2018-03-06, 12:07
Medlem
adolf512s avatar
De spammade min inkorg med reklam nyss:
Citat:
En prenumeration kostar bara 99 kronor i månaden, eller 995 kronor för ett år. Men eftersom vi tycker så mycket om dig, och för att du tidigare varit prenumerant på Motgifts nyhetsbrev, vill vi ge dig halva priset första månaden.
Har dan läst "how to win friends and influence people" lite väl genomskinligt det där.

Det hade varit bättre att ta kanske 100sek/år och ha det gratis för dfs medlemmar samt att man får testa för en krona under en månad.
Senast redigerad av adolf512 2018-03-06 kl. 12:12.
Citera
2018-03-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare

Det känns som att Dan (arkitekten) har varit för "smart" för sitt eget bästa här. Han var givetvis också arkitekten bakom karaktärsmordet på Jonas.
Tror att många runtomkring honom bara säger något i stil med "Jaja du vet nog hur det ska vara - sköt du det där så blir det bra.".
Svegot, dfs och svenskarnas hus blir nog det sista han anordnar inom rörelsen.
Hela gänget är borta innan 2020 är mitt stalltips.

Underskatta inte den gamla telefonförsäljnings-coachen Dan Eriksson.

Såna här personer (projektmänniskor i kombination med talang för försäljning) tenderar att skapa nya grejer hela tiden. Den nationella rörelsen kommer alltid fyllas på med nya människor (kunder) när dom gamla tröttnar.
Citera
2018-03-06, 13:18
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
De spammade min inkorg med reklam nyss:

Har dan läst "how to win friends and influence people" lite väl genomskinligt det där.

Det hade varit bättre att ta kanske 100sek/år och ha det gratis för dfs medlemmar samt att man får testa för en krona under en månad.
Oj vad generöst, endast 50 kr för en hel månad. Vilken rabatt!

Varför tror du att han har läst den för boken? (Jag är ej bekant med den)
Citera
2018-03-06, 15:58
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
DFS har jag varit positiv ja. Det är Svegot jag inte alls gillar av flera anledningar:

1. Föreningen heter juridiskt sett SVEGOT-DFS. Så när de höll presskonferens i höstas om DFS så visste alla inblandade att slutmålet var Svegot. Men uppenbarligen valde de att inte avslöja det.

2. Svegot startades igång utan något beslut eller diskussion med DFS-medlemmarna. Vad är vitsen med en medlemsinfluerad förening om Dan Eriksson kan sitta och suga på karameller i hemlighet och själv bestämma när föreningen ska starta en tidning?

3. Svegots redaktion utgörs av DFSs styrelse i mångt och mycket. Det är uppenbart att det kommer finns ett egenintresse i att fortsätta skyffla in pengar från DFS in i Svegot.

4. Hur de fakturerar sig själva är komiskt. DFS (Dan och Magnus) kommer alltså betala löner till Svegot (Dan och Magnus), och Svegot kommer betala produktionsbolaget Motgift (Dan och Magnus) för deras produktioner.

5. Projekten står inte längre på sina egna ben. Svegot kan blöda pengar hur mycket det vill, så länge som det kan mjölka och dränera DFS. Bättre vore om det var helt åtskilda projekt, så att Svegot kan gå i konkurs när det visar sig att ingen vill betala för skiten.

6. Vad för journalistik ska de producera? De sitter ju bara på sin kammare och gör rewrites på andras artiklar. "Blog spam" kallas det.

7. Dan sa inför presskonferensen att det inte rörde sig om ett nytt mediaprojekt. Men Svegot är ju t.o.m. i föreningens namn.

8. Tidningen ser tråkig och oinspirerad ut och saknar helt charmen som en gång fanns på Motgift, när de fortfarande hade Jonas De Geer och forumet kvar.

9. Föreningen tappar fokus. Det finns ingen anledning till att föreningen måste driva en tidning. Låt DFS fokusera på att bygga eller köpa huset (som redan verkar ha försenats till 2019).

10. Tidningar finns det redan att gödsla med. Vad för unikt kan Svegot komma med?

Personligen är jag bra trött på nya alternativa tidningar och opinionsbildare. Hade Svegot stått på egna ben hade jag inte brytt mig, utan bara ignorerat projektet. Men problemet är att jag gillar idén med DFS, och så har de perverterat hela föreningen med en ny hjärtlös mediasatsning. De kan gärna leka tidning om de vill, men lämna det utanför DFS I sådana fall.

Dessutom konkurrerar de i princip med sig själva. Medlemskap i DFS och Svegot kostar 99 kr styck. Säkert en hel del som inte väljer båda.

Men det som jag tror många tycker är lite suspekt är nog att en medlemsförening DfS (Dan, Magnus, Ingrid och Conrad) hux flux nu startar en tidning (Dan, Magnus, Ingrid och Conrad) vars material (knappast gratis) kommer från två 'produktionsgrupper' (Dan, Magnus, Ingrid och Conrad).

Frågan är om det är styrelsen i DfS (Dan, Magnus, Ingrid och Conrad) eller redaktionen för Svegot (Dan, Magnus, Ingrid och Conrad) som bestämmer hur mycket pengar som går ut i ersättning till Dan, Magnus, Ingrid och Conrad.

Jag hade inte brytt mig om de slagit ihop sina företag och startat något gemensamt privat företag
Citera
2018-03-06, 16:11
Medlem
Don.Cs avatar
Dessutom har se ju lovat transparens när det gäller föreningen men det gäller nog inte tidningen (inte detaljerat iallafall) så det kommer nog bli svårt för medlemmar att få inblick i hur stor del av intäkterna där som går vidare till andra bolag.

Jag hoppas verkligen att den inte är så 'korrupt' som det framstår. Både Dan och Magnus har jobbat hårt och framgångsrikt med sitt företag och är personer med hög arbetsmoral, flit och nit. Kanske kommer det tydligare förklaring längre fram.
Citera
2018-03-06, 16:23
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Det kan ju vara så att "okonventionella" lösningar och "trixande" är nödvändigt för att starta upp verksamheten i Sverige och att transparens inte riktigt är möjligt just nu av estetiska/juridiska skäl. Det är ju minst fyra pers som verkar jobba heltid med politik och måste ha någon sorts ordnad privatekonomi för att kunna göra det. Problemet är väl att detta inte var det uttalade målet med DFS och att oklarheter förr eller senare måste redas ut för att folk ska veta vad det är man stödjer genom de olika projekten.
Citera
2018-03-06, 22:19
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Mer tröttsamt svammel från dig. Fattar inte vad du får ut av att ljuga så där.

Mitt påstående om att det finns personer i DFS-styrelsen som har uttryckt sig positivt om integration är ingen lögn. Läs själv på Ingrids twitterkonto:

https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/940303190033133568

Att NU talar om assimilering är inte heller någon lögn:
Men Bechir Rabani var ju integrerad din förbannade nolla. Vilket enligt din logik även betyder att ditt hjärtebarn NMR också måste vara positiva till integration eftersom de hyllar honom.

När det gäller NU så är det självklart att de som ännu inte stoppats från att komma hit eller redan utvisats måste anpassa sig efter svensk kultur och lag tills de kan repatrieras. Vad i helvete skulle vara för fel med det? Svara på det nu och sluta spamma tråden med dina substanslösa upprepningar.
Citera
2018-03-06, 22:28
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Sågningen av dfs är verkligen total här i tråden. Ska bli mycket intressant att följa detta. Precis allt talar ju för total katastrof. Det intressanta är ju snarare efterspelet. Samtliga inblandade kan ju gå till arbetsförmedlingen om det inte blir något hus.
Hahaha, vilken sågning. Du måste mena sinnesrubbat trollande av ett gäng organiserade vänstertroll och några kufiska gnällspikar.

I princip det enda ni kommer med är ett patetiskt bullrunkande om hur dåligt det är att det kostar lite pengar att driva projekt av det här slaget. Hade ni någon form av seriös kritik att framföra skulle det naturligtvis handla om sakfrågor. Men sådant är ni såklart inte intresserade av, troll som ni är.
Senast redigerad av skillnad 2018-03-06 kl. 22:35.
Citera
2018-03-06, 22:53
Medlem
Aj aj, här var det verkligen mycket motargument till det som av flera har presenterats i tråden. Vad svamlar du egentligen för smörja? Är man ett ''vänstertroll'' för att man kommer med berättigad kritik? Är man en ''kufisk gnällspik'' för att man sakligt kritiserar uppenbara brister? Eller har du bristande läsförståelse av vad som skrivs här?
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Hahaha, vilken sågning. Du måste mena sinnesrubbat trollande av ett gäng organiserade vänstertroll och några kufiska gnällspikar.

I princip det enda ni kommer med är ett patetiskt bullrunkande om hur dåligt det är att det kostar lite pengar att driva projekt av det här slaget. Hade ni någon form av seriös kritik att framföra skulle det naturligtvis handla om sakfrågor. Men sådant är ni såklart inte intresserade av, troll som ni är.
Senast redigerad av J.Alfredsson 2018-03-06 kl. 22:59.
Citera
2018-03-06, 23:01
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Alfredsson
Aj aj, här var det verkligen mycket motargument till det som av flera har presenterats i tråden. Vad svamlar du egentligen för smörja? Är man ett ''vänstertroll'' för att man kommer med berättigad kritik, eller har du bristande läsförståelse av vad som skrivs här?
Vilken berättigad kritik? Att Motgift för egen ekonomisk vinning ägnar sig åt att profitera på människors desperation? Är det ditt argument?

Eller att DfS är islamofober för att de kritiserar islam?

Att det är fel att kostar pengar att expandera ett större medieprojekt?

Jag är idel öra.
Citera
2018-03-06, 23:11
Medlem
Läs t.ex. vad Run3, Supersoldat och Don.C har skrivit lite längre bak i tråden. Där beskådar jag inga absurda påhopp, snarare presenteras i allra högsta grad tämligen utförlig kritik. Att sedan Ingrid Carlqvist besitter en osund besatthet om islam hit och dit är en annan sak(islam och muslimer har inget här att göra men Carlqvists tjat blir tröttsamt).

Sedan handlar i synnerhet kritiken mot ''Svegot'', åtminstone vad jag har kunnat se, om att Dan Eriksson tydliggjorde att det inte handlar om något nytt mediaprojekt. Man skulle istället koncentrera sig på att samla ihop pengar till ''Svenskarnas hus'', men nu har ändå en ny tidning startats och det rent löjliga säljarsnacket fortsätter i allt högre grad. Är inte det problematiskt?

Att det finns några absurda ''troll'' som gillar att syssla med diverse groteska personangrepp är en annan femma; det ser jag varken som berättigad kritik eller seriöst överhuvudtaget. Och ja, Dan Erikssons säljarsnack blir mer än väl uppenbart och jag återgäldade Jonas De Geers egna ord när han ansåg att ''man profiterar på människors desperation''. Det var inget jag själv instämde i till hundra procent, men tyckte att det var ganska vettigt och sansat resonerat.

Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Vilken berättigad kritik? Att Motgift för egen ekonomisk vinning ägnar sig åt att profitera på människors desperation? Är det ditt argument?

Eller att DfS är islamofober för att de kritiserar islam?

Att det är fel att kostar pengar att expandera ett större medieprojekt?

Jag är idel öra.
Senast redigerad av J.Alfredsson 2018-03-06 kl. 23:18.
Citera
2018-03-06, 23:22
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Alfredsson
Läs t.ex. vad Run3, Supersoldat och Don.C har skrivit lite längre bak i tråden. Där beskådar jag inga absurda påhopp, snarare presenteras i allra högsta grad tämligen utförlig kritik. Att sedan Ingrid Carlqvist besitter en osund besatthet om islam hit och dit är en annan sak(islam och muslimer har inget här att göra men Carlqvists tjat blir tröttsamt).

Sedan handlar i synnerhet kritiken mot ''Svegot'', åtminstone vad jag har kunnat se, om att Dan Eriksson tydliggjorde att det inte handlar om något nytt mediaprojekt. Man skulle istället koncentrera sig på att samla ihop pengar till ''Svenskarnas hus'', men nu har ändå en ny tidning startats och det rent löjliga säljarsnacket fortsätter i allt högre grad. Är inte det problematiskt?

Att det finns några absurda ''troll'' som gillar att syssla med diverse groteska personangrepp är en annan femma; det ser jag varken som berättigad kritik eller seriöst överhuvudtaget. Och ja, Dan Erikssons säljarsnack blir mer än väl uppenbart och jag återgäldade Jonas De Geers egna ord när han ansåg att ''man profiterar på människors desperation''.
Det var du som påstod att Motgift syfte var att profitera på människors desperation. Därför ställde jag också en fråga till dig om det i hopp om att du kunde driva det i argument. Står du inte för vad du själv skriver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in