Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-02, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Lite cringe kanske med statyerna. Men jag kan tänka mig att det lät mäktigare på plats när man är i rätt stämning.
Jo, inom sekten uppskattades det säkert på plats, det har du helt rätt i.

Alla som inte genomskådat vart hän detta bär vid det här laget satt säkert i extas och applåderade, i extas av tanken att de (som de första riktiga frihetskämparna) i framtiden kommer att få statyer resta efter sig av ett tacksamt folk.

Jag själv tycker att det är så dumt att det saknar ord, men vill man pissa bort sin tid, sina pengar och sin energi på Dan Erikssons senaste fluga, be my guest! Kanske man tycker det är trevligt att drömma sig bort med Ingrid Carlqvist, Maria Celander och Kiwi...

Jag förstår att desperata personer (som Spyhink&co) så gärna letar efter en enkel väg ut, där man för någon 100-lapp i månaden räddar landet och allt blir bra.
Därför behåller man skygglapparna på och det är "tell me more lies" som gäller.

Alla som sett igenom skiten och bevisligen haft rätt, blir vänstertroll och defatister.
Same old, some old

Folk är inte så dumma som man tror. De är dummare.
Citera
2018-08-02, 06:31
Bannlyst
Citat:
Vad mer förväntade du dig? Tycker det man fick se i filmen speglade ganska bra det som de i förväg utannonserat skulle ske.

Att man inte får se publiken är väl av respekt. Men Björn visade lite klipp på folk utomhus, där man kan identifiera vissa ansikten. Vet inte om det var smart eller vad hans tanke var.

Hehe, brukar väl finnas bord med saker att köpa på konferenser, i alla fall de jag varit på. Men visst, kanske lite malplacé på en fest.

Och sedan kan det ju vara så att det upplevs som mycket sälj i filmen eftersom att de inte kan visa folk i någon större utsträckning. Marknaden kanske bara var en liten del av den faktiska festen.

Ja, jag hade också tyckt det vore bra för moralen att se hur många som deltog. Jag förstår samtidigt att det inte är helt enkelt.

Lite cringe kanske med statyerna. Men jag kan tänka mig att det lät mäktigare på plats när man är i rätt stämning.

Vad menar du. Vågar folk inte stå för sina åsikter. Tycker nassar jämt gnäller över att afa inte vill visa sina ansikten.
Sen en ytterst serils fråga. Är dan eriksson Neurosedyn skadad? Ser ut som hans mirsa haft sex med en t-rex med de där korta armarna.
För övrigt ser björnbjörkvist ur som en sexualbrottslibg
Citera
2018-08-02, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det såg ut som en nationalistisk säljsekt. Kan de aldrig ha fest/evenemang utan att sälja saker?

Om inte Svegot har poddar och nationella möten och fester, hur skulle Stefan Jacobsson på Logik Förlag annars få sålt sitt lager av osäljbara böcker, som till exempel Keith och jag av Ingrid Carlqvist?
Citera
2018-08-02, 07:59
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xjetstobrazilx
Vad menar du. Vågar folk inte stå för sina åsikter. Tycker nassar jämt gnäller över att afa inte vill visa sina ansikten.
Sen en ytterst serils fråga. Är dan eriksson Neurosedyn skadad? Ser ut som hans mirsa haft sex med en t-rex med de där korta armarna.
För övrigt ser björnbjörkvist ur som en sexualbrottslibg
En incident som tidigare skett var när en kvinnlig lärare var på en NMR-infoträff, blev fotad så att hennes ansikte syntes och därefter trackaserad: https://lararnastidning.se/larare-som-deltog-pa-nazistmote-granskas/ Jag misstänker att de flesta vill kunna gå på en fest utan att behöva få stenar genom rutan dagen efter.

Ang. Dan så har någon hävdat att han delvis skulle vara same. Tydligen ska Dan själv ha avslöjat det i någon podd, men det är inte något jag själv har hört.
Citera
2018-08-02, 11:35
Medlem
Citat:
En incident som tidigare skett var när en kvinnlig lärare var på en NMR-infoträff, blev fotad så att hennes ansikte syntes och därefter trackaserad: https://lararnastidning.se/larare-som-deltog-pa-nazistmote-granskas/ Jag misstänker att de flesta vill kunna gå på en fest utan att behöva få stenar genom rutan dagen efter.

Ang. Dan så har någon hävdat att han delvis skulle vara same. Tydligen ska Dan själv ha avslöjat det i någon podd, men det är inte något jag själv har hört.

Ja, Dan har samiskt påbrå. Förklarar hans lite österländska utseende, ögonen och så. Men han verkar ej vara ”praktiserande” same. Han sysslar vad jag vet ej med renskötsel eller har de där speciella rödblåa kläderna.

Givet hans säljsektbeteende hade det snarare legat närmare till hands att misstänka att han har judiskt påbrå.
Citera
2018-08-02, 12:12
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kustartilleriet
Ja, Dan har samiskt påbrå. Förklarar hans lite österländska utseende, ögonen och så. Men han verkar ej vara ”praktiserande” same. Han sysslar vad jag vet ej med renskötsel eller har de där speciella rödblåa kläderna.

Givet hans säljsektbeteende hade det snarare legat närmare till hands att misstänka att han har judiskt påbrå.
Kanske inte är utan anledning som samer kallas för fjälljudar. 🤔
Citera
2018-08-02, 16:19
Medlem
Någon som vet om Magnus Söderman hunnit flytta hem till Sverige eller är han kvar i Berlin? Hittar honom inte registrerad på någon adress här.

/Incestuous
Citera
2018-08-02, 21:31
Medlem
Supersoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Någon som vet om Magnus Söderman hunnit flytta hem till Sverige eller är han kvar i Berlin? Hittar honom inte registrerad på någon adress här.

/Incestuous

Han är kvar i Berlin.
Citera
2018-08-03, 05:05
Medlem
JonasIndes avatar
Bra film. Bra fest. Roligt. Uppsluppet!

BRA FEST!

Bra bokbord med mycket, mycket och många böcker från Logik. Mycket Evola. Dyra böcker: Inbunden hårdpärm, mjukpärm, pocket. Några handlade men inte så många. Stefan Jacobsson talar om Logik och om arbetet de gör. Folk ombeds lyssna, det är tråkigt.

Nordisk Alternativhöger är på plats med klibbor. Kul motiv. Edgy. Dulny pratar lite men håller det sparsamt så folk får vara lite fria. För den urbane av medelklassen komne Dulny är det första gången som han är på en äkta nationell fest ute i obygden. Lite som att handmjölka en ko under en spann för "edgy" Dulny.

Midgård säljer skivor med nationell musik på CD för de som har CD hemma eller CD-spelare i bilen, CD-ROM i datan, CD-walkman eller i CD-radiobandspelaren.

En kille med lagom mycket karisma från Nordisk Ungdom kom - lika ungdomlig dom de där afghanerna alla pratar om. Conrad övertänd som en gympa-lärare på tjack försöker lära en stackars Björn med chipstuttar och fläskig mage jonglera. Går sådär. Den nu sjukligt överviktige Söderman städar och torkar av bord lite som den där fete drängen på pizzerian som inte lärt sig baka pizza. Svettas och har sig.

Nationell trubadur. Man i förkläde steker processade, förköpta hamburgare på en legeringhäll. Björn kör stå-upp. Nationell trubadur före Magnus Söderman som är tjockare än någonsin (Magnus alltså). Tråkigt tal. Vad hände med Magnus svavelosande hjältetal som voro de från Goebbels komna? Nationell trubadur. Tråkig men ser ut som Andreas Carlsson.

Nu KIWI - nationell könsrock när den är som bäst! Hela festens höjdpunk är vi eniga om! Midgård kommer att släppa ett live-album på CD, LP och kassett. Förboka på https://midgaardshop.com/sv/

Den store ordförande Dan håller tal. Kommuniké med talet kommer att nå.

Vad är nytt med detta? Det här är ju exakt på samma sätt som den nationella rörelsen har harvat. Ser exat ut som det alltid gjort. Samma sorts fester med samma sorts drägg. Vad ska rädda Sverige med den här skiten?
Senast redigerad av JonasInde 2018-08-03 kl. 05:24.
Citera
2018-08-03, 07:25
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Vad är nytt med detta? Det här är ju exakt på samma sätt som den nationella rörelsen har harvat. Ser exat ut som det alltid gjort. Samma sorts fester med samma sorts drägg. Vad ska rädda Sverige med den här skiten?
Har du någon konstruktiv kritik? Vore intressant att höra vad DFS kunde ha gjort istället. Vad hade fått dig att uppskatta festen?
Citera
2018-08-03, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasInde
Bra film. Bra fest. Roligt. Uppsluppet!

BRA FEST!

Bra bokbord med mycket, mycket och många böcker från Logik. Mycket Evola. Dyra böcker: Inbunden hårdpärm, mjukpärm, pocket. Några handlade men inte så många. Stefan Jacobsson talar om Logik och om arbetet de gör. Folk ombeds lyssna, det är tråkigt.

Nordisk Alternativhöger är på plats med klibbor. Kul motiv. Edgy. Dulny pratar lite men håller det sparsamt så folk får vara lite fria. För den urbane av medelklassen komne Dulny är det första gången som han är på en äkta nationell fest ute i obygden. Lite som att handmjölka en ko under en spann för "edgy" Dulny.

Midgård säljer skivor med nationell musik på CD för de som har CD hemma eller CD-spelare i bilen, CD-ROM i datan, CD-walkman eller i CD-radiobandspelaren.

En kille med lagom mycket karisma från Nordisk Ungdom kom - lika ungdomlig dom de där afghanerna alla pratar om. Conrad övertänd som en gympa-lärare på tjack försöker lära en stackars Björn med chipstuttar och fläskig mage jonglera. Går sådär. Den nu sjukligt överviktige Söderman städar och torkar av bord lite som den där fete drängen på pizzerian som inte lärt sig baka pizza. Svettas och har sig.

Nationell trubadur. Man i förkläde steker processade, förköpta hamburgare på en legeringhäll. Björn kör stå-upp. Nationell trubadur före Magnus Söderman som är tjockare än någonsin (Magnus alltså). Tråkigt tal. Vad hände med Magnus svavelosande hjältetal som voro de från Goebbels komna? Nationell trubadur. Tråkig men ser ut som Andreas Carlsson.

Nu KIWI - nationell könsrock när den är som bäst! Hela festens höjdpunk är vi eniga om! Midgård kommer att släppa ett live-album på CD, LP och kassett. Förboka på https://midgaardshop.com/sv/

Den store ordförande Dan håller tal. Kommuniké med talet kommer att nå.

Bra sammanfattning av Dan&Magnus företag 'Vi ska rädda Sverige AB' , bara ni skickar in 200 spänn i månaden till oss. Kul att Dan lyckades peppa medlemmarna med att det kommer resas statyer över alla bidragsgivare i det framtida Sverige. Den gamle telefonförsäljaren har säljsnacket i blodet!

Synd dock att Ingrid inte kunde vara med. Uppdrag Marocko kallade.
Citera
2018-08-03, 08:50
Medlem
JonasIndes avatar
Citat:
Har du någon konstruktiv kritik? Vore intressant att höra vad DFS kunde ha gjort istället. Vad hade fått dig att uppskatta festen?

DFS hade kunnat ha en funktion om det byggdes som en gräsrotsrörelse nära knuten till AFS och byggde nytt på den energi som finns där. Jag tänker mig en i tre delar byggd rörelse med AFS som parlamentarisk, Nordisk Alternativhöger som de nät-aktivas och DFS som den sociala rörelsen. Dessa borde svetsas samman. Utöver det så kan Jonas Nilsson bygga ett internationellt nätverk.

Det Dan gör nu är bara ett ytterligare SVP och ND. De kan börja med att skrota den vidriga WP-musiken och Kiwi-tramset. Över huvud taget är det svårt att se DFS som ett seriöst initiativ. Allt är bara buskis.
Senast redigerad av JonasInde 2018-08-03 kl. 08:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in