kan ha synpunkter på att Dan sänker det skeppet och går ihop med I&C i DFS.

Sen är det väl inget konstigt att folk kritiserar föreningar de ej är medlemmar i?

Ska muslimska föreningar få agera fritt och slippa kritk från icke-medlemmar? Givetvis ej.

Det är lite sektmentalitet över dina kommentarer.
"Alla riktiga svenskar går med i DFS" ...hmm🤔
Nej tack, någonting som Frändelöv är med i tar jag ej i med gång!😂

Dan med I&C lovade guld gröna skogar.
Ett hus nu, tre inom tre år. Det var inte en mediasatsning. Detta prånglades ut till alla via Motgift och I&C.

Sen får man donationer och 1000 medlemmar.
Inget hus, men en ny webbtidning där alla i styrelsen skriver. En mediasatsning.
Materialet köps in med medlemmarnas pengar från styrelsemedlemmarnas två bolag.

Styrelseordföranden skall donera gammal utrustning till föreningen mot 50 000.

Samma utrustning skall han sedan försätta podda med och fakturera Svegot.

Du tycker inte att detta är märkligt alls?

Det är frestande att gå in i DFS och lägga upp allt internt material här.
Säkert stor komik.

Menar du att folk som stött Motgift förut och nu känner sig missnöjda ska få tillbaka sina pengar? Tror du att donationer är samma sak som att sätta in pengar på en bank?

Man stödjer det man vill stödja. Ingen har tvingat dig eller kommer att tvinga dig att stödja DFS eller Svegot.

Och vad menar du med "internt material"? Gnälliga inlägg på Flashback? Som du dessutom är för snål för att betala en hundring för att lägga upp.

Sjukt trött på allt bittert gnäll här. Vad sägs om att starta en egen förening? "Vi som bittrar men inte ens försöker göra något konkret utan bara vill gnälla gratis på andra som åtminstone försöker."
Citera
2018-03-10, 23:47
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
För mig är det endast sakfrågor, ingenting annat. Att det för vissa andra inte är så har jag respekt och full förståelse för.
Låt oss nu ta en titt på vad DfS faktiskt förespråkar
Citat:
-äktenskapet ligger till grund för starka och trygga familjer.
-äktenskapet är traditionellt förbehållet en man och kvinna.
-samhället skall uppmuntra till äktenskap.
-samhället skall underlätta för par som ingår äktenskap
Sexuell monogami är dysgenik och bör inte uppmuntras.

Har DfS problem med detta ??
Citat:
-nya svenskar föds av svenska föräldrar i Sverige.
-massinvandring för att lösa låga födelsesiffror är en dålig idé.
-politiken skall syfta till underlätta för svenskar att bilda familjer.
-att staten i möjligaste mån ska hålla sig borta från angelägenheter som rör familjen.
Sverige har redan extremt bra förmåner för barnfamiljer men vårt barnafödande är fortfarande otillräckligt(1.8) dock bättre än de flesta andra jämförbara länder.

Jag ser ingen lösning som inte involverar sexuellt tvång, är man inte beredd att gå så långt så får man istället acceptera krympande befolkning.

Citat:
-traditionen utgör ett försvar mot faror som vi kanske inte ens vet om.
-traditionen visst kan förändras, men att detta måste få ske naturligt.
-traditionen skall vara en integrerad del i samhället.
-traditionen är ett skydd för oss och skall respekteras.
Det finns inga värdefulla svenska traditioner, meningslösa punkter.
Citat:
det svenska folket är ett unikt folk med ett existensberättigande i sig självt.
Det finns ingen naturlag som säger att ett folk ska bevaras, tvärt om så tenderar evolutionen leda till att raser och arter utrotas, i längden är detta positivt. Det som är bra med Svenskar är utseendet mest, på de flesta andra punkter ligger vi bakom andra folkslag.
Citat:
familjen är den grundläggande beståndsdelen av folket.
Nej byggstenarna är enskilda individer. Skilsmässa och delad vårdnad är ingen katastrof, bättre det än att stanna i dysfunktionellt förhållande.
Citat:
-Nationen är å ena sidan en omskrivning för folket som sådant, men det är också det avgränsade territorium som folket lever i.
-traditionen är det kulturella och sociala arv som lämnas vidare från en generation till nästa.
fler meningslösa punkter.

Överlag väldigt intetsägande program men det lilla konkreta som de förespråkade är knappast saker som är bra & viktiga.
Citera
2018-03-10, 23:50
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Menar du att folk som stött Motgift förut och nu känner sig missnöjda ska få tillbaka sina pengar? Tror du att donationer är samma sak som att sätta in pengar på en bank?

Man stödjer det man vill stödja. Ingen har tvingat dig eller kommer att tvinga dig att stödja DFS eller Svegot.

Och vad menar du med "internt material"? Gnälliga inlägg på Flashback? Som du dessutom är för snål för att betala en hundring för att lägga upp.

Sjukt trött på allt bittert gnäll här. Vad sägs om att starta en egen förening? "Vi som bittrar men inte ens försöker göra något konkret utan bara vill gnälla gratis på andra som åtminstone försöker."
Jag anser absolut att Dan Eriksson bör betala tillbaka de 150.000 kronor som han har stulit från mig. Han satt och lovade att de pengarna som jag donerade till honom skulle gå till ett vettigt etnonationalistiskt projekt, inte till ett gäng kulturnationalistiska idiotjävlar. Vi glömmer inte, och vi förlåter aldrig. Dan Eriksson = ondska.
Citera
2018-03-10, 23:59
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag anser absolut att Dan Eriksson bör betala tillbaka de 150.000 kronor som han har stulit från mig. Han satt och lovade att de pengarna som jag donerade till honom skulle gå till ett vettigt etnonationalistiskt projekt, inte till ett gäng kulturnationalistiska idiotjävlar. Vi glömmer inte, och vi förlåter aldrig. Dan Eriksson = ondska.

Du har gett bort något och nu vill du ha det tillbaka?

Gåvor ger man - det är inget man får eller tar tillbaka.

Trodde du att du köpte en slav som alltid skulle göra precis som du ville?
Citera
2018-03-11, 00:13
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Du har gett bort något och nu vill du ha det tillbaka?

Gåvor ger man - det är inget man får eller tar tillbaka.

Trodde du att du köpte en slav som alltid skulle göra precis som du ville?
Det du skriver är väl sant. Min pappa har varit helt tokig på mig de senaste tio åren för att jag skänkt bort en stor del av min lön till nazister. Bara en riktig superidiot gör ju någonting sådant. Man lär sig av sina misstag här i livet. Aldrig mer ska jag stödja några ondskefulla nazistjävlar. Fika på nu riktigt ordentligt i Svenskarnas hus tillsammans med Maria Celander, Daniel Frändelöv och Ingrid Carlqvist!
Citera
2018-03-11, 00:18
Medlem
Det är verkligen sant.
Dan ger bort motgifts utrustning så att de kan få cash till en flytt. Sedan kommer de använda samma utrustning till att sälja sina egna produktioner till Svegot. Det här är ett mjölkningsupplägg. Jag lägger mina donationer på annan plats. Avslutar medlemskap direkt. Jag tycker förfarandet är beklämmande.

https://imgur.com/a/s3IJp

"Som tack för denna generositet"
Citera
2018-03-11, 00:25
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det är verkligen sant.
Dan ger bort motgifts utrustning så att de kan få cash till en flytt. Sedan kommer de använda samma utrustning till att sälja sina egna produktioner till Svegot. Det här är ett mjölkningsupplägg. Jag lägger mina donationer på annan plats. Avslutar medlemskap direkt. Jag tycker förfarandet är beklämmande.

Jag tycker att många har varit förhastade och ihärdiga i sina slutsatser, även om jag själv varit inne på samma linje, men detta är ju spiken i kistan. Vilket skämt.

Vore roligt att höra vad JDG har att säga om detta.
Citera
2018-03-11, 00:39
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Det är verkligen sant.

Tack för att du delade med dig av skärmdumpen. Vill du dela med dig av övriga propositioner också? Förhoppningsvis skulle det nyansera det hela lite. Men visst, jag håller med om att denna proposition är komiskt i både sitt anslag och formulering.

Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Jag tycker att många har varit förhastade och ihärdiga i sina slutsatser, även om jag själv varit inne på samma linje, men detta är ju spiken i kistan. Vilket skämt.

Vore kul att höra De Geer kommentera detta ja. Men för att göra föreningen rättvisa tycker jag att man borde titta på alla propositioner som blivit genomröstade.
Citera
2018-03-11, 00:43
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Det är verkligen sant.

Tummen upp, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism

Charlatanen, och storskojaren Dan Eriksson trollar vidare med senaste tricket från Dfs alldeles egen lilla speciella trollerilåda. Häpnadsväckande fräckt, oetiskt och omoraliskt. Förmodar de är tillräckligt slipade för att undgå rättslig process.

Om inte detta är sista spiken även för den mest ivriga Dfs-ryggdunkare, vet jag inte vilken ögonöppnare som kan väcka!?

______
Citera
2018-03-11, 01:26
Medlem
Jag ser att man har blåst ut 59.000 kronor på konsultarvoden 🤣
https://ufile.io/kd7uh
Citera
2018-03-11, 01:34
Medlem
Kattenxs avatar
Alltså om detta stämmer är det ett av de största svindelhärvorna sedan han finnen i Helsingborg och Midgård. Sjukt.
Citera
2018-03-11, 01:47
Medlem
Haha!

Alltså det finns ingen svindel, ingen blåsning. Allt är öppet. Vi som följer dem vet vad det det handlar om. Några hundralappar. Var lite generös för en gång skull. Funkar det så funkar det, annars är det som ett dåligt restaurangbesök. Usel mat och dyrt, aldrig mer.

Funkar det det så funkar det. Är du rädd om dina shekel är det bättre du ger till tiggaren utanför ICA om du tror att dina pengar gör större nytta för dig, i förlängningen.

Vill du/ni inte bidra ekonomiskt eller på annat sätt till till DfS kanske ni kan hitta någon annan tråd att engagera er i?
Senast redigerad av Lagring 2018-03-11 kl. 02:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in