Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-08, 09:10
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Detta nya parti kommer bara att splittra den Sverigevänliga rörelsen. SD är inte perfekt och det finns fortfarande problem med vissa personer i partiet. Det är dock det bästa vi har. Det värsta som kan hända är att Afs får strax under 4 procent. Då kommer SD att minska lika mycket och den Sverigevänliga rörelsen i riksdagen försvagas. Låt inte detta hända! Kraftsamla nu till Sverigedemokraterna i valet så att vi kan få en stark Sverigevänlig representation i parlamentet!

Ska man lägga sin röst på ett parti där partiledaren basunerar ut i TV4 att om man stödjer AfS är man extremist och något han inte vill ha som röstboskap?
Lät som han kopierade Lars Ohlys kommentar om SD.
Citera
2018-03-08, 09:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Du ska nog se att de stackars invandrarna som har varit här längre än så kommer slippa denna hemska diskriminering och få deras medborgarskap omprövat även dom

Jag noterade att Kasselstrand valde att inleda sitt svar angående AfS återvandringspolitik med "till en början..." så du behöver nog inte oroa dig för orättvis behandling i det här fallet. Dom som har varit här längre än 18 år får helt enkelt snällt vänta på deras tur, den kommer

AfS har överhuvud taget inte föreslagit att medborgarskap ska kunna omprövas annat än för dem som dömts för brott:

I samband med utvisningen anser också Alternativ för Sverige att dessa ska bli av med sitt eventuella svenska medborgarskap utan möjlighet att ansöka om det igen. Har man begått brott i Sverige har man visat att man inte har rätt att ta del av de förmåner som finns här eller som är kopplade till medborgarskapet.

http://alternativforsverige.se/lag-och-ordning/

På just den punkten är AfS alltså mindre radikala än moderaterna, som också vill kunna ompröva medborgarskap som erhållits på falska grunder (se mitt inlägg ovan). AfS skriver i stället att uppehållstillstånd (men inte medborgarskap) bör kunna omprövas om det erhållits på falska grunder:

Personer som saknar medborgarskap kommer att utvisas om Återvandringsverket finner att de ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd, levt på bidrag en ansenlig del av sin vistelse, inte lärt sig svenska eller varit kriminella.

http://alternativforsverige.se/atervandring/

Medborgare är alltså så som partiprogrammet nu är skrivet uttryckligen undantagna från den omprövningen.
Senast redigerad av Regulus 2018-03-08 kl. 09:36.
Citera
2018-03-08, 09:42
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

http://alternativforsverige.se/atervandring/

Medborgare är alltså så som partiprogrammet nu är skrivet uttryckligen undantagna från den omprövningen.
Hur tolkar du den raden som du inte citerade?

"Samtliga uppehållstillstånd som delats ut sedan år 2000 ska omprövas."
Citera
2018-03-08, 09:44
Medlem
Presskonferansen visa väl just att AFS företrädare är politiker i sitt sämsta namn. Säger mycket men säger egentligen ingenting. Vet inte vad de har för planer för att öka sitt stöd men jag ser det som omöjligt att de ska få ens 0,01 procent utav rösterna.
Citera
2018-03-08, 09:47
Medlem
AFS är ungefär som de flesta danska partier, de vill ha betydligt hårdare regler. Sd har intagit en position till vänster om de danska socialdemokraterna. Finns det riksdagsvalsedlar tar jag AFS men jag tar SD för kommun och landsting eftersom de etablerat sig väl i min kommun.
Citera
2018-03-08, 10:08
Medlem
Hexen666s avatar
Jag vill mycket gärna att Afs blir ett riksdagsparti och funderar starkt på att rösta på dom. Dock är jag lite orolig för hur SD skulle reagera, Åkesson har ju tabbat sig och dömt ut dom. Det skulle vara katastrof om Sd och Afs börjar käbbla i riksdagen istället för att slå sina påsar ihop och bilda en starkare allians. Alla invandringskritiska krafter måste visa styrka och inte hänfalla till inbördes konflikt i dessa kritiska tider.
Citera
2018-03-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Jag vill mycket gärna att Afs blir ett riksdagsparti och funderar starkt på att rösta på dom. Dock är jag lite orolig för hur SD skulle reagera, Åkesson har ju tabbat sig och dömt ut dom. Det skulle vara katastrof om Sd och Afs börjar käbbla i riksdagen istället för att slå sina påsar ihop och bilda en starkare allians. Alla invandringskritiska krafter måste visa styrka och inte hänfalla till inbördes konflikt i dessa kritiska tider.
Kasselstrand har sagt att han vill det. Åkesson däremot började kalla dem "extrema" oxh "rasister"
Citera
2018-03-08, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Som du säger, NyD kom in på första försöket. Junilistan, PP till Euvalet. Likaså AfD och liknande partier runt om i Europa. Så det händer titt som tätt.

In på första försöket, men också ut på första om man säger så.
Och så kom ju F! också in i EUvalet, där väl också Junilistan åkte ut efter en period.
Citera
2018-03-08, 11:18
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
När hon säger att det finns invandrare som aldrig kommer att bli svenska så menar hon de ifrån tredje världen skulle jag tro. Och när hon säger invandrare menar hon nog också de med mellanöstern bakgrund/härstamning. Jag gissar att hon var bara otydlig.
Nej det gör hon inte. Hon svarar extremt svävande. På varje fråga hon får om svenska folket som etnicitet börjar hon prata om "svensk befolkningen". inte ens på en rak fråga om öppen svenskhet nämner hon etnicitet som det som ska vara avgörande. Enda definitionen hon för fram är SDs, alltså "den som av andra och av sig själv".
Citera
2018-03-08, 11:36
Medlem
Niggrationsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Nej det gör hon inte. Hon svarar extremt svävande. På varje fråga hon får om svenska folket som etnicitet börjar hon prata om "svensk befolkningen". inte ens på en rak fråga om öppen svenskhet nämner hon etnicitet som det som ska vara avgörande. Enda definitionen hon för fram är SDs, alltså "den som av andra och av sig själv".

Spelar väl ingen roll vad hon exakt säger. Hon är AfS:s kvotkvinna, det är mycket mer intressant vad Kasselstrand och Hahne har att säga.
Citera
2018-03-08, 11:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Finns det några uppgifter om hur AfS ser på judar och Israel? Är det en av skiljelinjerna mellan dem och SD?
Citera
2018-03-08, 12:18
Medlem
Vryzass avatar
Det är inte riksdagslönerna som AFS borde snöa in sig på.

Det är främst två demokratiska problem vi har vad gäller partier och livsstilspolitiker.

1) Partistödet. Vedervärdigt och vettlöst att de ska få sko sig på skattepengar. Det är också partistödet (inte riksdagslöner) som gör att man kan avlöna broilers hela deras karriär och som gör att man kan anställa alla dessa kommunikatörer, PR folk och spinndoktorer.

Partierna har idag väldigt få medlemmar, det passar dom som handen i handsken. Utan partistöd får man värva medlemmar om man vill ha råd med livstidspolitiker och spinndoktorer.

2) Riksdagens egna pensionssystem. Ett stort demokratiskt problem att politikers beslut om pensioner inte gäller dom själva. Självklart borde deras lön räknas mot det allmänna systemet. Så självklart att jag blir snurrig av tanken på varför det inte är så.

En form av extra betalning för att simulera missad tjänstepension kan gå bra. Samma för politiker som vanligt folk.

Det är inte riksdagslöner som är problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in