2018-03-10, 21:49
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Har du lust att länka? Hittar inte den sidan.
Då är du inte medlem?
Citera
2018-03-10, 21:52
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Då är du inte medlem?
Korrekt. Lust att citera texten isf?
Citera
2018-03-10, 21:54
Medlem
Det bästa är naturligtvis att Motgift slänger sin studioutrustning. Även det som är 100% och nytt? Helt uptodate kanske, fungerar även med avskrivning med 50%?

Nej, tydligen inte!

För du är med i föreningen och vill ha full insyn? Du är riktigt rädd att den hundralappen du betalade kanske är bortkastad?

Hela Sverige är full av föreningar. Vill man förändra engagerar man sig. Går det inte så lämnar man.

Hur svårt är det?
Citera
2018-03-10, 21:57
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Korrekt. Lust att citera texten isf?
Nää Det står under "Handlingar för årsmötet 2018" Klickar man på den så kan man läsa alla punkter och motioner inför årsmötet som var idag. Om man är medlem vill säga.

Kan bekräfta att det stämmer iaf. Någon måste väl ha lyssnat på mötet live idag och kan säga vad som sades.
Citera
2018-03-10, 22:10
Medlem
Jag tycker det är rimligt att vi som är med i DfS inte lägger in material på Flashback. De som är med oss är redan medlemmar. Vi läser inom DfS.

Resten vill bara parasitera eller hata på oss svenskar i DfS.

Vi nationalister vet ju att de inte går att argumentera med idioter. Vi skall övertyga de som ännu inte blivit idiotier.

Är det någon som infacto vill föra debatt med DfS har de råd att att lägga en hundralapp månaden, vi har forum för det.

Jag kan och avslöja föreningen vill ha lägre avgifter för de som är fattiga och där medlemsavgiften är för dyr. Helt OK enligt min uppfattning. Hur de löser det rent praktiskt vet jag inte.

Det är det som är styrkan, vi har inget att be om ursäkt för men crybabies kan gå någon annanstans.

Är du en riktigt svensk går du in i DfS. Ingen big deal.

Kanske du gillar motorsport, fiske, dans, gamla bilar, segling, bra musik, vandra, mat, historia, svensk kultur... .DfS
Senast redigerad av Lagring 2018-03-10 kl. 22:20.
Citera
2018-03-10, 22:16
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Jag tycker det är rimligt att vi som är med i DfS inte lägger in material på Flashback. De som är med oss är redan medlemmar. Vi läser inom DfS.

Resten vill bara parasitera eller hata på svenskar DfS.

Är det någon som infacto vill föra debatt med DfS har de råd att att lägga en hundralapp månaden, vi har forum för det.

Det är det som är styrkan, vi har inget att be om ursäkt för men crybabies kan gå någon annanstans.

Kanske du gillar motorsport, fiske, dans, gamla bilar, segling, bra musik, vandra, mat, historia, svensk kultur... .DfS

Så talar en riktig en sekt. Inte mer inte mindre just precis så.
_______
Citera
2018-03-10, 22:25
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Resten vill bara parasitera eller hata på oss svenskar i DfS.

Vi nationalister vet ju att de inte går att argumentera med idioter. Vi skall övertyga de som ännu inte blivit idiotier.

Jag kan och avslöja föreningen vill ha lägre avgifter för de som är fattiga och där medlemsavgiften är för dyr. Helt OK enligt min uppfattning. Hur de löser det rent praktiskt vet jag inte.

Men de tog inget beslut om det? Alltså får vi vänta ett år och se om de behandlar frågan på nästa årsmöte?

Tog de något konkret beslut under detta årsmötet som kan anses vara positivt? Något som skulle sälja in DFS hos oss skeptiker? Eller beslöt de bara om att donera 50 000 kr till Dan?
Citera
2018-03-10, 22:35
Medlem
Don.Cs avatar
Så föreningen ska köpa utrustning av ordföranden för 50 000 kr? Eftersom det inte finns något hus och heller inte någon studio kommer Dan att fortsätta använda utrustningen (han precis sålt till föreningen) i sin egen studio? Jag förmodar att han kommer använda föreningens utrustning för att producera material som han sedan säljer till föreningen?
Citera
2018-03-10, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Välgrundade frågor som jag tror en hel del efterfrågar svar på.

______
Då går du in i föreningen och ställer de frågorna du har.

Annars angår det dig INTE överhuvudtaget. Det finns säkert någon klubb/förening du kan ha synpunkter på om du där som medlem.
Senast redigerad av Lagring 2018-03-10 kl. 23:06.
Citera
2018-03-10, 23:08
Medlem
Citat:
Då går du in föreningen och ställer de frågorna du har.

Annars angår det dig INTE överhuvudtaget. Det finns säkert någon Schäfferklubb eller annan klubb/förening du kan ha synpunkter på om du där som medlem.

Det må vara mestadels riktigt, men går inte helt att applicera här.

Det är lite annorlunda i detta fall då folk som stött Motgift under år och dar med all rätta kan ha synpunkter på att Dan sänker det skeppet och går ihop med I&C i DFS.

Sen är det väl inget konstigt att folk kritiserar föreningar de ej är medlemmar i?

Ska muslimska föreningar få agera fritt och slippa kritk från icke-medlemmar? Givetvis ej.

Det är lite sektmentalitet över dina kommentarer.
"Alla riktiga svenskar går med i DFS" ...hmm🤔
Nej tack, någonting som Frändelöv är med i tar jag ej i med gång!😂

Dan med I&C lovade guld gröna skogar.
Ett hus nu, tre inom tre år. Det var inte en mediasatsning. Detta prånglades ut till alla via Motgift och I&C.

Sen får man donationer och 1000 medlemmar.
Inget hus, men en ny webbtidning där alla i styrelsen skriver. En mediasatsning.
Materialet köps in med medlemmarnas pengar från styrelsemedlemmarnas två bolag.

Styrelseordföranden skall donera gammal utrustning till föreningen mot 50 000.

Samma utrustning skall han sedan försätta podda med och fakturera Svegot.

Du tycker inte att detta är märkligt alls?

Det är frestande att gå in i DFS och lägga upp allt internt material här.
Säkert stor komik.
Citera
2018-03-10, 23:28
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Det hade knappast varit några problem att lägga årsmötet i Sverige så att folk faktiskt kan ta sig dig med bil, tåg eller buss.
Varför lägga det i Tyskland där Dan finns, istället för i Sverige där de 1000 medlemmarna befinner sig?

Det viktigaste skall ju vara att "träffas" på riktigt och nätverka enligt samtliga inblandade, att ta steget ut i verkligheten bort från tangentbordet.

Istället för att lägga föreningens resurser på konstanta resor för styrelsemedlemmar till Tyskland och digitalt årsmöte så kunde man väl hyra en lokal på svensk mark och bjuda in medlemmarna?
Som precis alla andra föreningar gör. Vill man erbjuda digital möjlighet att delta går det väl lika bra i Sverige.

För att det var otroligt många som var intresserade och att hitta en passande lokal för alla blev för dyrt. Detta var uppenbarligen det billigaste alternativet. Att man gör som många andra och har ett möte över nätet är verkligen ett icke problem.

Har du någonsin vart på ett årsmöte av denna slag? Det är tråkigt. Riktigt tråkigt. Kul för oss pappersnördar med highlighter pennor, men inte så för andra. Ja det är viktigt att träffas, så därmed anordnar man annat som faktiskt är kul. De som är medlemmar vet.

Citat:
En normal årsstämma kan dock bli...problematiskt..för styrelsen om någon insatt begär ordet och börjar ställa jobbiga frågor
"in person" snarare än någon anonym röst via länk.
Nej. Vem som helst kunde begära ordet och säga vad dem vill. Vågar man inte göra det får man skylla sig själv.

Citat:
Nu kan ju Dan och hans marionette-styrelse dessutom bestämma vilka förslag som skall gå igenom i förväg, genom att de har handplockat vilka medlemmar som skall få rösta.
Nej. Alla medlemmar som anmälde och deltog fick rösta. De som inte var med får skylla sig själva.

Citat:
Det hela är därför totalt meningslöst och bara en uppvisning.
Sedan har man ett år med fritt spelrum där man kan leka med medlemmarnas pengar.
Felaktig slutsats då allt tidigare skrivet var fel. Plus nu har medlemmarna röstat och föreningens mål är klar. Du får väl skälla ut medlemmarna som tillåter det.

Citat:
Stämmer detta påstående om att DFS skall betala Dans flytt till Sverige i utbyte för studioutrustning så är det bara för mycket. Speciellt om Magnus Söderman lägger motionen...

Jag har varit medlem i Motgift i nästan två år och donerat utöver det.
Dessa donationer har gått till projektet Motgift, så att de kan köpa in studioutrusnting och betala ut löner etc.
Alla medlemmar har rätt att komma med en motion. Om det sedan bifalles beslutas av medlemmarna där majoriteten styr. Du som utomstående för tycka vad du vill, men det är medlemmarnas åsikt som räknas i detta fall.

Citat:
Nu skall alltså Dan donera den utrustningen vi hjälpt Motgift köpa in till DFS i utbyte mot 50 000 spänn för "flytt till Sverige".
Det känns ju jävligt roligt, tack Dan. Han kanske snackar om att detta är hans privata studioutrustning, skitsnack. Den karln har inte lagt en egen krona på något sådant.
Ja, vi betalande medlemmar har stöttat projektet men inte äger vi deras arbete och/eller utrustning. Inte heller har vi någon bestämmelserätt om vad de får göra eller inte med utrustningen, med projektet eller sina liv. Brukar du ha denna attityd till allt du donerar pengar till? Skitsamma egentligen. Vi har betalat för poddar mm och med tiden fått bättre kvalité på det - vi har därmed redan fått valuta för våra pengar.

Citat:
Han donerar ju dessutom från sig själv till sig själv.
Han plockar ut 50 000 från DFS i cash, samtidigt som han flyttar med sig sin egen studioutrustning.

Med den skall han spela in poddar som han kommer att sälja till DFS via SveGot från produktionsbolaget Motgift.

Betala för din egen jävla flytt Dan som alla andra. Vill du flytta din familj till Sverige bra, men skicka inte notan till DFS ditt snikna jävla as.

Fy fan vilken enorm cashgrab detta projekt har förvandlats till.
Mycket värre än jag trodde i början.
Dan har verkligen ingen skam i kroppen.

Jag kollar in tråden varannan vecka eller så och varje gång bara tar man sig för pannan och gapar!

Dan...var är huset?
Du glömmer bort att skälla ut Magnus som skrev motionen och medlemmarna som har rätten att bifalla eller ej denna fråga, dvs tillåter det hela.
Citera
2018-03-10, 23:33
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Då går du in i föreningen och ställer de frågorna du har.

Annars angår det dig INTE överhuvudtaget. Det finns säkert någon klubb/förening du kan ha synpunkter på om du där som medlem.
Om du är ute efter att värva medlemmar till föreningen, ligger det då inte i ditt intresse att visa för oss skeptiker att åtminstone något sunt beslut togs under årsstämman? Det enda jag har hört är att Dan har beslutat om att donera pengar till sig själv för att han privat ska flytta, vilket inte direkt säljer in mig på att lösa ett medlemskap. Det låter snarare oseriöst och som något jag inte vill stödja ekonomiskt.

Men eftersom att du anser det vara en rekorderlig förening med ädla mål, så måste det väl också pågå aktivitet som vittnar om det. Så något mer positivt än Dan-donationen har du väl att bjuda på, som skulle hjälpa att få oss skeptiker att tänka om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in