2018-03-06, 13:47
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Bland det dummaste jag läst! Oligarki innebär att makten finns hos en liten grupp, alltså är de staten. Och hur helvete kan en kvinna som aldrig haft makten vara en oligark? USA, oligarki?
Oligarker är framförallt rika, de har ekonomisk makt. Ibland har de makt över staten, men det är inte lika med varandra för det. Det är som Yasko säger.
Citera
2018-03-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Oligarker är framförallt rika, de har ekonomisk makt. Ibland har de makt över staten, men det är inte lika med varandra för det. Det är som Yasko säger.
Det är inte helt förvånande att en idiot backas upp av en annan idiot. Oligarki har med politik att göra; att en liten grupp styr staten. Din kära Ryssland brukar benämnas som oligarki. Jävla foliehattar!
Citera
2018-03-06, 14:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Du tar inte avstånd från regimen alls.

Du hävdar att dessa organisationer är partiska och propagandistiska utan att kunna framföra varför.
1. De legitimerar ingen aktör aktiv i Syriens narrativ. Kritik mot oppositionen, regimen och kurdiska guerillan framförs.

2. De har en lång historia av dokumentation av krigsförbrytelser begångna av väst. Så det skulle inte vara trovärdigt att Syrien skulle behandlas annorlunda än andra händelseförlopp. Massiv dokumentation av USA-understödd svält av Yemen och förseelse av klusterbomber till den Saudiska kriminella regimen har offentliggjorts av dessa organisationer.

3. Varför skulle det avsiktligen sänkt sin standard i sitt arbete i relation till Syrien?

4. Vissa av dem har varit på plats. (Fast gospeln Tim Anderson säger att det inte duger så då kan man ju bortse från det.)

5. Man behöver inte vara på plats.

6. SOHRs rapportering överensstämmer inte med oppositionens skildring av händelser.

7. Du anser assadsympatisörer vara oberoende.
Jag tror vi har gått igenom alla punkterna och tydligen så finns bara personangreppen kvar. Visste inte att Syrien var så känsligt för dig. Beklagar detta.
Citera
2018-03-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Det är inte helt förvånande att en idiot backas upp av en annan idiot. Oligarki har med politik att göra; att en liten grupp styr staten. Din kära Ryssland brukar benämnas som oligarki. Jävla foliehattar!
Ordet oligarki betyder fåmannavälde. I 1990-talets Ryssland lyckades ett fåtal företagare komma över enorma rikedomar när Sovjetstaten kollapsade och statlig egendom privatiserades under kaotiska former. Dessa superrika finansmän levde i symbios med statsmakten och kallades för oligarker.
Enligt Glasnost
Det visar att du har helt fel i din analys av oligarker.
Citera
2018-03-06, 14:27
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror vi har gått igenom alla punkterna och tydligen så finns bara personangreppen kvar. Visste inte att Syrien var så känsligt för dig. Beklagar detta.

Du har inte besvarat någonting. Du bemöter oerhört selektivt med att ändra frågeställningen som diskuteras.
Citera
2018-03-06, 14:35
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:

Men Tim Anderson, overifierade inlägg, Asayish och kremlinmedia är nog trovärdigt källmaterial i din verklighet.

Organisationerna har varit på plats, det har inte baserat sina rapporter på Muslimska brödraskapets propaganda och det har fördömt västvärldens krigsförbrytelser. Detta bemöts med partiska "rapporter" med uppenbara faktafel som går att avfärda med 3 minuters googlesökning.

Du tycker inte själv att du skämmer ut dig?
Citera
2018-03-06, 14:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du har inte besvarat någonting. Du bemöter oerhört selektivt med att ändra frågeställningen som diskuteras.
Jo, det tror jag nog att jag har gjort och jag har klarlagt min ståndpunkt och den är att jag är skeptisk. Nu råkade jag hänvisa till Tim Anderson och mitt syfte var bara att visa att det finns andra ståndpunkter. Han är ganska låst i sin naiva hållning men det är ju du också. Jag tycker bara att det är så tråkigt och tradigt att diskutera med människor som har så svår kognitiv låsning och inte klarar av att närma sig ämnen ur andra perspektiv. Skulle antagligen tröttna på Tim Andersson också till slut - även om jag tycker han har intressanta synpunkter. Jag har redan tröttnat på sådana som Eva Bartlett också men jag respekterar att hon faktiskt har varit på plats och prata med människor ur den överlägsna majoriteten som stöder Assad i Syrien.

Här får du lite hemläxa. Ett annat perspektiv om Syrien:

http://www.syriasolidaritymovement.org/wp-content/uploads/2016/03/CaesarPhotoFraudReport_v6.compressed.pdf
Citera
2018-03-06, 14:37
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Men Tim Anderson, overifierade inlägg, Asayish och kremlinmedia är nog trovärdigt källmaterial i din verklighet.

Organisationerna har varit på plats, det har inte baserat sina rapporter på Muslimska brödraskapets propaganda och det har fördömt västvärldens krigsförbrytelser. Detta bemöts med partiska "rapporter" med uppenbara faktafel som går att avfärda med 3 minuters googlesökning.

Du tycker inte själv att du skämmer ut dig?
Nej, det är du som måste ha en väldigt begränsad kognitiv förmåga med tanke på vad du beskyller mig för.
Citera
2018-03-06, 14:40
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Jo, det tror jag nog att jag har gjort och jag har klarlagt min ståndpunkt och den är att jag är skeptisk. Nu råkade jag hänvisa till Tim Anderson och mitt syfte var bara att visa att det finns andra ståndpunkter. Han är ganska låst i sin naiva hållning men det är ju du också. Jag tycker bara att det är så tråkigt och tradigt att diskutera med människor som har så svår kognitiv låsning och inte klarar av att närma sig ämnen ur andra perspektiv. Skulle antagligen tröttna på Tim Andersson också till slut - även om jag tycker han har intressanta synpunkter. Jag har redan tröttnat på sådana som Eva Bartlett också men jag respekterar att hon faktiskt har varit på plats och prata med människor ur den överlägsna majoriteten som stöder Assad i Syrien.

Här får du lite hemläxa. Ett annat perspektiv om Syrien:

http://www.syriasolidaritymovement.org/wp-content/uploads/2016/03/CaesarPhotoFraudReport_v6.compressed.pdf

Perspektivet du anser vara "skeptiskt" är att förneka att Assadregimen gjort sig skyldig till brutala övergrepp. Assadregimen har gjort sig skyldig till majoriteten av krigsförbrytelserna i kriget.

Fetstilade: Fortfarande irrelevant. Det har ingenting med assadregimens människorättsregister att göra. Det borde du förstå.

Eva Bartlett är opartisk? Är du helt seriös?

Sedan har andra organisationer varit på plats.

Varför är det felaktigt när Amnesty är på plats men när människor som sympatiserar med ditt narrativ är på plats så är det korrekt?
Citera
2018-03-06, 14:42
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Nej, det är du som måste ha en väldigt begränsad kognitiv förmåga med tanke på vad du beskyller mig för.

Du hänvisade till Asayish tidigare, du hävdar att vara på plats är legitimt för informationsinsamlande men avfärdar ändå Amnesty, tortyrrapporten och läkare utan gränser.

Eller det ovanstående är felaktigt?
Citera
2018-03-06, 14:54
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Och du har inte ändrat attityd, trots att dina funderingar bemöts med oförtjänt intresse och stort engagemang. Varför skall vi överhuvudtaget diskutera med en så arrogant typ som du?
Du verkar inte ens särskilt intresserad av Syrien. Så jag förstår inte varför du skriver du här.

De flesta som skriver här är hyggliga personer som är genuint intresserade av kriget. Det är tråkigt att du inte uppskattar det bättre.
Citera
2018-03-06, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Ordet oligarki betyder fåmannavälde. I 1990-talets Ryssland lyckades ett fåtal företagare komma över enorma rikedomar när Sovjetstaten kollapsade och statlig egendom privatiserades under kaotiska former. Dessa superrika finansmän levde i symbios med statsmakten och kallades för oligarker.
Enligt Glasnost
Det visar att du har helt fel i din analys av oligarker.
Du berättar inte hela historien. Oligarkerna kontrollerade de allmänna valen i Ryssland för att skydda sina intressen, alltså kontrollerade de staten vilket bevisar att ni har fel. Man kan inte vara oligark om man inte har någon sorts kontroll över staten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in