2018-03-06, 23:33
Medlem
Okej, du är drabbad av bristande läsförståelse. Eller ska jag hjälpa dig med att citera vad jag själv skrev?: ''Vill minnas att Jonas De Geer resonerade ganska vettigt i Me ne frego om DfS (jag struntar i hans personliga konflikt med Motgift även om den historien verkar innehålla en del märkligheter och inte bara från JDG's sida). Han menade att den storm av medlemmar som ägde rum i samband med lanseringen av projektet verkade bero på en sorts desperation och att DfS, i synnerhet Eriksson och Söderman, ägnar sig åt att profitera på desperationen som många svenskar har idag när man hungrar efter något initiativ''.

Det var Jonas De Geers ord i Me ne frego, inte mina. Lär dig svenska. Jag höll som sagt inte med till hundra procent, men allt säljarsnack som kommer från DfS' mest kända ansikten (Eriksson, Söderman, Carlqvist och ''Conrad'') påvisar i hög grad ''profiterande'' tendenser.

Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Det var du som påstod att Motgift syfte var att profitera på människors desperation. Därför ställde jag också en fråga till dig om det i hopp om att du kunde driva det i argument. Står du inte för vad du själv skriver?
Senast redigerad av J.Alfredsson 2018-03-06 kl. 23:36.
Citera
2018-03-06, 23:41
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Alfredsson
Okej, du är drabbad av bristande läsförståelse. Eller ska jag hjälpa dig med att citera vad jag själv skrev?: ''Vill minnas att Jonas De Geer resonerade ganska vettigt i Me ne frego om DfS (jag struntar i hans personliga konflikt med Motgift även om den historien verkar innehålla en del märkligheter och inte bara från JDG's sida). Han menade att den storm av medlemmar som ägde rum i samband med lanseringen av projektet verkade bero på en sorts desperation och att DfS, i synnerhet Eriksson och Söderman, ägnar sig åt att profitera på desperationen som många svenskar har idag när man hungrar efter något initiativ''.

Det var Jonas De Geers ord i Me ne frego, inte mina. Lär dig svenska.
Jag vet mycket väl vad du skrev. Men eftersom du säger att det är ett vettigt resonemang och använder det som ett argument mot Motgift så är det naturligtvis inte långsökt att anta att du själv tycker samma sak. Men nu gör du alltså inte det utan det var bara något du tyckte var roligt att slänga ur dig? Tycker du verkligen det är seriöst att använda någon annans åsikter för något du själv inte står vid?

Ok du gjorde edit.

Citat:
hög grad ''profiterande'' tendenser.
Vad innebär det enligt dig. Profit för att stoppa pengar i egen ficka eller för att expandera verksamheten?
Senast redigerad av skillnad 2018-03-06 kl. 23:47.
Citera
2018-03-06, 23:46
Medlem
Jag la till lite i mitt svar. Se ovan: Jag höll som sagt inte med till hundra procent i JDG's resonemang, men det säljarsnack som DfS' mest kända ansikten ägnar sig åt (Eriksson, Söderman, Carlqvist och ''Conrad'') påvisar i hög grad ''profiterande'' tendenser. Att man dessutom sätter upp s.k. betalväggar på vartannat minskar inte direkt de tendenserna. Det är vad jag ser som att man profiterar.
Citat:
Jag vet mycket väl vad du skrev. Men eftersom du säger att det är ett vettigt resonemang och använder det som ett argument mot Motgift så är det naturligtvis inte långsökt att anta att du själv tycker samma sak. Men nu gör du alltså inte det utan det var bara något du tyckte var roligt att slänga ur dig? Tycker du verkligen det är seriöst att använda någon annans åsikter för något du själv inte står vid?
Citera
2018-03-06, 23:49
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Jag la till lite i mitt svar. Se ovan: Jag höll som sagt inte med till hundra procent i JDG's resonemang, men det säljarsnack som DfS' mest kända ansikten ägnar sig åt (Eriksson, Söderman, Carlqvist och ''Conrad'') påvisar i hög grad ''profiterande'' tendenser. Att man dessutom sätter upp s.k. betalväggar på vartannat minskar inte direkt de tendenserna. Det är vad jag ser som att man profiterar.
Se fråga i mitt tidigare svar.
Citera
2018-03-06, 23:58
Medlem
Min kritik handlar inte om att dessa personer tar ut lön för sitt politiska arbete, utan för att man verkar vara mer intresserad av att tjäna stålar än att nå ut till så många svenskar som möjligt, som styrelsen påstår sig idealistiskt vilja göra. ''Beställ prenumeration för att ta del av en intervju med Kasselstrand!'', skriver Carlqvist. Det blir så patetiskt, t.om. posören Jan Sjunnessons ''Svensk Webbtelevision'' är snäppet bättre än de i detta avseende när han gör tvärtom. Svensk Webbtelevision gör intervjuer och lägger inte upp allt bakom en betalvägg, vilket i sin tur bidrar till fler följare och att man får mer sympati bland folk. Detta verkar likväl inte DfS vara nämnvärt intresserade av, för i så fall hade man säkerligen gjort tvärtom.

De lanserade sig inte som en ny alternativ mediekanal som skulle ägna sig åt professionell nyhetsrapportering utan som en etnisk intresseförening ämnad för svenskar, som på sikt skulle konkurrera ut staten. Eriksson twittrade frenetiskt om ''hur arga makthavarna kommer bli'' och hur DfS ''kommer dominera om hundra år''. Om inte det är säljarsnack vet jag inte vad som är det. Nu verkar det dock ha blivit tvärtom, och den påstådda idealismen har ersatts med försäljarbeteende.

Förstår du nu?

Citat:

Vad innebär det enligt dig. Profit för att stoppa pengar i egen ficka eller för att expandera verksamheten?
Citera
2018-03-07, 00:17
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Min kritik handlar inte om att dessa personer tar ut lön för sitt politiska arbete, utan för att man verkar vara mer intresserad av att tjäna stålar än att nå ut till så många svenskar som möjligt, som styrelsen påstår sig idealistiskt vilja göra. ''Beställ prenumeration för att ta del av en intervju med Kasselstrand!'', skriver Carlqvist. Det blir så patetiskt, t.om. posören Jan Sjunnessons ''Svensk Webbtelevision'' är snäppet bättre än de i detta avseende när han gör tvärtom. Svensk Webbtelevision gör intervjuer och lägger inte upp allt bakom en betalvägg, vilket i sin tur bidrar till fler följare och att man får mer sympati bland folk. Detta verkar likväl inte DfS vara nämnvärt intresserade av, för i så fall hade man säkerligen gjort tvärtom.

De lanserade sig inte som en ny alternativ mediekanal som skulle ägna sig åt professionell nyhetsrapportering utan som en etnisk intresseförening ämnad för svenskar, som på sikt skulle konkurrera ut staten. Eriksson twittrade frenetiskt om ''hur arga makthavarna kommer bli'' och hur DfS ''kommer dominera om hundra år''. Om inte det är säljarsnack vet jag inte vad som är det. Nu verkar det dock ha blivit tvärtom, och den påstådda idealismen har ersatts med försäljarbeteende.

Förstår du nu?
Ok. Du skriver "tjäna stålar". Menar du att dessa inkomster inte stannar kvar i verksamheten och istället hamnar i privata fickor? Vad grundar du isf det påståendet på?

Hur menar du att det skall gå att ta ut lön och samtidigt expandera ett medieprojekt utan att det finns en tanke om ekonomisk vinning i bakgrunden?

Hur menar du att man samtidigt skall nå ut till så många svenskar som möjligt utan att bygga ett starkt medialternativ? Idealistisk flygbladsutdelning?
Citera
2018-03-07, 00:30
Medlem
1.) Uppenbarligen tjänar föreningens styrelse själva pengar på själva projektet. Det behöver man inte vara särskilt smart för att lista ut, men hur ekonomiska medel inom föreningen fördelas har jag ingen aning om. Min kritik grundar sig på att de är löjligt måna om att lägga saker bakom betalväggar och köra med överdrivet säljarsnack, t.om. något så harmlöst löjligt som en intervju med Kasselstrand, och när man påstår sig vilja ägna sig åt att rikta sig till svenska folket och vara en etnisk intresseförening ämnade för svenskar med en idealistisk strategi bör man väl göra tvärtom för att få så många sympatisörer som möjligt, inte sant?

2.) Carlqvist och ''Conrad'' har sin egen podcast. Eriksson och Söderman har Motgift. Dessa två komponenter är redan väletablerade radioinitiativ och kända bland många, därmed når de automatiskt ut till många. Vad är vitsen med att starta ännu en ''alternativ tidning'' när det redan kryllar av ''alternativa'' medier?

3.) Återigen så har redan dessa aktörer sina egna podcasts och mediekanaler. Dessutom har de DfS som har många medlemmar. Dessa kanaler når gemensamt ut till många och det räcker gott och väl. Se mitt svar på den andra frågan. Tja, de har ju redan satt upp klistermärken här och var har jag förstått så det kan väl säkert vara en möjlighet när de t.om. själva stoltserar med det, eller känner du bara behov av att pika Motståndsrörelsen?

God natt.

Citat:
Ok. Du skriver "tjäna stålar". Menar du att dessa inkomster inte stannar kvar i verksamheten och istället hamnar i privata fickor? Vad grundar du isf det påståendet på?

Hur menar du att det skall gå att ta ut lön och samtidigt expandera ett medieprojekt utan att det finns en tanke om ekonomisk vinning i bakgrunden?

Hur menar du att man samtidigt skall nå ut till så många svenskar som möjligt utan att bygga ett starkt medialternativ? Idealistisk flygbladsutdelning?
Citera
2018-03-07, 01:05
Medlem
skillnads avatar
Citat:
1.) Uppenbarligen tjänar föreningens styrelse själva pengar på själva projektet. Det behöver man inte vara särskilt smart för att lista ut, men hur ekonomiska medel inom föreningen fördelas har jag ingen aning om. Min kritik grundar sig på att de är löjligt måna om att lägga saker bakom betalväggar och köra med överdrivet säljarsnack, t.om. något så harmlöst löjligt som en intervju med Kasselstrand, och när man påstår sig vilja ägna sig åt att rikta sig till svenska folket och vara en etnisk intresseförening ämnade för svenskar med en idealistisk strategi bör man väl göra tvärtom för att få så många sympatisörer som möjligt, inte sant?
Så bra. Då har vi kommit fram till att det alltså inte handlar om att utnyttja svenskars desperation utan om att försöka kanalisera den på ett produktivt sätt. Både i DfS och genom SveGot.

Hur mycket man väljer lägga saker bakom betalväggar kan såklart diskuteras men det är ingenstans något man seriöst kan såga ett projekt med. Livesänd radio flera timmar dagligen är gratis och det måste som sagt finansieras på något sätt.
Citat:
2.) Carlqvist och ''Conrad'' har sin egen podcast. Eriksson och Söderman har Motgift. Dessa två komponenter är redan väletablerade radioinitiativ och kända bland många, därmed når de automatiskt ut till många. Vad är vitsen med att starta ännu en ''alternativ tidning'' när det redan kryllar av ''alternativa'' medier?
Nu tycker inte jag att det kryllar av bra alternativa medier, så att det inte skulle finnas ett behov av fler seriösa alternativ håller jag inte med om. Tvärt om så anser jag att det stärker oppositionen med fler slagkraftiga medieprojekt. Det finns egentligen inget negativt med det så länge det ger snarare än tar kraft från DfS. Tittar man tillbaka hur det utvecklats från Radio Framåt så finns nog anledning för optimism. Och de som stöttade Radio Framåt bör känna sig stärkta av hur mycket bättre resultatet är idag. Tycker du inte det?

Citat:
3.) Återigen så har redan dessa aktörer sina egna podcasts och mediekanaler. Dessutom har de DfS som har många medlemmar. Dessa kanaler når gemensamt ut till många och det räcker gott och väl. Se mitt svar på den andra frågan. Tja, de har ju redan satt upp klistermärken här och var har jag förstått så det kan väl säkert vara en möjlighet när de t.om. själva stoltserar med det, eller känner du bara behov av att pika Motståndsrörelsen?
Du tror alltså inte att man kan nå ut till folk utanför den nationella sfären genom att man stärker och breddar sin produktion? Du sade f.ö själv nyss att det viktigaste var att nå ut till så många som möjligt, så varför begränsa sig, klistermärken i all ära?
Citera
2018-03-07, 01:23
Medlem
Citat:
Du måste mena sinnesrubbat trollande av ett gäng organiserade vänstertroll och några kufiska gnällspikar.

Där kom den, alla som kritiserar är "troll och kommunister". Tröttsamt.
Påminner om när Mainstream-media benämner alla invandringskritiker som nazister och rasister.

Jag tycker att det är solkart vad detta projekt är nu, och fördomar har blivit bekräftade, inte minst när Motgift blir ett "produktionsbolag" som kan fakturera tidningen SveGot....som drivs av DFS.

Citat:
I princip det enda ni kommer med är ett patetiskt bullrunkande om hur dåligt det är att det kostar lite pengar att driva projekt av det här slaget.

Nu trivialiserar du allt kritiken!

Jag, och många andra har gång på gång utryckligen sagt att vi inte har några som helst problem med att folk tar ut lön och att projekt kostar pengar.
Jag själv har betalt Dans lön i Motgift via medlemskap i 1.5 år. Inga problem alls med att folk livnär sig på projekt.

Problemet är att hela detta upplägg stinker mygel.

Alla som sysslat med företagande har sett denna skit förut, med bolag som faktuerar varandra fram och tillbaka och spinner ett nät för att det skall vara svårt att se vart pengarna går.

Min kritik går ut på att DFS inte är vad man påstår. Det är ett sätt att profitera på desperata människor utan hopp.

Man lovar att man skall rädda Sverige och bygga ett nytt samhälle för svenskar. Om 100 år skall man minsann vara en enorm kraft.
Media och regeringen darrar redan nu på läppen och är livrädda. Det är INTE ett nytt medieprojekt, nej nej...

Man drar in I&C för att ta till sig deras korkade, nyvakna SD2018-lyssnare som uppmanas bli medlemmar i DFS, vilket de givetvis blir.

Sedan visar det sig att man nu trots allt startar ytterligare en "stor spännande mediesatsning", SveGot.
Motgifts medlemmar skall fasas över dit via massutskick.

SveGot drivs och ägs av DFS, men ändå skall medlemmarna (som äger tidningen..) betala prenumenation där med som jag förstår det?

Styrelsen i DFS är skribenter på SveGot.
DFS (via SveGot) kan nu betala ut ersättning till dessa "journalister", samtidigt som Motgift fakturerar DFS (via SveGot) för "mediaproduktion".
T.ex. 10 000 i månaden för Den här Dan, 10 000 månaden för Godmorgon med Magnus etc.

Man får väl in 100 000 i månaden i löpande medlemsavgifter, så ekonomin går ihop.

Pengarna går dock inte till att bygga något stort projekt som skall vara i 100-tals år som utlovat.
De kommer att gå till att betala styrelsens uppehälle.
Normalt kan man inte ta ut lön på flera år när man startar en ny verksamhet.
Här skall 4-6 personer direkt kunna leva uteslutande på intäkterna från en idell förening...redan där inser man att allt är fel.

I slutändan var DFS inte alls någon intresseförening för svenskarna, utan det handlade om att trygga försörjningen för styrelsemedlemmarna, främst Dan Eriksson.

Min fråga:
Man lovade först och främst att realisera svenskarnas hus. Varför skaffar man då inte det där jävla huset utan lägger tid, pengar och energi på en ny webtidning?

Ser du inte problemet? Eller har du "tell me more lies" mentaliteten, där man hellre har på sig skygglapparna än att inse att man gått på en mina?

Citat:
Hade ni någon form av seriös kritik att framföra skulle det naturligtvis handla om sakfrågor. Men sådant är ni såklart inte intresserade av, troll som ni är.

Jag tycker att det är just sakfrågor som hanterats gång på gång?

Tre veckor innan DFS lanserades gissade jag att detta är vad det handlade om här i tråden. I&C skulle integreras och man vill bredda lyssnarskaran för att öka medlemsintäkterna.
Precis så blev det, fast ännu värre.

Men alla som inte inte går ner på knä och tillber Ingrid Carlqvist och Dan Eriksson är ju bara troll?

Sedan är det roligt att man sätter sig på höga hästar och vill "nå ut i stugorna", men sätter precis allt bakom betalvägg.
Senast redigerad av Landos 2018-03-07 kl. 01:27.
Citera
2018-03-07, 01:32
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Men Bechir Rabani var ju integrerad din förbannade nolla. Vilket enligt din logik även betyder att ditt hjärtebarn NMR också måste vara positiva till integration eftersom de hyllar honom.

Citat:
När det gäller NU så är det självklart att de som ännu inte stoppats från att komma hit eller redan utvisats måste anpassa sig efter svensk kultur och lag tills de kan repatrieras. Vad i helvete skulle vara för fel med det? Svara på det nu och sluta spamma tråden med dina substanslösa upprepningar.

Nej, de ska inte anpassa sig, de ska förbli så annorlunda som möjligt och rota sig så lite som det bara går. Ingen som säger sig ta hand om svenskarnas intressen hurrar åt det som Ingrid gladdes åt.

Saken gällde mitt påstående att det finns de i DFS-styrelsen som har uttalat sig positivt till integration. Personen jag svarade kände inte till det och jag bifogade en länk för att visa på vad jag menade. Jag svarade även dig då du påstod att jag ljög. Nu när jag visade att jag hade rätt vänder du håll och försöker få det till att integration är något positivt.

Jag hoppas verkligen att du är ett troll och inte någon som faktiskt är så här blåst som du framstår.
Citera
2018-03-07, 06:32
Bannlyst
Citat:

God natt.

Varför citerar du så efterblivet? Gör som folk och skriv din text efter citatet!

Nåväl. Jag tycker som de flesta andra här att svegot suger men varför såga det fullständigt innan vi ser resultatet? Vem vet - tidningen kanske går plus och kan skeppa vidare pengar till svenskarnas hus?
Citera
2018-03-07, 08:40
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Hahaha, vilken sågning. Du måste mena sinnesrubbat trollande av ett gäng organiserade vänstertroll och några kufiska gnällspikar.

I princip det enda ni kommer med är ett patetiskt bullrunkande om hur dåligt det är att det kostar lite pengar att driva projekt av det här slaget. Hade ni någon form av seriös kritik att framföra skulle det naturligtvis handla om sakfrågor. Men sådant är ni såklart inte intresserade av, troll som ni är.

Jag är väl en av dem som varit lite kritisk men vill trots det klargöra att jag alltid gett stöd till Motgift och håller dess medarbetare högt.

Jag har aldrig haft något emot att Motgift har tjänat pengar (tror jag var en av de första handfull som började betala som 'stödmedlem' till Radio Framåt och fortsatte som betalande medlem i alla år fram till strax efter JDG försvann och jag inte tyckte det var värt det längre). Motgift var banbrytande i rörelsen då de, utan att skämmas, faktiskt sålde en 'produkt' med värde istället för att förlita sig på donationer.

Varför behöll man inte Motgift som det var eller skapade ett nytt privat företag? Varför en ideell förening som ska skicka pengar i flera steg till dem? Vad finns det för egentliga vinster med att Det fria Sverige ska driva ett 'mediehus'? Är det verkligen ett naturligt första steg för föreningen, efter bara någon månad? Borde inte sådana projekt vara något som föreningen satsar på när huset väl är på plats?

Känns lite som om jag startar en intresseförening för diabetiker som efter tre månader startar ett rallycrosslag.

Det kanske blir jättebra i slutändan, inte alls omöjligt men jag tycker bara hela upplägget ser suspekt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in