Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Så du föredrar att låta terrorister gå fria istället för att döda dem?
Jag föredrar att ställa folk inför rätta. Att man kallar någon "terrorist" är ingen ursäkt till mord. Tycker du andra länder har rätt att på egen hand definiera vilka de kallar terrorister och mörda dessa? Säg, alla som är involverade i Israels krigsbrott på Västbanken.
Citat:
Läser du inte ordentligt eller? Israels högsta domstol har beslutat att lönnmord är en legitim form av självförsvar mot terrorister om a) deras skyldighet är bevisad bortom rimligt tvivel och b) gripande är omöjligt på grund av omständigheterna. Jag vet inte vilken värld du lever i, men på jordens demokratier är det trots allt högsta domstolen som har ultimat jurisdiktion över respektive lands rättspraxis. Alltså är dessa lönnmord fullt rättsliga.
Du menar på fullt allvar att Israels högsta domstol står över norska rättsväsendet i Norge? Om Israel mördar israeler i Israel har ditt resonemang någon bäring, även om det fortfarande gör att Israel får underkännas som rättsstat, men när Israel mördar folk runt om i världen är vad Israels domstolar säger totalt ointressant annat än för er regimtrogna. Du bekräftar bara att för dig står Israel över alla andra av världens stater.
Citat:
Jag känner inte till något fall senare än Lillehammer då Mossad tagit fel på person och likviderat någon oskyldig.
Nej, Mossad skulle ju knappast gå ut och skryta med det så hur skall vi veta?
Inte för att Israel är ensamt om sådana här metoder. Ryssland antas ju ligga bakom ett antal lönnmord liksom USA, Nordkorea m fl.