2018-03-09, 08:09
Medlem
Teknologisk Institut har vurderet muligheden for, at Kim Wall døde af kulilte. De siger, at selv om det er muligt, at der pludseligt opstår kulilte i ubåden, så ville det samtidigt medføre en hurtig og voldsom opvarmning af ubåden. Og obduktionen af Kim Wall viser, at ligdelene ikke har været udsat for voldsom varme.

Plusartikel:https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/ubaadssagens-foerste-dag-her-er-de-uhyggelige-detaljer/7070726?icname=plus-front&icpos=68_1&iccreative=7070726
Citera
2018-03-09, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den danska psykopaten spelar upp sin alldeles speciella snuff-film i sitt huvud om och om igen. Filmen är hans och ingen annans. Det är den han njuter av dygnet om. Han mår inte alls dåligt - tvärtom njuter han av att äga sanningen. Han kommer kanske berätta sekvenser av den i sina brev till alla som skriver till honom. Han njuter som en berusad av hur han tror sig kunna förleda andra från den exakta sanningen.

Han känner Kims ande och njuter av vara den enda som sett henne i ögonen när hennes liv långsamt sipprade från hennes kropp. Kanske han är så sjuk att han tror hennes ande tagit plats i honom. Kanske han tog en tugga från hennes kött och då kom ejakulationen i kalsongerna.

Snart är föreställningen i danska rätten över och han blir fortsatt inlåst. Möjligen att han får en liten depression då, men aldrig över vad han gjorde. Nej, endast över att inte få vara i centrum. Kort därefter får han ny kraft av alla som skriver och vill veta vad som hände när han tog över Kims ande.

Det är hemskt att läsa Kims sista sms om att hon ännu lever. Hade hon en känsla av att färden kunde bli hennes sista?

Jag gissar att det kan ha varit ett svar på någon diskussion hon och hennes pojkvän haft, i stil med "Du vet att det är farligt i ubåtar?"

Det jag blir fascinerad av är att Madsen tycks vara så uppe i sig själv att han levererar en historia om att han laddar hem filmer på avrättningar med unga flickor för att han tycker synd om dem? Alltså han är så jäkla korkad att jag vet inte vad. Det snackas hela tiden om hur smart han är, men jag tycker det verkar finnas gott om tecken på hur dum i huvudet killen är, eller så är han bara totalt borta i någon typ av psykopati och då är ju resultatet detsamma.

Oavsett vilket så visar hans beteende igår att det inte finns i hans värld att erkänna det han gjort. Och det tror jag inte att han kommer att göra någon gång. Precis som du säger, det här är hans ägodel, det är ingen annan än han som har den.
Citera
2018-03-09, 08:14
Medlem
Sista SMS försöket från KW:

Klokken 20.29 var der få sekunders internet-aktivitet på Kim Walls telefon.

– Det var sidste livstegn fra Kim Wall, fortalte speci-alanklager Jakob Buch-Jepsen i retten i går.

Et interview 21. april med Peter Madsen blev ikke til noget, men 10. august lykkedes det. Efter en næsten fire minutter lang telefonsamtale sendte Peter Madsen kl. 18.53 en sms til Kim Wall: ’Skibet er klart og i god stand. Venter bare på magasinet Wireds reporter’, skrev han på engelsk.

Et minut efter svarede Kim Wall: ’Fantastisk. Er blot nogle få minutter herfra.’

Plusartikel:https://ekstrabladet.dk/plus/krimi/ubaadssagens-foerste-dag-her-er-de-uhyggelige-detaljer/7070726?icname=plus-front&icpos=68_1&iccreative=7070726
Citera
2018-03-09, 08:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Kolla följande bild:

https://imageshack.com/a/img922/8804/ixfmol.jpg

En kuf i overall. Smutsig men driven man. Brukar inte kvinnor gilla sotare och hantverkare osv?

Många verkar tycka att det är märkligt att kvinnor föll för Madsen, men särskilt som han också var kändis är det väl inte så konstigt? Madsen var väl som sagt spännande och annorlunda än andra män?
Finns det något osexigare än någon som bara pratar om sig själv? Och teknik?
Citera
2018-03-09, 08:25
Medlem
KWs bror var också med under rättegången:
Mens de barske detaljer om deres elskede datters død blev gennemgået, og billedet af Kim Wall blev vist på en tv-skærm, fulgte hendes forældre og bror tappert med fra tilhørerpladser i retten længst væk fra Peter Madsen.

Peter Madsens pårørende havde fem pladser. Han havde på forhånd givet en liste over, hvem han gerne ville have ind, og spejdede ud over tilhørerne. Der var dog kun mødt to op fra listen, to kvinder, hvoraf den ene var en kvinde, han har kendt i 19 år, men en ven, der ikke stod på listen, også kom ind.

Citera
2018-03-09, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Dessvärre har du helt rätt.Finns det någon medicinska förklaring varför kvinnor tänker med f*ttan?
Förståndet tänker de inte med,det lilla som eventuellt finns.
Snälla pojkar får aldrig kyssa vackra flickor vet vi.
Men stygga gubbar får knulla många tjejer oavsett hur fula de är både på in-sidan och ut-sidan.
Här generaliserar vi vilt hör jag
Citera
2018-03-09, 08:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Sista SMS försöket från KW:

Klokken 20.29 var der få sekunders internet-aktivitet på Kim Walls telefon.

– Det var sidste livstegn fra Kim Wall, fortalte speci-alanklager Jakob Buch-Jepsen i retten i går.

Et interview 21. april med Peter Madsen blev ikke til noget, men 10. august lykkedes det. Efter en næsten fire minutter lang telefonsamtale sendte Peter Madsen kl. 18.53 en sms til Kim Wall: ’Skibet er klart og i god stand. Venter bare på magasinet Wireds reporter’, skrev han på engelsk.

Et minut efter svarede Kim Wall: ’Fantastisk. Er blot nogle få minutter herfra.’

Just precis! Och hur förklarar madsen då att han säger sig inte ha vetat att kim som åkte med ut var samma kim han haft kontakt med, eller som mailat honom, i april 2017? Så här svarar han på frågan:

Anklageren spørger nu, om det er korrekt, at Peter Madsen har været i kontakt med Kim Wall allerede tilbage i marts 2017 om muligheden for et interview.
- Det er korrekt, men jeg ved ikke, at det er den samme Kim fra Wired, jeg har talt med før, da vi igen taler sammen i august, siger Peter Madsen.
- Som du ved, så taler jeg jo med rigtigt mange journalister, så på det tidspunkt tænker jeg ikke, at jeg har talt med hende før, siger Peter Madsen.
Citera
2018-03-09, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Kolla extrabladets live rapportering, jag är helt säker och den är min källa. Åklagaren tog upp det.

Ok. Här är det:

Camilla Marie Nielsen
Anklageren forklarer nu om et brev, som Peter Madsen har sendt til en veninde under sin varetægtsfængsling. Her skriver han blandt andet om Kim Wall.
- Kan du huske, at du har skrevet noget om, hvordan Kim Wall oplevede turen på ubåden?, spørger anklageren.
- Når man er i min situation og har oplevet, hvad jeg har oplevet, så bliver man også spirituel, siger Peter Madsen, der nu bliver afbrudt af anklageren, som læser op fra brevet:

'Jeg kan mærke hendes sjæl.(Kim Wall red.) Hun er ikke vred. Hun sagde til mig den skæbnesvanger nat, at det her var det bedste hun havde gjort.', står der i brevet.

Jag är ingen hejare på danska men kan det vara så att han menar att Kim inte är vred nu, men att det hon sa att det var det bästa hon gjort var något som sades då, den ödesdigra natten FÖRE han visade sitt rätta ansikte?
Citera
2018-03-09, 08:37
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Teknologisk Institut har vurderet muligheden for, at Kim Wall døde af kulilte. De siger, at selv om det er muligt, at der pludseligt opstår kulilte i ubåden, så ville det samtidigt medføre en hurtig og voldsom opvarmning af ubåden. Og obduktionen af Kim Wall viser, at ligdelene ikke har været udsat for voldsom varme.

Tackar för dessa utdrag!

Just precis, skrev detta igår kväll , att när åklagaren läste upp från rättsmedicinska undersökningen så sades att kroppen inte utsatts för värmepåverkan. Lätt att missa att den upplysningen alltså var kopplad till påståendet om kolmonoxidförgiftningen.

Åklagaren avvisade ju återigen vidare tekniska undersökningar av motorer osv som försvaret tog upp mot slutet igår, med svaret att dessa ytterligare åtgärder är Irrelevanta. Just för att de redan har tillräcklig motbevisning ang gaslögnerna.
So damn good, bästa Jakob.
Citera
2018-03-09, 08:42
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Jag är ingen hejare på danska men kan det vara så att han menar att Kim inte är vred nu, men att det hon sa att det var det bästa hon gjort var något som sades då, den ödesdigra natten FÖRE han visade sitt rätta ansikte?
Nej, det är osannolikt. Madsen skriver ju att ” Kim är inte arg” alltså betyder det att det finns något hon kunde vara arg över. Dvs det faktum att hon dött ( mördats osv som vi vet).
Citera
2018-03-09, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nej, det är osannolikt. Madsen skriver ju att ” Kim är inte arg” alltså betyder det att det finns något hon kunde vara arg över. Dvs det faktum att hon dött ( mördats osv som vi vet).
Nej han säger att hon inte är arg NU, men det om att det var det bästa hon gjort sades DÅ.
"Hun sagde til mig den skæbnesvanger nat" = hon sa till mig den ödesdigra natten
Citera
2018-03-09, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är jag inte så säker på. Tror att han är rätt knäckt. Sviken av sin kone, sviken av sin älskarinna DK, sviken av sin brevvän Camilla (som lämnat upplysning till polisen om vad han skrivit i brev).
Vem har han kvar? Ingen? Jo,en okänd vän. En kvinna som kallar PM för Lillebror. Han vill gärna ha besök av henne iallafall.
DK har inte svikit honom, hon visar ju med drömsk blick upp brev till kapten Vladimir med pussmärken osv i tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in