Citat:
Tack för det
Vore kul om man kunde få se deras kommande stöd i Sentio. Jag tror att de som redan bestämt sig eller bara funderar på att rösta AfS är mer benägna att tala om för opinionsinstitut att AfS är/kan bli deras val (jag gjorde det själv häromdagen, av en slump blev jag tillfrågad efter att inte fått några förfrågningar på år), eftersom detta avant-garde är mer än medvetna hur viktigt det är att AfS syns överhuvudtaget, och allra helt i en opinionsundersökning, för att generera en band-wagon effekt. Om ett par månader vet vi.. Jag tror iofs att AfS kommer att få en del MSM-publicitet, eftersom MSM gärna ser att AfS blir högerns FI, dvs tar röster från vänstern utan att ha en chans att komma in i riksdagen. Men jag bedömer faktiskt AfS chanser som bättre än FI.
Vore kul om man kunde få se deras kommande stöd i Sentio. Jag tror att de som redan bestämt sig eller bara funderar på att rösta AfS är mer benägna att tala om för opinionsinstitut att AfS är/kan bli deras val (jag gjorde det själv häromdagen, av en slump blev jag tillfrågad efter att inte fått några förfrågningar på år), eftersom detta avant-garde är mer än medvetna hur viktigt det är att AfS syns överhuvudtaget, och allra helt i en opinionsundersökning, för att generera en band-wagon effekt. Om ett par månader vet vi.. Jag tror iofs att AfS kommer att få en del MSM-publicitet, eftersom MSM gärna ser att AfS blir högerns FI, dvs tar röster från vänstern utan att ha en chans att komma in i riksdagen. Men jag bedömer faktiskt AfS chanser som bättre än FI.Att AfS skulle omnämnas i alternativmedia var knappast en överraskning, men att de omnämndes både på TV och i de större tidningarna var verkligen inget jag förväntade mig. Jag var övertygad om att msm skulle ignorera dem helt. Orsaken till detta har jag också funderat över, det är möjligt att det är som du säger, själv har jag ingen bättre förklaring. Men samtidigt ignoreras ju MED, de borde ju också kunna försvaga SD.
Men oavsett orsaken medför detta att många hör talas om AfS, några av dessa kommer att kollar upp dem och några av dessa kommer att finna att de sympatiserar med dem. Jag tror denna uppmärksamhet kan inneburit att AfS fått några promillen på direkten. Frågan är hur många. Jag skulle tippa på några promillen i den första o.u. Jag hoppas verkligen att Sentio väljer att redovisa deras siffror. Det kan absolut bli en band-wagon-effekt av det. Däremot tror jag deras chanser att nå över 4% i valet är små. Deras chans är sannolikt klart större i valet 2022.
F!s chans att nå riksdagen är nog inte så stora och när Gudrun Schyman lämnar partiledarposten (hon fyller 70 år i år) är nog chansen minimal, de bakom henne är verkligen inga röstmagneter. Men jag föreslår att vi lämnar dem åt sitt öde och talar om något roligare istället.