Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Du måste mena sinnesrubbat trollande av ett gäng organiserade vänstertroll och några kufiska gnällspikar.
Där kom den, alla som kritiserar är "troll och kommunister". Tröttsamt.
Påminner om när Mainstream-media benämner alla invandringskritiker som nazister och rasister.
Jag tycker att det är solkart vad detta projekt är nu, och fördomar har blivit bekräftade, inte minst när Motgift blir ett "produktionsbolag" som kan fakturera tidningen SveGot....som drivs av DFS.
Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
I princip det enda ni kommer med är ett patetiskt bullrunkande om hur dåligt det är att det kostar lite pengar att driva projekt av det här slaget.
Nu trivialiserar du allt kritiken!
Jag, och många andra har gång på gång utryckligen sagt att vi inte har några som helst problem med att folk tar ut lön och att projekt kostar pengar.
Jag själv har betalt Dans lön i Motgift via medlemskap i 1.5 år. Inga problem alls med att folk livnär sig på projekt.
Problemet är att hela detta upplägg stinker mygel.
Alla som sysslat med företagande har sett denna skit förut, med bolag som faktuerar varandra fram och tillbaka och spinner ett nät för att det skall vara svårt att se vart pengarna går.
Min kritik går ut på att DFS inte är vad man påstår. Det är ett sätt att profitera på desperata människor utan hopp.
Man lovar att man skall rädda Sverige och bygga ett nytt samhälle för svenskar. Om 100 år skall man minsann vara en enorm kraft.
Media och regeringen darrar redan nu på läppen och är livrädda. Det är
INTE ett nytt medieprojekt, nej nej...
Man drar in I&C för att ta till sig deras korkade, nyvakna SD2018-lyssnare som uppmanas bli medlemmar i DFS, vilket de givetvis blir.
Sedan visar det sig att man nu trots allt startar ytterligare en "stor spännande mediesatsning", SveGot.
Motgifts medlemmar skall fasas över dit via massutskick.
SveGot drivs och ägs av DFS, men ändå skall medlemmarna (som äger tidningen..) betala prenumenation där med som jag förstår det?
Styrelsen i DFS är skribenter på SveGot.
DFS (via SveGot) kan nu betala ut ersättning till dessa "journalister", samtidigt som Motgift fakturerar DFS (via SveGot) för "mediaproduktion".
T.ex. 10 000 i månaden för Den här Dan, 10 000 månaden för Godmorgon med Magnus etc.
Man får väl in 100 000 i månaden i löpande medlemsavgifter, så ekonomin går ihop.
Pengarna går dock inte till att bygga något stort projekt som skall vara i 100-tals år som utlovat.
De kommer att gå till att betala styrelsens uppehälle.
Normalt kan man inte ta ut lön på flera år när man startar en ny verksamhet.
Här skall 4-6 personer
direkt kunna leva uteslutande på intäkterna från en idell förening...redan där inser man att allt är fel.
I slutändan var DFS inte alls någon intresseförening för svenskarna, utan det handlade om att trygga försörjningen för styrelsemedlemmarna, främst Dan Eriksson.
Min fråga:
Man lovade först och främst att realisera svenskarnas hus. Varför skaffar man då inte det där jävla huset utan lägger tid, pengar och energi på en ny webtidning?
Ser du inte problemet? Eller har du "tell me more lies" mentaliteten, där man hellre har på sig skygglapparna än att inse att man gått på en mina?
Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Hade ni någon form av seriös kritik att framföra skulle det naturligtvis handla om sakfrågor. Men sådant är ni såklart inte intresserade av, troll som ni är.
Jag tycker att det är just sakfrågor som hanterats gång på gång?
Tre veckor innan DFS lanserades gissade jag att detta är vad det handlade om här i tråden. I&C skulle integreras och man vill bredda lyssnarskaran för att öka medlemsintäkterna.
Precis så blev det, fast ännu värre.
Men alla som inte inte går ner på knä och tillber Ingrid Carlqvist och Dan Eriksson är ju bara troll?
Sedan är det roligt att man sätter sig på höga hästar och vill "nå ut i stugorna", men sätter precis allt bakom betalvägg.