Citat:
Ursprungligen postat av
natsch
Har aldrig påstått att hon skulle vara inblandad i mordet, däremot är det uppenbart att hon blivit tubbad till att peka ut CP mot bättre vetande. Alltså döljer hon något. Då måste man fråga sig varför. Vad är viktigast i överklassen? Jo hedern. Familjens och släktens anseende. Där menar jag att det finns en ingång till mordgåtans lösning. En av flera.
Genustramset kan du ta med din handledare på Södertörn eller nåt.
Hej då.
Som väl de flesta redan vet, var det ju åklagaren som avgjorde utfallet av vittneskonfrontationen då LP pekade ut CP.
För att återgå till ämnet, funderar jag på om man inte kan tillämpa Ockhams rakkniv på attentatet, där vetskapen om att Palme var utan livvakter (Säpo) är den springande punkten (säkert avhandlat tidigare i tråden..).
Omvänt är det anmärkningsvärt att det är just Säpo som ligger bakom rönen från diplomatbuggningen.
Men buggade diplomaten VN ligger väl ändå ett snäpp närmare liknelsen med Kim Philby än Palme själv.
Hade varit intressant att veta vem ledaren för narkotikanätverket han stod i förbindelse med är/var. Som enligt Kegö & Barrling torde vara GM, om jag minns rätt.