2018-03-06, 16:54
Medlem
Det är nog inte första gången som föräldrar och syskon till mördare blir upprörda över vad som skrivs på FB. Jag kan bara beklaga och hänvisa dem att läsa något annat. Mycket information i tråden härstammar från nära, kära och grannar. Bland annat skriver någon, trovärdig, väldigt tidigt i tråden att familjen INTE tillhörde Scientologerna eller något kyrkligt. Någon som också tidigt slog bort snacket att HB skulle ha en tvilling. Men så här blir det i en tråd med snart 20.000 inlägg.

Det som ger mig huvudbry är varför föräldrarna inte väljer att ta självmordet tillsammans? Jag har läst om de som tagit piller, lagt sig tillsammans i sängen, och hållit varandra i handen ända in i döden. Är man rädd för att vakna upp så kan komplettera med en plastpåse över huvudet. OM man tillsammans som föräldrar väljer att döda sina barn så borde man vilja dö tillsammans efteråt. Gråtande. Kalla det "i varandras armar". Här sägs det istället att OH ”hjälpte” HB? Ett trippelmord. Att ta livet av döttrarna behöver inte varit så svårt. De var vana att svälja tabletter och visste nog inte vad de hade i burken.

Sedan funderar jag på polisen som säger att de väntar svar från Stockholm. Menar de NFC? Inte i Linköping? I Stockholm så har väl NFC bara fingeravtrycksanalys? Bara och bara, väldigt avancerade sätt att se fingeravtryck på i princip alla material.
Citera
2018-03-06, 16:57
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Mycket intressant. Hur nära står de? Hinner inte fördjupa mig.

Jag får en känsla av att ME-lobbyn och scientologerna också kan ha något gemensamt, båda talar om "livskvalitet". Det skulle självklart gynna S-rörelsen om ME-sjuka vände sig dit, efter att ha fått en mycket dyster prognos hos ME. Som sagt. Här finns pengar att tjäna! Sjukvården har öppna dörrar för alternativ, fiffiga affärer. Någonstans i detta träsk kan familjen ha gått under. Det är ME-lobbyn som lyft fram S-spåret.

Först trodde några det var ironiskt, jag med, men nu... blir bilden en annan. "Livskvalitet" är den gemensamma nämnaren mellan morden, ME och Scientologerna. Slump? Tror att de som lyft spåret hade förväntat sig en helt annan utveckling. Att ME skulle få "vara i fred" och inte kopplas ihop med scientologerna. Tror att det kan vara där man ska börja nu...

Några i tråden menar att S är en rörelse för "livsvisdom", men som alla vet, är det en farlig sekt. Jag tror däremot inte att de kan "avlyssna" vad folk googlar på på nätet och sen skicka post hem till den som googlat. Nej, det har jag väldigt svårt att tro. Vanföreställningar hos en del, S drar säkert till sig udda individer.

Hm... ytterligare tanke... Kan OH vara så smart att han döljer sin dödsdrift/familjeplågande bakom begreppet "livskvalitet". Han visste att det skulle rikta blickarna bort från honom...? Det lyckades han med.

Udda individ kan jag säkert vara men jag har också lämnat det öppet att det kan vara slumpen att nyss har fått brev från dem.

Någon skrev att "inget är slumpen med S".

Kan Aftonbladet hacka sig in här kan likaväl S göra det.

Ihärdigheten finns.
Citera
2018-03-06, 16:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Jag menade inte bara oss här, utan hela den stora allmänheten.

Det finns inget allmänintresse. Hanna åt tydligen antidepressiva. Det är en familjetragedi.
Citera
2018-03-06, 17:01
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det finns inget allmänintresse. Hanna åt tydligen antidepressiva. Det är en familjetragedi.

Va ? Åt HB tabletter.... ja då förstår man ju att barnen mördades - sånt är ju vanligt - i lite fiinare kretsar sas...
Citera
2018-03-06, 17:03
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
De har ett fäste i Eslöv också - och möjligen ett på gång i Lomma (har inte dubbelkollat)
Inte undra på att ingen i Bjärred vill prata. De törs inte, skulle jag gissa. Det måtte vara en väldigt obehaglig stämning/spänning där nu.

Precis, och vad jag läste i en sökningsträff så ville S:arna att ett 100-tal skulle flytta ner till området för några år sedan.
Citera
2018-03-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför skulle polisen redogöra mer för oss än dom redan gjort? Vi är ett litet antal i denna tråd som funderar vidare, resten av befolkningen, förutom närstående, har lämnat detta för längesedan.

Skulle det visa sig att sci-sekten är inblandad, kommer allmänintresset för hur det gick som det gick att växa lavinartat. Sekterism är allmänfarlig och medborgare måste informeras för att kunna skydda sig själva och andra!
Citera
2018-03-06, 17:08
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Va ? Åt HB tabletter.... ja då förstår man ju att barnen mördades - sånt är ju vanligt - i lite fiinare kretsar sas...

Är dålig på ironi, men var det ironi?

Jag och många med mig äter också tabletter, men mördar man för det? Nej, inte ens i de svartaste stunder!
Citera
2018-03-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja

Jag och många med mig äter också tabletter, men mördar man för det? Nej, inte ens i de svartaste stunder!

Ingen ironi tror jag.

Synd att inte OH också varit öppen om sin nedstämdhet och fått samma preparat.
Citera
2018-03-06, 17:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stehlitz
Hannas och Oskars föräldrar beskyllde den andres barn för vad som hände.

Öh? Kan du upprepa det där? Ja, du menar att de gav respektives barn skulden?

Så att det hördes i kyrkan?
Citera
2018-03-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja

Ja det var ironi.
Fiinare kretsar (med 2 i) tyder om inte annat på att skribenten är ironisk
Citera
2018-03-06, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Skulle det visa sig att sci-sekten är inblandad, kommer allmänintresset för hur det gick som det gick att växa lavinartat. Sekterism är allmänfarlig och medborgare måste informeras för att kunna skydda sig själva och andra!

Det kommer aldrig visa sig om dom är inblandade.
Citera
2018-03-06, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Öh? Kan du upprepa det där? Ja, du menar att de gav respektives barn skulden?

Så att det hördes i kyrkan?
Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in