2018-03-10, 11:57
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Hur rik var han? Stämmer det att han hade många flickvänner (men det kanske snarare var horor)?

Att debutera med någonting sånt här vid hans ålder känns skumt. Han lär väl iaf ha gjort nått innan kan man misstänka

Vi har ju förvisso Arkilov 39 tex men det är ju en annan sorts mördare etc.

P M var 37 visserligen inte så jättegammal.
Åklagaren frågade ut honom om hans 1-krona på kontot och 1,6 miljoner i skulder.

Han är 47 om jag inte kommer ihåg fel.
Citera
2018-03-10, 12:04
Medlem
Han har haft ett bra liv.fru katt.älskarinnor och en ubåt som han gled omkring.å så väljer han att döda Kim....kim.måste ha skrikit av smärta.å enda så fullföljde han sin galna plan.helt sinnessjukt hade inte detta hänt hade han nu kunnat njuta av våren och sommaren i sin ubåt med sin älskarinna..
Citera
2018-03-10, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Man ser att han har blod på vänstra sidan på sidan av pannan.på en av bilderna

Han hade väl stressat, svettats och smetat blod på pannan när han torkade svett eller kliade sig. PM framstår som extremt degenererad, primitiv och klumpig. Och till råga på allt gick han runt med satsen i kalsongerna.

Han var såklart inte intresserad av penetrering, utan kom säkerligen i kalsongerna medan han han slog och skar offret. Detta är en nästan unikt hemsk individ, vars farlighet aldrig avtar.

Lägg förresten märke till snubblingen. På landstigningsfilmen snubblar han på relingen, vilket inte förvånar. PM är ett klantarsel dygnet runt. Knappast en mästerkapten. Och klumpigheten har nog delvis med hans autism att göra.
Citera
2018-03-10, 12:06
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Vi får inte glömma att live rapporteringen från rättegången inte återgav allt i sin helhet. Olika journalister valde olika uttalanden.
Jag hade Aftonbladets uppe och Ekstrabladets och växlade mellan dom. Vänner till mig hade andra danska aviser uppe så vi fick en rätt samlad bild.
Citera
2018-03-10, 12:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag hade Aftonbladets uppe och Ekstrabladets och växlade mellan dom. Vänner till mig hade andra danska aviser uppe så vi fick en rätt samlad bild.

Ja så klart men det har ändå skrivits saker som inte jag såg i de olika rapporteringarna.

- kims blod på näsan
- de olika sms’ens innehåll, 4 stycken
- att stroppen som passar till den som finns fäst i ubåten fanns i påsen med kläder de hittade.
- att märken på handled matchar stroppen

Kommer inte på mer just nu.
Citera
2018-03-10, 12:29
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Mycket intressant. Det stämmer med det vi har diskuterat här och känslan jag fick när jag följde rapporteringen från rättegången dag 1.
"Åklagare: Varför styckade du Kim Walls kropp?
– Det kommer en rättsmedicinare vid ett tillfälle under rättegången. Vi kan fråga den personen varför han valde sitt arbete, svarade Peter Madsen."
Här reagerade jag på att Madsen inte blir tillsagd av domaren men det är nog som Alhem uttrycker det :
"Om man nu ger överlägsna svar som tyder på härskarteknik, ska man inte som förhörsledare eller åklagare låta sig rubbas i sina frågor." Bra artikel och bra åklager än så länge

Fast om man inte ska rubbas i sina frågor så föredrar jag om åklagaren svarar "den frågan intresserar mig inte så jag frågar dig åter igen; Varför styckade du Kim Walls kropp?"
Citera
2018-03-10, 12:36
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Fast om man inte ska rubbas i sina frågor så föredrar jag om åklagaren svarar "den frågan intresserar mig inte så jag frågar dig åter igen; Varför styckade du Kim Walls kropp?"
Det var det jag väntade på , att domaren eller åklagaren skulle be honom svara på frågan istället för att svara något helt annat. Men det kanske kommer Jag antar att åklagaren har sin taktik för att hantera Madsen.
Citera
2018-03-10, 12:37
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ja så klart men det har ändå skrivits saker som inte jag såg i de olika rapporteringarna.

- kims blod på näsan
- att stroppen som passar till den som finns fäst i ubåten fanns i påsen med kläder de hittade.

Nej helt 100% kan det ju inte bli. Önskar att man kunde få höra live , men det tillåts ju inte,skulle vara intressant att HÖRA Madsen.
Citera
2018-03-10, 12:38
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc

Bästa teknik är som Jakob följer : ignorera - och rikta tillbaka till frågan.
Ditt förslag innebär ett relaterande: du visar att du lyssnat och reflekterat, tagit in , vilket i sig räcker för att göra manipulatören nöjd med att ha skapat energin i den andra.
Citera
2018-03-10, 12:39
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:

- kims blod på näsan

Det lutar åt att de hår stropparna/stripsen kommer att ha en avgörande betydelse för domslutet och påföljden...
Citera
2018-03-10, 12:39
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det var det jag väntade på , att domaren eller åklagaren skulle be honom svara på frågan istället för att svara något helt annat. Men det kanske kommer Jag antar att åklagaren har sin taktik för att hantera Madsen.

Men det är inte allt han svarade i det fallet, det finns mer i den frågan. Jag orkar inte leta efter källan nu.
Citera
2018-03-10, 12:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Nej helt 100% kan det ju inte bli. Önskar att man kunde få höra live , men det tillåts ju inte,skulle vara intressant att HÖRA Madsen.

Ja, det hade det varit. Mycket intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in