Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-08, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Vad tror ni om dessa deltagare i en mordoperation:

C-G-Ö (lokal)
I.G (avlyssning)

B.P
T.F

T.U
R.R (skytt)
E.H

Vilka fler?

Intressanta uppgifter:

*R.R sköt E.H i ryggen i november 1986.
*R.R:s advokat, Pelle Svensson, gjorde allt för att skyldiggöra C.P (dessinformatör?)
*Den ena rånaren i Mockfjärdsrånet hade koppling till åtminstone E.H.
*Kulorna från MOP hade samma isotopsammansättning som kulan från Mockfjärdsrånet.
*Mockfjärdsvapnet hittades 2006 i Djursjön efter ett tips från Åland.
*Slängdes verkligen Mockfjärdsvapnet direkt efter rånet eller direkt efter MOP?
*Mockfjärdsrånarna talade osanning ofta, men åtminstone en av dem visste kanske något mer?
*C-G-Ö och I.G hade lokal i mördarens flyktväg.
*Sista iaktagelsen var ungefär där (enligt vissa)
*C-G-Ö och T.F skulle ha uttryckt sig veta vem mördaren var i en resa till den amerikanska ambassaden 1988 och att det "aldrig gick att lösa".
*En taxichaufför (U.L) skulle ha plockat upp C-G-Ö och en till man direkt efter mordet korsningen Malmskillnadsgatan/Mäster Samuelsgatan mot Duvnäsgatan.
*C-G-Ö, I.G och T.F bildade egna "säkerhetsbolag" efter MOP.
*C-G-Ö, I.G och T.F drog utomlands direkt efter MOP.
*I.G:s bolag i Storbritannien hade konstiga kopplingar till ett s.k. Panama-bolag.
*T.U och T.F bytte namn efter MOP.
*Många av dessa herrar talade finska, ett sätt att kunna "tala fritt" med walkie talkies?
*Ett vittne Å.M hörde på sin polisradio 23:35 "Hur är det där uppe?", "Så jävla kallt!", "Statsministern skjuten".
*Många av dessa var "sjuka" eller bortresta dagarna efter MOP.
*Många av dessa fick allvarliga sjukdomar/missbruk senare i livet.
*Många av dessa är döda idag.
*PU vet hur mordet gick till och kommer att presentera en "sanning" för svenska folket när tiden är mogen.
*Många falska spår har planterats
*Vem beställde mordet och varför?

Fyll på med reflektioner!

""*Kulorna från MOP hade samma isotopsammansättning som kulan från Mockfjärdsrånet.
*Mockfjärdsvapnet""

Interesting - there is ammo and a Smith & Wesson. I'm still interested in the Z-Smith&Wesson (my name since all these guns have names) and the Ammo.

Interesting to read that the outdoor shooting range where these guys from Finland tied to some previous murder is right down the road from Bispgården - the same town where the Mgn. Dir. had the Z-Smith&Wesson and where OP was visiting a few days before he was killed.

It must all be a coincidence.
Citera
2018-03-08, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Nu tänker jag mest på att gärningsman erkänner, redogör förloppet, Lisbet Palme pekar ut som gärningsman (aaaah, nu känner jag igen honom), lämnar in vapnet/talar om var vapnet finns.

Att över 100 pers erkännt, det vet jag. Men bara en person kan ha varit den som avlossade skotten.

Har han kvar vapnet, och det verkligen går att bevisa att det var det vapnet som användes vid mordet, så kanske han kan bli dömd, skulle dock inte säga att det är säkert, det blir till sist domstolen som får avgöra om bevisningen är tillräcklig eller inte. Ett utpekande från Lisbeth skulle vara kontoversiellt, då hon har pekat ut Christer Pettersson, så är det mycket svårt att använda hennes vittnesmål mot en annan person. Försvarsadvokaten skulle garanterat trycka hårt på det i rätten. Vad jag vet har det aldrig hänt att ett huvudvittne först i rätten pekat ut en person, för att sedan i en annan rättegång pekat ut någon helt annan.
Citera
2018-03-08, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Du kan avskriva svartenbrandt per omgående. Mockfjärdsvapnet hamnade hos kurderna.

Haha nä så är det inte. Jag har sen jag första gången ringde PU sett mer o mer o mer. O jag berättar inte vad PU sagt till mig för ni tror att jag fabulerar.
Senast redigerad av Cianneli 2018-03-08 kl. 07:58.
Citera
2018-03-08, 08:26
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Haha nä så är det inte. Jag har sen jag första gången ringde PU sett mer o mer o mer. O jag berättar inte vad PU sagt till mig för ni tror att jag fabulerar.
Det låter ju intressant. Vad sa de som är så otroligt?
Citera
2018-03-08, 08:36
Medlem
OPK123s avatar
Vi leker med tanken att efter Mockfjärdsrånet så hamnade vapnet hos Eino Hiltunen.

Rånarna ville ju göra sig av med vapnet. Och istället för att slänga den i vattnet som det påstods av rånarna efteråt, i olika omgångar (det var även många turer kring vilket vattenslag det låg i), så gavs den till Eino.

Kan det sedan vara så att det var Eino som både ordnade fram vapnet och sedan dumpade det i Djursjön efter MOP? Det var hans roll.

Raimo Rääsänen sköt sedan Eino (kanske efter en dispyt där Eino hotade Raimo med att avslöja sanningen?).

Därav C-G-Ö:s kommentar "Jag vet vem mördaren är. Men det kommer aldrig att kunna lösas." Raimo satt redan i fängelse och Eino var mördad (Eino kanske var den enda som visste vart vapnet låg, förutom hans vän från Mockfjärdsrånet - som försa sig till någon bekant som bodde på Åland).

Spännande med teorier.
Citera
2018-03-08, 08:37
Medlem
ben-varfors avatar
En översikt av Agnarsson.

http://www.inblick.se/nyheter/2018/03/08/polisen-manipulerade-palmeutredningen
Citera
2018-03-08, 08:51
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
1. Vad kan man göra med 30 g tritium?
2. Vad exakt tyder på att LP inte talar sanning om vad som hände vid tiden för mordet (plusminus 1 minut)?

1) Man kan förstärka effekten av en atombomb 10000ggr (eller vilket är mindre känt bygga en vätebomb i garaget "fusion-only-bomb" men det var knappast på tapeten då) man kan också ha dekorativa ofarliga lampor som lyser i 20 år.

2) jag tror själv som huvudspår att LP talar sanning 95% säker, men där emot tror jag hon är manipulerad på en nivå som nästa klassificeras till implantering av minnen. (Eftersom jag är lite uttråkad av att tvångsmässigt ha sysslat med MOP så länge utforskar jag även "spår" med 5% bäring.)
Senast redigerad av heheho 2018-03-08 kl. 09:05.
Citera
2018-03-08, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det låter ju intressant. Vad sa de som är så otroligt?

Ja det är intressant men du såg väl att jag inte ska berätta. Jag gör det när PU är klara. Har förankrat viktiga saker på olika ställen.
Citera
2018-03-08, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 86spanare

Interesting - there is ammo and a Smith & Wesson. I'm still interested in the Z-Smith&Wesson (my name since all these guns have names) and the Ammo.

Så du har ett fantasinamn för att alla S&W har namn? S&W har genom åren tagit fram olika sk frames som sedan är bas för olika modeller. Har du googlat och hittat Z-frame Governor?
Citera
2018-03-08, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli

Typiskt...... vem tror på att Palmegruppen "berättar" saker för tipsare så att de kan babbla om det på nätet.
Citera
2018-03-08, 09:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
1) Man kan förstärka effekten av en atombomb 10000ggr (eller vilket är mindre känt bygga en vätebomb i garaget "fusion-only-bomb" men det var knappast på tapeten då) man kan också ha dekorativa ofarliga lampor som lyser i 20 år.

2) jag tror själv som huvudspår att LP talar sanning 95% säker, men där emot tror jag hon är manipulerad på en nivå som nästa klassificeras till implantering av minnen. (Eftersom jag är lite uttråkad av att tvångsmässigt ha sysslat med MOP så länge utforskar jag även "spår" med 5% bäring.)
1) Ojdå! Det betyder att världen behöver und/säk-organisationer som inte är hänsynslösa och korrumperade.

2) Men varför behövde ett minne av CP implanteras? Det var ju bara att ställa honom där, typ: Stå kvar här! Fly och bli rik!
Citera
2018-03-08, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Typiskt...... vem tror på att Palmegruppen "berättar" saker för tipsare så att de kan babbla om det på nätet.

Nu är ju Cianneli inte vilken tipsare som helst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in