Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Har du någon källa? Det lät som om det var något han sa i rätten. Och nu vill somliga skribenter ha det till att han sa det i rätten för att tortera föräldrarna.Vill bara reda ut det innan det blir en trådsanning.
Folk måste sansa sig!!!! Jag följde hela rättegången i dag och jag har ett mycket bra minne. Att börja spinna på om att han sa det för att tortera föräldrarna är virrigt minst sagt. Det gör han ju per ren automatik redan genom att finnas till.
Källa extrabladets liverapportering:
Camilla Marie Nielsen
Anklageren forklarer nu om et brev, som Peter Madsen har sendt til en veninde under sin varetægtsfængsling. Her skriver han blandt andet om Kim Wall.
- Kan du huske, at du har skrevet noget om, hvordan Kim Wall oplevede turen på ubåden?, spørger anklageren.
- Når man er i min situation og har oplevet, hvad jeg har oplevet, så bliver man også spirituel, siger Peter Madsen, der nu bliver afbrudt af anklageren, som læser op fra brevet:
'Jeg kan mærke hendes sjæl.(Kim Wall red.) Hun er ikke vred. Hun sagde til mig den skæbnesvanger nat, at det her var det bedste hun havde gjort.', står der i brevet.