2018-03-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Altså, jag skrattar själv här jag sitter. Hur tror han det här ska hålla? Och så blir han passiv aggressiv när åklagaren ställer frågor om hur det hela hänger ihop. Jag fattar inte hur han hållit sig utanför nån form av anstalt fram tills nu.

Ja, man undrar. Hur han skall få ihop det till nästa rettsmöte? Åklagaren är en synnerligen rutinerad och skicklig sådan.
Citera
2018-03-10, 01:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Altså, jag skrattar själv här jag sitter. Hur tror han det här ska hålla? Och så blir han passiv aggressiv när åklagaren ställer frågor om hur det hela hänger ihop. Jag fattar inte hur han hållit sig utanför nån form av anstalt fram tills nu.
Detta med att grundluras av psykopater förstår jag fullständigt och visst handlar det om manipulation och extrem svada -men han lär väl ha kommit med totalt osannolika svar nån annan gång i livet?
Att det knappast går att konfrontera en sån här är begripligt, men han fabulerar ju så överförjävligt dåligt.
Baron Peter von Münchhausen?
Han beskrev (kritiserade) att hans far hittade på och svävade iväg men äpplet tycks inte falla långt från trädet.
Citera
2018-03-10, 01:22
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Ba tänker hur jag själv skulle reagerat. Som sadist lär man ju få bända upp benen med kedjor el dyl för offret lär ju göra allt som står i dess makt för att dra igen o spraka etc. Kanske han drog en utslagnings-spruta innan typ?

Sexualsadistiska mördare, när de väl har offret i sitt våld, är i huvudsak fokuserade på två saker, full kontroll över offret, och full kontroll över offrets smärta och lidande. PM lär ha använt plaststrips om jag förstått medierapporteringen korrekt, dessa lär ha sett till att han hade kontroll över var armar och ben befann sig från början till slut. Någon form av lugnande drog eller anestesi lär aldrig ha varit intressant, det förtar ju hela grejen med smärtan, lidandet osv.

Finns mer om detta att läsa i tråden, jag skickade två länkar igår som handlar om profilering av sexualsadistiska mördare.
Citera
2018-03-10, 01:25
Medlem
In-Cognitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Han kan inte ens stå för det han gjort...om han frias för mordet då jäklar

Vad babblar du om i dina förvirrade inlägg? Håll käften bara. Han har väl samma rätt som alla andra åtalade att neka till brott?

Ang. alla hämndtankar kan väl alla bara lugna sig en aning. Givetvis tänker även jag primitivt avseende hämnd mot PM men har man ens lite sunt förnuft så inser man att även han ska dömas i enlighet med rättsstatliga principer. Straffets verkställande ska även det ske utifrån rättsstaten. Allt snack om att ”han inte hade klarat sig många timmar på Kumla” mm är bara skitsnack. För det första finns det vakter på anstalterna, och för det andra så ser man till att inte placera fångar med andra som där det innebär en risk för någon form av konflikt.

Jag vet inte med danska anstalter men i svenskar fängelser är mord extremt sällsynt. Skedde några st på 90-talet men nu sker det bara misshandelsfall då och då. Inget konstigt då man spärrar in våldbenägna män med varandra under lång tid. Sånt sker.
Citera
2018-03-10, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Detta med att grundluras av psykopater förstår jag fullständigt och visst handlar det om manipulation och extrem svada -men han lär väl ha kommit med totalt osannolika svar nån annan gång i livet?
Att det knappast går att konfrontera en sån här är begripligt, men han fabulerar ju så överförjävligt dåligt.
Han beskrev (kritiserade) att hans far hittade på och svävade iväg men äpplet tycks inte falla långt från trädet.

Naturligtvis tillskriver han andra, särskilt då de som inte kan motsäga honom, alla sina egna tillkortakommanden. Tror säkert att hans uppväxt haft en viss betydelse dock.

Men Kim Walls öde kan inte tillskrivas någon annan än Peter Madsen.
Citera
2018-03-10, 01:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, man undrar. Hur han skall få ihop det till nästa rettsmöte? Åklagaren är en synnerligen rutinerad och skicklig sådan.

Ja, som jag har förstått det så är det ju själva "åklagaren från helvetet". Hur duktig som helst. Det kommer bli drama det här. Madsen kommer göra bort sig ordentligt.
Citera
2018-03-10, 01:34
Medlem
Citat:
Ja, som jag har förstått det så är det ju själva "åklagaren från helvetet". Hur duktig som helst. Det kommer bli drama det här. Madsen kommer göra bort sig ordentligt.

Erkänner. Ser fram emot det.
Citera
2018-03-10, 01:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Naturligtvis tillskriver han andra, särskilt då de som inte kan motsäga honom, alla sina egna tillkortakommanden. Tror säkert att hans uppväxt haft en viss betydelse dock.
Men Kim Walls öde kan inte tillskrivas någon annan än Peter Madsen.
I denna del tror jag inte han "tillskriver" sin far ett dugg. Han verkar ha blivit fullmatad med berättelser, glorifiering av vissa personer och hjältedåd så mytomani ligger nära till hands när PM säger att hans far fyllde i berättelserna godtyckligt.
Citera
2018-03-10, 01:43
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Hela tiden, men då har det inte fått konsekvänser för honom. Han blev ju förhörd i förbindelse med ett politiskt bombattentat i Köpenhamn på nittiotalet. Då polisen frågade om hans politiska ståndpunkter, svarade han at det var "att befolka fremmande planeter". Dom släppte honom på en gång. Han var ju känd i Köpenhamn som "Gale Madsen".
Citera
2018-03-10, 01:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Hela tiden, men då har det inte fått konsekvänser för honom. Han blev ju förhörd i förbindelse med ett politiskt bombattentat i Köpenhamn på nittiotalet. Då polisen frågade om hans politiska ståndpunkter, svarade han at det var "att befolka fremmande planeter". Dom släppte honom på en gång. Han var ju känd i Köpenhamn som "Gale Madsen".
Ja, han verkar ha haft en slags egen gräddfil, "han är som han är", låt honom hållas med sina visioner.
Hans galenskap har liksom normaliserats.
Citera
2018-03-10, 01:57
Medlem
trngws avatar
Hmmmm, ja, vem vet. Om åklagaren sköter förhören i rätten korrekt, så kanske PM till sist sitter och berättar vitt och brett om sitt dåd, närmast skryter om det och njuter av att skrytsamt berätta om det.
Det skulle nog gå att få honom dit. Fast jag tror inte det kommer hända. Det skulle ju i så fall innebära att han blir så motbevisad i alla sina utsagor, och inte kan ta att inte ha rätt, att han börjar berätta. Men man ska man få honom dit, så är det nog större chans genom att ifrågasätta honom, typ att han inte ha gjort det, att man börjar hålla med honom och säga att det stämmer nog som han säger för han skulle aldrig kunna klara av att genomföra ett dylikt dåd, och breda ut den biten. Han har ju nära till att tappa fattningen, och skulle man börja "tracka" honom för att inte vara kapabel, skulle det kanske få honom att snäppa över. Tja, jag vet inte, lite vilda spånerier bara. Men den senare varianten är ju inte acceptabel i en domstol. Det skulle väl varit en aggressiv förhörsmetod under förundersökningen i så fall. Men där fick man ju intrycket att danskarna är mer beskedliga än svenskarna till och med.

Hade ju varit intressant om någon skicklig psykolog hade fått "jobba fritt" med honom, han har ju så dålig självkontroll, så jag tror det hade gått rätt snabbt att knäcka honom.
Citera
2018-03-10, 02:01
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Sexualsadistiska mördare, när de väl har offret i sitt våld, är i huvudsak fokuserade på två saker, full kontroll över offret, och full kontroll över offrets smärta och lidande. PM lär ha använt plaststrips om jag förstått medierapporteringen korrekt, dessa lär ha sett till att han hade kontroll över var armar och ben befann sig från början till slut. Någon form av lugnande drog eller anestesi lär aldrig ha varit intressant, det förtar ju hela grejen med smärtan, lidandet osv.

Finns mer om detta att läsa i tråden, jag skickade två länkar igår som handlar om profilering av sexualsadistiska mördare.
Nä men alltså typ en spruta så att man tuppar av några minuter. Då kan han ju i lugn o ro binda upp henne på nån ställning med benen isär osv. Nu hade han ju hela havet för sig själv under ytan dessutom så detta var ju extremt sällsynt men annars borde det ju vara rätt lätt för en vanlig sadist att bara dra på med en stark spruta som man slocknar direkt av o sen handbojor o ner i bage-luckan till en öde plats osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in