2018-03-07, 09:16
  #1129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare


Nåväl. Jag tycker som de flesta andra här att svegot suger men varför såga det fullständigt innan vi ser resultatet?


Dan Eriksson i november 2017: "Nej, det handlar inte om något nytt mediaprojekt"

Dan Eriksson i februari 2018: "Det är ju det här vi alltid velat göra" (inför lanseringen av nyhetsajten Svegot)


Var och en får själva bedöma trovärdigheten hos Dan Eriksson.
Citera
2018-03-07, 10:25
  #1130
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggskrivare
Jag tycker som de flesta andra här att svegot suger men varför såga det fullständigt innan vi ser resultatet? Vem vet - tidningen kanske går plus och kan skeppa vidare pengar till svenskarnas hus?

Jag vet inte men min magkänsla säger mig att kommer svegot gå plus ekonomiskt kommer man inte i första hand skeppa pengarna vidare till DfS utan till att kunna avlöna några redaktionsmedlemmar. Men det är som sagt bara min spekulation. Jag kan ha fel.
Citera
2018-03-07, 10:44
  #1131
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Dan Eriksson i november 2017: "Nej, det handlar inte om något nytt mediaprojekt"

Dan Eriksson i februari 2018: "Det är ju det här vi alltid velat göra" (inför lanseringen av nyhetsajten Svegot)


Var och en får själva bedöma trovärdigheten hos Dan Eriksson.
Precis.

Dan sa i.o.m. starten av Svegot att de från november inte bett användare att förnya Motgift-medlemskap, eftersom de visste att Svegot skulle lanseras och inte ville binda upp folk i Motgift som ändå var på väg bort.

Och föreningen heter SVEGOT-DFS.

Så det är uppenbart att Svegot varit med i bilden ända sedan DFS startades, trots att Dan lovade att det inte var ett mediaprojekt.

Citat:
Ursprungligen postat av spyhink
Jag vet inte men min magkänsla säger mig att kommer svegot gå plus ekonomiskt kommer man inte i första hand skeppa pengarna vidare till DfS utan till att kunna avlöna några redaktionsmedlemmar. Men det är som sagt bara min spekulation. Jag kan ha fel.

Mmm, de kommer aldrig göra så bra vinst att de kommer skjuta tillbaka pengar till DFS. Det kommer alltid finnas skribenter att betala, utrustning att köpa, produktionsbolag (Motgift) att betala, studios att investera i, frilansjournalister att betala, osv. De kan alltid hitta nya poster att kasta pengar på, även om jag tror att Svegot kommer gå på knäna en lång tid framöver.

T.ex. har Björn aldrig (vad jag vet) tjänat pengar på Motgift, så bara att kunna betala honom vore ett enormt mål. Förutom honom så är det två styrelseledamöter som heller inte tidigare varit avlönade av I&C och Motgift, som nu också är skribenter på Svegot. Så bara att I&C och Motgift tillsammans ska bli så lönsamma att de kan bära ytterligare 3 personer vore enormt.
Citera
2018-03-07, 11:14
  #1132
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Precis.

Dan sa i.o.m. starten av Svegot att de från november inte bett användare att förnya Motgift-medlemskap, eftersom de visste att Svegot skulle lanseras och inte ville binda upp folk i Motgift som ändå var på väg bort.

Och föreningen heter SVEGOT-DFS.

Så det är uppenbart att Svegot varit med i bilden ända sedan DFS startades, trots att Dan lovade att det inte var ett mediaprojekt.



Mmm, de kommer aldrig göra så bra vinst att de kommer skjuta tillbaka pengar till DFS. Det kommer alltid finnas skribenter att betala, utrustning att köpa, produktionsbolag (Motgift) att betala, studios att investera i, frilansjournalister att betala, osv. De kan alltid hitta nya poster att kasta pengar på, även om jag tror att Svegot kommer gå på knäna en lång tid framöver.

T.ex. har Björn aldrig (vad jag vet) tjänat pengar på Motgift, så bara att kunna betala honom vore ett enormt mål. Förutom honom så är det två styrelseledamöter som heller inte tidigare varit avlönade av I&C och Motgift, som nu också är skribenter på Svegot. Så bara att I&C och Motgift tillsammans ska bli så lönsamma att de kan bära ytterligare 3 personer vore enormt.

Enligt uppgift ("för ett halvår sedan) drar Motgift in runt 120 000 i månaden. Tror garanterat att Björn får en liten slant även om det inte handlar om några heltidslöner.
Citera
2018-03-07, 14:51
  #1133
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Enligt uppgift ("för ett halvår sedan) drar Motgift in runt 120 000 i månaden. Tror garanterat att Björn får en liten slant även om det inte handlar om några heltidslöner.

Det tror jag också. En femhundring per avsnitt kanske.
Citera
2018-03-07, 15:20
  #1134
Medlem
Insyn5s avatar
Mycket spam på mail till fd motgiftare om att sajna pluss hos Svegot. Hur går det för SVEGOT egentligen? Någon som vågar sig på en gissning om hur många plusmedlemmar de har?

Det är ju ett skämt att de som betalar för DFS inte får tillgång till Svegot.

99kr i månaden är förresten rätt dyrt för en tidning, Fria tider kostar 365 för ett helt år och Nya tider kostar 199 för ett kvartal.
Citera
2018-03-07, 18:11
  #1135
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Mycket spam på mail till fd motgiftare om att sajna pluss hos Svegot. Hur går det för SVEGOT egentligen? Någon som vågar sig på en gissning om hur många plusmedlemmar de har?

Det är ju ett skämt att de som betalar för DFS inte får tillgång till Svegot.

99kr i månaden är förresten rätt dyrt för en tidning, Fria tider kostar 365 för ett helt år och Nya tider kostar 199 för ett kvartal.

Många prenumerationstjänster verkar följa någon form av 'Netflix-index' för att sätta sina månadspriser. Det var länge 79 kr (Motgift löste övergången till 99 kr smart genom att man 'av tekniska orsaker' var tvungen att omregistrera sig när de lanserade ny hemsida) och nu tycker jag det mesta kostar 99 kr per månad. De flesta stora dagstidningar tar väl 99 kr.

Om sanningen ska fram så får du nog väldigt mycket mer material för 99 kr hos Svegot jämfört med en pluspren hos Fria Tider.
Citera
2018-03-07, 18:57
  #1136
Medlem
Mr.Grankvists avatar
När någon använder uttryck som "rädda Sverige" och liknande så kan det betyda i stort sett vad som helst beroende på vem som säger det. När det gäller det nya initiativet DFS så förklarar en av styrelsemedlemmarna att AfS har allt för att åstadkomma denna räddning:

Citat:
Nu har jag läst igenom hela @AfS_riks partiprogram och jag hittar banne mig inte en enda sak jag inte håller med om! Dessutom tycker jag att de fått med allt det jag anser måste göras för att rädda Sverige. Fantastiskt.

https://twitter.com/ingridcarlqvist/status/971066167174541312

Rent demografiskt så är omprövning av uppehållstillstånd från och med år 2000, utvisning av kriminella, fuskare, de som inte har lärt sig svenska o dyl det som menas med räddning i det här fallet. Jag tycker det borde stå klart för alla som inte lever i total förnekelse vad sverigekämpar av den här sorten har för synsätt och vad det är de egentligen strävar efter.
Citera
2018-03-07, 20:30
  #1137
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Många prenumerationstjänster verkar följa någon form av 'Netflix-index' för att sätta sina månadspriser. Det var länge 79 kr (Motgift löste övergången till 99 kr smart genom att man 'av tekniska orsaker' var tvungen att omregistrera sig när de lanserade ny hemsida) och nu tycker jag det mesta kostar 99 kr per månad. De flesta stora dagstidningar tar väl 99 kr.

Om sanningen ska fram så får du nog väldigt mycket mer material för 99 kr hos Svegot jämfört med en pluspren hos Fria Tider.

Om man som tidningsredaktion tror att den generella prenumeranten eftersöker kvantitet före kvalitet ska man definitivt söka sig till något annat gebit. Detta kommer inte sluta lyckligt. Vilka incitament Dan & hans gycklare har angående detta mer än att försöka tillskansa sig så mycket som möjligt av den svårt plågade svenskens pengar innan svindleriet uppdagas, det vet jag inte.
Men det är hur som helst ingen vidare skönsång och vacker historia det här.

Stackars krakar, låt det med guds försyn och hjälp gå fort.
Vila i frid.

_________
Citera
2018-03-08, 00:49
  #1138
Medlem
Lelianas avatar
Läser man om Svegot finns följande text:

Citat:
Allt överskott från Svegots arbete går direkt in i den ideella föreningen för att stärka upp dess arbete och hjälpa föreningen att snabbare nå sina mål.

Sedan har man publicerat flertal olika dokument inför årsmötet om bland annat resultat och balansrapport. Detta är helt öppet för medlemmar, men är man inte själv medlem så känner man väl någon som är det. Så är man intresserad av sådana frågor finns ju mer information där ute.

Sedan verkar det som att man har lyft massa gamla artiklar till Svegot då jag har hittat några daterade juli 2017. Jag tycker vindarna har ändå vänt åt det här hållet då samarbetet mellan Motgift och I&C har ökat, läsarna på Motgift verkar ha sjunkit om man såg till kommentarerna, man har själv kommenterat hur spretigt det har blivit med massa olika alternativ, etc. Dock är det en hel del projekt nu som har kommit och gått - har man redan glömt bort Oopih? Skulle man surfa till DFS för där skulle det också uppdateras dagligen? Jadu, det har blivit en hel del projekt som skulle ha pengar bara på ett år känns det som. Men men, månadskostnaden blir lägre för mig så jag ställer mig neutral. Men om det är någonting som irriterar mig är det just Svegots hemsida där inte ens rubriken inte centrerad(!) och att man nu ska nämna Svegot så ofta man bara kan i radion.
Citera
2018-03-08, 01:57
  #1139
Medlem
Är det någon som vet eller om inte kan försöka sig på en gissning hur det blir med allt som finns i motgifts arkiv framöver? Alltså kommer alla artiklar och tidigare poddar att flyttas över dit så att man som prenumerant kan få tillgång till dem? Har det redan hänt månne? Jag Har i alla fall inte hört något om det i avsnittet från motgift som behandlade den nya föreningen.

/Incestuous
Citera
2018-03-08, 02:22
  #1140
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Är det någon som vet eller om inte kan försöka sig på en gissning hur det blir med allt som finns i motgifts arkiv framöver? Alltså kommer alla artiklar och tidigare poddar att flyttas över dit så att man som prenumerant kan få tillgång till dem? Har det redan hänt månne? Jag Har i alla fall inte hört något om det i avsnittet från motgift som behandlade den nya föreningen.

/Incestuous

Allt ska väl flyttas över till Svegot om jag förstått det rätt. Motgift och Ingrid&Conrad skall väl bli produktionsbolag som säljer material till Svegot...

Som medlem på Svegot får du enligt nuvarande konfiguration tillgång till arkivet. Det räcker alltså inte med medlemskap i Dfs. Om de flyttat det eller inte har jag ingen aning om.

Det går fort i svängarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in