2018-03-08, 23:34
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Nej inte fastställt, men mest sannolikt.
Han kommer aldrig att berätta det. Då förstör han för sig själv, detta är centralt o det enda han har kvar att leva på. Om man la märke till så upprepade han flera gånger under förhören så förfärligt hon fick lida därnere, och han ska visst berätta allt, för att sedan byta ämne och prata tekniskt, och sedan återkomma till detta som hände ,; - allt med en njutnng egentligen sagt i att veta att han har makten och kontrollen över vad som hänt, detaljerna, och att veta att han aldtig kommer säga det som hela världen andlöst väntar på med skräck att få höra. Han har oss alla i sin hand, så spelar han ut det med att ljuga ihop ett hittepåscenario istället.
Precis, och ändå säger han just sanningen när han pratar om det fruktansvärda som hände. Eller hur?
Citera
2018-03-08, 23:34
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det är mitt intryck också. Slagit mig vilken trygg uppväxt Kim måste ha haft . Till skillnad från Madsen.

Där har du ju också en parallell till Lisa Holm vs Nerijus.
Ett viktigt element i det som bildar sexualsadistens ideala offer: allt som det har som gm inte har och som han hatar och som han vill förstöra och drivs till att tack beslag / förgöra:

Skönhet
Naturlighet
Oskuld-oskuldsfullhet
Frimodighet -
Intelligens
Trygghet
Stabilitet
Utstrålning , friskhet - öppenhet
Familj - föräldrar
Utbildning
Omsorg och skydd
Omgivning -
Älskad
Normalitet
Citera
2018-03-08, 23:36
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har du någon källa? Det lät som om det var något han sa i rätten. Och nu vill somliga skribenter ha det till att han sa det i rätten för att tortera föräldrarna.Vill bara reda ut det innan det blir en trådsanning.

Kolla extrabladets live rapportering, jag är helt säker och den är min källa. Åklagaren tog upp det.

Ok. Här är det:

Camilla Marie Nielsen
Anklageren forklarer nu om et brev, som Peter Madsen har sendt til en veninde under sin varetægtsfængsling. Her skriver han blandt andet om Kim Wall.
- Kan du huske, at du har skrevet noget om, hvordan Kim Wall oplevede turen på ubåden?, spørger anklageren.
- Når man er i min situation og har oplevet, hvad jeg har oplevet, så bliver man også spirituel, siger Peter Madsen, der nu bliver afbrudt af anklageren, som læser op fra brevet:

'Jeg kan mærke hendes sjæl.(Kim Wall red.) Hun er ikke vred. Hun sagde til mig den skæbnesvanger nat, at det her var det bedste hun havde gjort.', står der i brevet.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-03-08 kl. 23:43.
Citera
2018-03-08, 23:36
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Precis, och ändå säger han just sanningen när han pratar om det fruktansvärda som hände. Eller hur?

Ja , just det. En sanning bakom en lögn.

Psykopatiskt.
Citera
2018-03-08, 23:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ja , just det. En sanning bakom en lögn.

Psykopatiskt.

Ja. Det tänkte jag varje gång han sa det ie. varje gång jag läste det i liverapporteringen
Citera
2018-03-08, 23:46
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Kolla extrabladets live rapportering, jag är helt säker och den är min källa. Åklagaren tog upp det.

Ok. Här är det:

Camilla Marie Nielsen
Anklageren forklarer nu om et brev, som Peter Madsen har sendt til en veninde under sin varetægtsfængsling. Her skriver han blandt andet om Kim Wall.
- Kan du huske, at du har skrevet noget om, hvordan Kim Wall oplevede turen på ubåden?, spørger anklageren.
- Når man er i min situation og har oplevet, hvad jeg har oplevet, så bliver man også spirituel, siger Peter Madsen, der nu bliver afbrudt af anklageren, som læser op fra brevet:

'Jeg kan mærke hendes sjæl.(Kim Wall red.) Hun er ikke vred. Hun sagde til mig den skæbnesvanger nat, at det her var det bedste hun havde gjort.', står der i brevet.

Japp, inget han sa i förhöret utan utdrag från brevet till en väninna, undrar vilken? Trodde det först var från brevväxlingen med Kims vän journalisten May, där han skrev att han ”kunde känna Kims ande”, men han har visst frossat i temat med flera personer
Citera
2018-03-08, 23:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har du någon källa? Det lät som om det var något han sa i rätten. Och nu vill somliga skribenter ha det till att han sa det i rätten för att tortera föräldrarna.Vill bara reda ut det innan det blir en trådsanning.

Folk måste sansa sig!!!! Jag följde hela rättegången i dag och jag har ett mycket bra minne. Att börja spinna på om att han sa det för att tortera föräldrarna är virrigt minst sagt. Det gör han ju per ren automatik redan genom att finnas till.

Källa extrabladets liverapportering:

Camilla Marie Nielsen

Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-03-08 kl. 23:52.
Citera
2018-03-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Breivik är en human människa i jämförelse med MadMadsen.
JA Breivik själv anser nog själv att han är en humanist en filantrop osv-han skulle ju rädda Norge från dåligt inflytande.
Nu är ju Breivik också en störd människa- men inte på samma sätt som Madsen.
OM du vill förstå Breivik så har Åsne Seierstad skrivit en bok- där blandannat hans mamma och även pappan ger bakgrunden till att Breivik blev den han blev.En av oss-är bokens titel.
Breivik hade en mogen sida som han kunde visa upp-när det passade.
Madsen har inte förmågan att ens låtsas bete sig moget.
Han hade ingen förälder som höll upp en snygg yta.

Trasig uppväxt hade båda- Breiviks barndom och uppväxt såg bra ut- men var bara fasad.
Madsens uppväxt villkor var nog snäppet värre.
Svikna och övergivna barn var de båda.
Citera
2018-03-08, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Är inte ens en freudiansk felsägning. Han ger sig själv cred. Det är bara ett spel, just där är rollen Spirituelle-Peter. Han talar egentligen om att kvällen var det bästa han gjort. Och nu är han och Kim för alltid förenade i någon slags andlig symbios, sadistfantasin han kan återuppleva forever, den är ju äkta.
Hon är hans för alltid och hans minnen är också hans egna för alltid. Han är en riktigt ondskefull plågande djävul och förstår att det finns en liten risk att det han sa ska tolkas som om han pratade om sig själv. Men, det kan ingen anklaga honom för, han är ju bara "spirituell". Det han gör är en fortsatt skändning av offret och även hennes anhöriga. Det ger honom makt och njutning, det ultraperversa aset. Han har ju nu sin speciella connection med Kim, han var den siste hon såg i livet och nu är hon, hennes sargade kropp, hennes hjälplöshet, lidande och sista ord hon sa innan döden - hans egen hemlighet tillsammans med Kim. Han njuter varje sekund av minnet.

Otroligt väl skrivet!

Madsen sinnesslag har hittills varit skrattretande förutsägbart. Man får liksom inte göra misstaget att tro att det skulle finnas annat innanför pannbenet på denna mördande klyscha än exakt det man redan förväntar sig.

Ovanligt hög nivå på denna tråd!
Senast redigerad av TelenKnpaen 2018-03-08 kl. 23:51.
Citera
2018-03-08, 23:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Japp, inget han sa i förhöret utan utdrag från brevet till en väninna, undrar vilken? Trodde det först var från brevväxlingen med Kims vän journalisten May, där han skrev att han ”kunde känna Kims ande”, men han har visst frossat i temat med flera personer

Ja eller så avslöjade inte May detta. Det var kanske alltför vidrigt?
Citera
2018-03-08, 23:50
Medlem
Eolairs avatar
Herregud, det var värre än jag kunnat föreställa mig. Jag fick svår ångest av att läsa åklagarens ord.

Om man kan gradera ondska, så hamnar nog Madsen högst upp på skalan.

22. "Psychopathic torture-murderers, where torture is the primary motive. In most cases, the crime has a sexual motivating factor."
https://en.wikipedia.org/wiki/Most_Evil
Senast redigerad av Eolair 2018-03-08 kl. 23:52.
Citera
2018-03-08, 23:55
Medlem
trngws avatar
Jag följde live-rapporteringen på DN's hemsida idag. Den var rätt urusel tyvärr. Vilken var den bästa live-rapporteringen tror ni, i svenska medier? Så jag kan läsa igenom en bättre i efterhand, och välja rätt när det fortsätter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in