2018-03-10, 10:37
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det var väl ett oerhört korkat svar. Han menar att han har ett intresse för det. Har han inte sagt att det var för att få ut kroppen?
Exakt. Där tog diagnosen över förnuftet.
Citera
2018-03-10, 10:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Madsen har gått de utbildningar han behövde för att sätta igång med sin dröm.
Hans avsikt med ingenjörsutbildningen och svetskursen var inte att BLI ingenjör eller svetsare.
Utan bara lära sig det han hade BEHOV av för att sätta igång med raketer och ubåtar.
EDIT: Alltså enligt sin plan. PM ville inte slösa bort sin tid/pengar på studier som han INTE behövde.
Tror snarare att han inte klarade av det ur rent sociala aspekter.
Citera
2018-03-10, 11:11
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är mycket PM inte kommer kunna förklara

Enbart det faktum att sticken finns där har han väl inte kunnat förklara, nekar han fortfarande till dem?
Styckningen har han väl förklarat med att det behövdes för att få ut henne ur ubåten. Men sticken kan ju inte vara en del av det.

Jag kan tänka mig att han dekapiterade henne för sin egen njutnings skull och att det gav honom ett sådant rus att han omedelbart behövde mer, och där vför fortsatte med lemmarna.

Måste ju bara nämna att jag tror att jag var först ut i tråden med att föreslå dekapitering som dödsorsak, för länge sedan, och fick en massa skit för det innan det långt senare var fler som hakade på. Sen kom ju dessutom GW och sa att hon hade blivit strypt liksom...
Vi vet ju inte vad som var den direkta dödsorsaken, men mer och mer pekar ju dessvärre i en och samma riktning. Fast sen är frågan vad som är värst. Att få halsen avskuren är väl trots allt ett ganska snabbt sätt att dö, eller i alla fall tappa medvetandet.
Jag erkänner att jag inte trodde att hon fick halsen avskuren medan hon var vid liv. Men skit fick du väl inte hoppas jag.

För att skryta lite var jag först med att nämna styckning, om jag inte missminner mig.
Jag blev ifrågasatt, ja.
Citera
2018-03-10, 11:15
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Fel igen. 10 stick runt könsdelarna,4 st stick i vaginan (med kniv eller skruvmejsel.)
Har du åldern inne för att hänga här? Försök att bete dig som du är 18 år iallafall.

Ja men jävlar vad du märker ord för att vurma för Madsen. 10+4 är 14 sen om det var på el i underlivet spelar mindre roll.
Citera
2018-03-10, 11:20
Medlem
Med tanke på hennes situation var det nästan kört till 97 % så vida han inte hade fått kalla fötter.

Enbart alternativet att hon hade börjat tortera honom o fått han att gå upp till ytan med henne hade kunnat rädda situationen. Hade hon lyckats ta kål på honom där nere hade hon väl svultit ihjäl el hade sjöfartsverket el dyl koll på radarn & ubåten mm? Kanske fanns nån radiotel hon hade kunnat klura ut hur den funka visserligen men tror inte hon kunde börja manövra en ubåt men det kanske inte är så svårt heller?
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-03-10 kl. 11:22.
Citera
2018-03-10, 11:22
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nagelbanden var fulla av intorkat blod såg vi tidigt i tråden.
Ja fyfan vilket äckel.
Citera
2018-03-10, 11:25
Medlem
Hur rik var han? Stämmer det att han hade många flickvänner (men det kanske snarare var horor)?

Att debutera med någonting sånt här vid hans ålder känns skumt. Han lär väl iaf ha gjort nått innan kan man misstänka

Vi har ju förvisso Arkilov 39 tex men det är ju en annan sorts mördare etc.

P M var 37 visserligen inte så jättegammal.
Senast redigerad av A-party-with-marty 2018-03-10 kl. 11:44.
Citera
2018-03-10, 11:35
Medlem
Om jag inte missminner mig så privata tillgångar på 3 DKK och skuld på 1.6 mil DKK enl. BT s rapport från det inledande förhöret.
Citera
2018-03-10, 11:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Mycket intressant. Det stämmer med det vi har diskuterat här och känslan jag fick när jag följde rapporteringen från rättegången dag 1.
"Åklagare: Varför styckade du Kim Walls kropp?
– Det kommer en rättsmedicinare vid ett tillfälle under rättegången. Vi kan fråga den personen varför han valde sitt arbete, svarade Peter Madsen."
Här reagerade jag på att Madsen inte blir tillsagd av domaren men det är nog som Alhem uttrycker det :
"Om man nu ger överlägsna svar som tyder på härskarteknik, ska man inte som förhörsledare eller åklagare låta sig rubbas i sina frågor." Bra artikel och bra åklager än så länge

Vi får inte glömma att live rapporteringen från rättegången inte återgav allt i sin helhet. Olika journalister valde olika uttalanden.
Citera
2018-03-10, 11:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag tycker även att han har blod i ögonvrån
Ja, det tycker jag också. Bägge ögonen.
Citera
2018-03-10, 11:52
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Hur rik var han? Stämmer det att han hade många flickvänner (men det kanske snarare var horor)?

Att debutera med någonting sånt här vid hans ålder känns skumt. Han lär väl iaf ha gjort nått innan kan man misstänka

Vi har ju förvisso Arkilov 39 tex men det är ju en annan sorts mördare etc.

P M var 37 visserligen inte så jättegammal.

37? Det kan inte stämma. Ser ut att vara runt 50.
Citera
2018-03-10, 11:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Att relatera Madsens beteende i rättssalen till RPU:ns psykiatriska utlåtande är naturligtvis mycket fascinerande och intressant att syssla med för oss i tråden och för ”experterna” som uttalar sig i media och för de som är inom professionen.

Men dessa våra subjektiva analyser av Madsens beteende i rättsalen ska och kommer inte att ligga till grund för domen, ”hans fall”, utan det är de samlade bevisen och indicierna tillsammans med vittnesmål och rättens expertis som ska utgöra underlaget för domstolens objektiva dömande av vad som står utom rimligt tvivel har bevisats hänt och vilket straff som skall utdömas i relation till vad som har hänt.

Kan vara lätt att glömma i all vår fascination av monstret.

Även när jag som nu läser t ex artikeln i expressen där diverse kriminologer och jurister mm titlar, uttalar sig om Madsens beteende, om hans härskartekniker och reaktioner, så ser jag ingen skillnad på vad dessa personer kommit fram till i sina analyser Madsens person som ”monster” , och som baserar sig på känslomässiga subjektiva uppfattningar, som vad flertalet kunniga och säkerligen titulerade personer här i tråden gör.
Och Ofta så har vi här redan diskuterat exakt samma som sedan kommer som expertutlåtanden i panelprogram , betalkanaler eller plusartiklar. Lite löjeväckande blir det allt.

Konstaterar bara att det ger mig mer att läsa insatta och belästa skribenters inlägg här, de länkar o annat intressant som man så generöst delar med sig, än ta del av svenska medias repriser på samma tema som tråden hunnit penetrera redan många gånger om.

Madsens härskartekniker var vi t ex ett par som snabbt reagerade på och kunde sammanfatta direkt efter rättegångensdagens slut och under kvällen.

Vi har i tråden olika ”expertis”, vilkas höga nivå många gånger överträffar ”expertisen” därute.
Jag håller med dig fullt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in