2018-03-06, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
[/b][/B

Här har du skrivit något som bara är villfarelser 🤔 De var mkt sociala,omtyckta och även hjälpsamma och då även sista åren....förstår inte vad du får allt ifrån 😢Och att töserna skulle ha haft kompidar på bestämda tider m.m.
Nej jag har Absolut inga skuldkänslor för det finns ingen som hade kunna göra något....detta var helt oförutsett.
Och det här är värst för de närmaste och du hjälper till att strö salt i såren om det mot förmodan är någon här inne och läser.

Du är nog längre ifrån familjen än jag eftersom du inte känner till dessa triviala fakta som jag presenterat. Inga märkligheter utan saker som många av oss i Bjärred känner till.
Om du påstår att de var glada och sociala det sista året tror jag att du faktiskt inte kände dem alls. Jag tror inte att det är strö salt i såren att ta in den kunskap jag har om familjen i diskussionen. Snarare tvärt om. Men jag håller med om att jag önskar att familjens båda sidor håller sig härifrån med tanke på hur hemska saker som skrivs om dem.
Citera
2018-03-06, 21:15
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
[/b]

Här har du skrivit något som bara är villfarelser 🤔 De var mkt sociala,omtyckta och även hjälpsamma och då även sista åren....förstår inte vad du får allt ifrån 😢Och att töserna skulle ha haft kompisar på bestämda tider m.m.
Nej jag har Absolut inga skuldkänslor för det finns ingen som hade kunna göra något....detta var helt oförutsett.
Och det här är värst för de närmaste och du hjälper till att strö salt i såren om det mot förmodan är någon här inne och läser.

Du verkar ha en annan bild av händelsen och familjen. Kan inte du redogöra för det du vet eller hur du upplevde familjen så kanske allt blir lite klarare
Citera
2018-03-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Alltså jag hänger inte med, påsår inte du att du varit bekant med familjen? Hur kan du inte ha märkt nåt när flertalet som OH känts genom arbetet vitnat om att han rakt ut sagt att de kämpar och att han knappt kan hålla näsan ovanför ytan?
Vem av hans arbetskamrater har sagt att jan knappt kunde hålla näsan ovanför vattenytan?
Tror det var ett påstående i denna tråd 🤔
Däremot så skrev professor E.K att hon kunde skymta en sorg i hans ögon vid sista samtalet samtidigt som en annan kollega hyllade honom för alla fantastiska stunder på deras resor med prat om både glädje och sorg.
Citera
2018-03-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Du är nog längre ifrån familjen än jag eftersom du inte känner till dessa triviala fakta som jag presenterat. Inga märkligheter utan saker som många av oss i Bjärred känner till.
Om du påstår att de var glada och sociala det sista året tror jag att du faktiskt inte kände dem alls. Jag tror inte att det är strö salt i såren att ta in den kunskap jag har om familjen i diskussionen. Snarare tvärt om. Men jag håller med om att jag önskar att familjens båda sidor håller sig härifrån med tanke på hur hemska saker som skrivs om dem.
Hm julmiddag före jul på sjömagasinet med vänner är INTE att vara social ???
Citera
2018-03-06, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Med facit i hand hur tycker du man borde ha gjort i det här fallet?

Ja. Jag vill inte döma eller anklaga någon. Det är alltid riskabelt att uttala sig om en situation som man inte känner till mer än genom skriverier. Men med tanke på att skolpersonal har anmälningsskyldighet så skulle de kanske ha behövt använda den i detta fall? Det riskabla för dessa flickor tänker jag mig var att de levde i en sådan tung och dyster miljö - om det nu var så? Hur orkade föräldrarna stötta sina barn om de själva (föräldrarna) mådde dåligt? Hur skulle barnen kunna känna framtidstro och tillförsikt? Viktiga komponenter för att barn ska orka växa, utvecklas och mogna.

Jag vill inte heller döma de hemundervisande lärarna. Men tänkte de aldrig att flickorna hade en alltför tung situation, när de (lärarna) vistades i hemmet i samband med undervisningen? Tyckte de att det mesta verkade vara rätt okej? Samtidigt som rektor sa att man såg en familj i djup kris...
Citera
2018-03-06, 21:23
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Ja det var ironi.
Fiinare kretsar (med 2 i) tyder om inte annat på att skribenten är ironisk

Okej, tack!
Citera
2018-03-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du verkar ha en annan bild av händelsen och familjen. Kan inte du redogöra för det du vet eller hur du upplevde familjen så kanske allt blir lite klarare
Jag har ingen bild av händelsen och väntar med det tills allt är utrett och klart.
Men en helt annan bild av familjen H och B har jag ! Och det kan jag skriva under på att de närmaste också har. Sedan att det spekuleras Hej vilt på byn förstår jag men låt det stanna där kan jag tycka.
Citera
2018-03-06, 21:24
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Ingen ironi tror jag.

Synd att inte OH också varit öppen om sin nedstämdhet och fått samma preparat.

Tack!

Ja, det kan jag önska med, att han fick något mot nedstämdhet. Män är lite senare eller inte alls benägna att söka mot depression....
Citera
2018-03-06, 21:25
Medlem
Citat:
Vem av hans arbetskamrater har sagt att jan knappt kunde hålla näsan ovanför vattenytan?
Tror det var ett påstående i denna tråd 🤔
Däremot så skrev professor E.K att hon kunde skymta en sorg i hans ögon vid sista samtalet samtidigt som en annan kollega hyllade honom för alla fantastiska stunder på deras resor med prat om både glädje och sorg.

...men också skrev ”du förtjänade inte sista tiden”. Låter kraftfullt. Vad som avses?
Citera
2018-03-06, 21:27
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
De har ett fäste i Eslöv också - och möjligen ett på gång i Lomma (har inte dubbelkollat)
Inte undra på att ingen i Bjärred vill prata. De törs inte, skulle jag gissa. Det måtte vara en väldigt obehaglig stämning/spänning där nu.

Har fattat det också efter att ha googlat...och inte långt från Malmö och därmed Köpenhamn.

Det ÄR fortfarande en tes jag har, tills jag ser att något annat gäller, att S finns med som en ingrediens i händelsen.
Citera
2018-03-06, 21:28
Bannlyst
Citat:

Med hela familjen eller skulle de åkt ifrån sina barn? Det kan inte hänt under denna jul i alla fall. Möjligen 2016. Jag börjar misstänka att du hittar på.
Citera
2018-03-06, 21:28
Medlem
Citat:

Av nån anledning tror jag hela tiden mest på dig, samtidigt som dina uppgifter gör det hela än mer ofattbart! A var med på skolavslutning, korrekt? Julmiddag på Sjömagasinet, var barnen med då?! Jag får inte ihop det. Jag börjar nästan tro att det är en utomstående som mördat dem och iscensatt alltihop.....polisen har haft fel förut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in