2018-03-10, 02:04
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, han verkar ha haft en slags egen gräddfil, "han är som han är", låt honom hållas med sina visioner.
Hans galenskap har liksom normaliserats.

Presis, han har glidit under radarn som nån slags excentriker.
Citera
2018-03-10, 02:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Presis, han har glidit under radarn som nån slags excentriker.
Knastertorr twitterkommentar på tal om excentriker med mytomani

”Vi skal ikke dømme Peter Madsen, før vi har hørt hans femte eller sjette forklaring.”
Citera
2018-03-10, 02:13
Medlem
A-party-with-martys avatar
Stämmer det att P M även skrivit böcker? Han blev ju också uthängd av tidningarna innan han blev dömd. Detta motiverades av kvällstidningarna med att han var halvkänd innan. Är ju annars en regel att man inte får göra så med "vanligt folk".
Citera
2018-03-10, 02:14
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Nä men alltså typ en spruta så att man tuppar av några minuter. Då kan han ju i lugn o ro binda upp henne på nån ställning med benen isär osv. Nu hade han ju hela havet för sig själv under ytan dessutom så detta var ju extremt sällsynt men annars borde det ju vara rätt lätt för en vanlig sadist att bara dra på med en stark spruta som man slocknar direkt av o sen handbojor o ner i bage-luckan till en öde plats osv osv.

Det finns garanterat variationer på själva kidnappningen och bortförandet ja.

I PMs fall hade han ju redan offret med sig frivilligt i den flytande brottsplatsen, knivhot lär ju räcka ganska bra då du som offer sannolikt lär inse direkt att inlåst i en ubåt, med en GM som är dig fysiskt överlägsen och dessutom har en kniv, öppnar i ögonblicket inte för så många alternativ än att lyda och hoppas på det bästa.
Citera
2018-03-10, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hmmmm, ja, vem vet. Om åklagaren sköter förhören i rätten korrekt, så kanske PM till sist sitter och berättar vitt och brett om sitt dåd, närmast skryter om det och njuter av att skrytsamt berätta om det.
Det skulle nog gå att få honom dit. Fast jag tror inte det kommer hända. Det skulle ju i så fall innebära att han blir så motbevisad i alla sina utsagor, och inte kan ta att inte ha rätt, att han börjar berätta. Men man ska man få honom dit, så är det nog större chans genom att ifrågasätta honom, typ att han inte ha gjort det, att man börjar hålla med honom och säga att det stämmer nog som han säger för han skulle aldrig kunna klara av att genomföra ett dylikt dåd, och breda ut den biten. Han har ju nära till att tappa fattningen, och skulle man börja "tracka" honom för att inte vara kapabel, skulle det kanske få honom att snäppa över. Tja, jag vet inte, lite vilda spånerier bara. Men den senare varianten är ju inte acceptabel i en domstol. Det skulle väl varit en aggressiv förhörsmetod under förundersökningen i så fall. Men där fick man ju intrycket att danskarna är mer beskedliga än svenskarna till och med.

Hade ju varit intressant om någon skicklig psykolog hade fått "jobba fritt" med honom, han har ju så dålig självkontroll, så jag tror det hade gått rätt snabbt att knäcka honom.
Det är inte över än. Vad jag tänker mig (spånar ) är att om Åklagarsidan "leder i bevis" något som är helt fel mot hur det verkligen tog sig ut i verkligheten,då kanske det rinner över hos Madsen. Då kanske han inte kan låta bli att berätta hur det verkligen gick till. För att han vill ha rätt och överbevisa Åklagarsidan hur fel de har. Även om han då råkar erkänna sitt brott för att få rätt. Det skiter han nog just då i. Det viktiga är nog att PM får bevisa att de har tolkat bevisen fel. Även om PM är en patologisk lögnare, så tror jag att hans känslor kan ta överhanden i en sådan situation. Så att han koleriskt samt överlägset råkar försäga sig.Typ,-Nej du Jakob,nu ska jag berätta för dig hur det verkligen gick till!!!
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-10 kl. 02:44.
Citera
2018-03-10, 02:21
Medlem
Citat:
Stämmer det att P M även skrivit böcker? Han blev ju också uthängd av tidningarna innan han blev dömd. Detta motiverades av kvällstidningarna med att han var halvkänd innan. Är ju annars en regel att man inte får göra så med "vanligt folk".

Den finns en författare Djursing som skrev en bok om Raket-Madsen, där jag tror Peter bestämde innehållet, snarare än Författaren.

Madsen var ju med sina projekt och spektakel onekligen en halvkänd figur.
Citera
2018-03-10, 02:22
Medlem
kugutts avatar
Citat:

Nej, han har inte skrivit några böcker, men det har skrivits en biografi om honom. Annars hadde han ju en blogg. (Nu får du inte glömma att han inte är dömd, än).
Senast redigerad av kugutt 2018-03-10 kl. 02:24.
Citera
2018-03-10, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Det finns garanterat variationer på själva kidnappningen och bortförandet ja.

I PMs fall hade han ju redan offret med sig frivilligt i den flytande brottsplatsen, knivhot lär ju räcka ganska bra då du som offer sannolikt lär inse direkt att inlåst i en ubåt, med en GM som är dig fysiskt överlägsen och dessutom har en kniv, öppnar i ögonblicket inte för så många alternativ än att lyda och hoppas på det bästa.

Jo men just därför kan man ju visserligen tänka sig att man INTE vill/bör bli fastkedjad. Dvs du är redan inlåst på en Ubåt (el en bunker, ni kommer ju ihåg läkaren som fick 10 år fast han verkade ganska snäll egentligen) varför i helvete måste han då kedja fast ? Om det handlar om våldtäkt el rån. I det läget är ju faktiskt fastlåsning det absolut sämsta scenariot som man definitivt vill slippa. Hellre dö i en kamp isf.
Citera
2018-03-10, 02:36
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Jo men just därför kan man ju visserligen tänka sig att man INTE vill/bör bli fastkedjad. Dvs du är redan inlåst på en Ubåt (el en bunker, ni kommer ju ihåg läkaren som fick 10 år fast han verkade ganska snäll egentligen) varför i helvete måste han då kedja fast ? Om det handlar om våldtäkt el rån. I det läget är ju faktiskt fastlåsning det absolut sämsta scenariot som man definitivt vill slippa. Hellre dö i en kamp isf.

Jadu, det som inträffat lär vi dessvärre aldrig få reda på sanningen om...
Citera
2018-03-10, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaSkurt
Jadu, det som inträffat lär vi dessvärre aldrig få reda på sanningen om...
Nja det är väl bara o kolla hennes skador. Men antar att man kan se att han inte drog en hammare i skallen på henne i dyl. Så vida han inte va en kampsports gubbe tror jag nog din teori stämde. Dvs att hon blev rädd o lät sig fängslas. Vilket var ett stort misstag (även om hon ändå haft odsen i mot sig ).

Det där är ju inte sällan en balansgång. Jag har kollat en del dokumentärer där familjer blivit kidnappade o dyl. Då har nån i familjen fått hänga med förövarna till banken med löftet att allt blir bra om dom bara tar med sig stålarna o drar tillbaka till gömstället igen. Ofta blir dom istället slaktade då dom enbart är en belastning då pengarna redan är i hamn etc.
Citera
2018-03-10, 02:47
Medlem
Citat:
Jo men jag är ju mitt i prick med min fördomar. Tyvärr är jag mitt i prick i min profetissor vad som händer om man daltar med mördare så som du förespråkar .
Det är ingen i tråden som "daltat" med mördare. Men först måste han bli dömd. Dom kommer den 25:te april. Först då kan vi börja snacka om det var rätt eller fel domslut.
Citera
2018-03-10, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är ingen i tråden som "daltat" med mördare. Men först måste han bli dömd. Dom kommer den 25:te april. Först då kan vi börja snacka om det var rätt eller fel domslut.
Ja men jag syftade på att man befann honom skyldig. Verkade som även det var er tes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in