Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Hmmmm, ja, vem vet. Om åklagaren sköter förhören i rätten korrekt, så kanske PM till sist sitter och berättar vitt och brett om sitt dåd, närmast skryter om det och njuter av att skrytsamt berätta om det.
Det skulle nog gå att få honom dit. Fast jag tror inte det kommer hända. Det skulle ju i så fall innebära att han blir så motbevisad i alla sina utsagor, och inte kan ta att inte ha rätt, att han börjar berätta. Men man ska man få honom dit, så är det nog större chans genom att ifrågasätta honom, typ att han inte ha gjort det, att man börjar hålla med honom och säga att det stämmer nog som han säger för han skulle aldrig kunna klara av att genomföra ett dylikt dåd, och breda ut den biten. Han har ju nära till att tappa fattningen, och skulle man börja "tracka" honom för att inte vara kapabel, skulle det kanske få honom att snäppa över. Tja, jag vet inte, lite vilda spånerier bara. Men den senare varianten är ju inte acceptabel i en domstol. Det skulle väl varit en aggressiv förhörsmetod under förundersökningen i så fall. Men där fick man ju intrycket att danskarna är mer beskedliga än svenskarna till och med.
Hade ju varit intressant om någon skicklig psykolog hade fått "jobba fritt" med honom, han har ju så dålig självkontroll, så jag tror det hade gått rätt snabbt att knäcka honom.
Det är inte över än. Vad jag tänker mig (spånar

) är att om Åklagarsidan "leder i bevis" något som är helt fel mot hur det verkligen tog sig ut i verkligheten,då kanske det rinner över hos Madsen. Då kanske han inte kan låta bli att berätta hur det verkligen gick till. För att han vill ha rätt och överbevisa Åklagarsidan hur fel de har. Även om han då råkar erkänna sitt brott för att få rätt. Det skiter han nog just då i. Det viktiga är nog att PM får bevisa att de har tolkat bevisen fel. Även om PM är en patologisk lögnare, så tror jag att hans känslor kan ta överhanden i en sådan situation. Så att han koleriskt samt överlägset råkar försäga sig.Typ,-Nej du Jakob,nu ska jag berätta för dig hur det verkligen gick till!!!