Citat:
Ursprungligen postat av
chimpsky666
Varför är dokumentation från Amnesty, HRW och FNs säkerhetsråd partiskt? Deras historia av fördömelse av västvärldens krigsbrott är ett faktum så att de skulle utgöra några partiska organ för amerikanska intressen är absurt.
Du har fått massor av förklaringar på
varför de är partiska. Jag nöjer mig med att säga att de är partiska EFTERSOM DE DÖMER UTAN BEVIS. Du förstår väl att det partiskt att göra så?
Citat:
Ursprungligen postat av
chimpsky666
USA:s understödjande av islamistiska odjur i Syrien är vidrigt och något jag fördömer samt bombningar av civila mål. Lika väl den urskillningslösa bombningen av Mosul som berövat tusentals civila människor livet. (Som för övrigt dokumenterats av de källor du beskriver som "partiska".)
Det är gott och väl att du har förstått detta.
Citat:
Ursprungligen postat av
chimpsky666
Detta är irrelevant till hur vida Assadregimen gjort sig skyldig till krigsförbrytelser. USAs illdåds förekomst är inte synonymt med att Assadregimen skulle vara oskyldig.
Jag har inte påståt att det finns en sådan koppling. Men USA-koalitionens angrepp på Syrien är ett brott i sig och Syrien har rätt att försvara sig. Enligt internationell rätt.
USA har inte i Syrien att göra överhuvudtaget. USA har ingen rätt att lägga sig vem som styr i landet. Enligt demokratiska principer så skall folket i Syrien bestämma det. Vilket de också har gjort.
Assad försvarar landet och folket, det är därför han är mer populär nu än före kriget. Tror du att det hade varit så om han verkligen hade gjort sig skyldig till alla de brott som Väst anklagar honom för?
Detta är också indikationer om att Västs anklagelser är påhittade. De anstränger sig som tusan för att kunna sätta dit Assad för krigsbrott. Utan att lyckas.
Och trots att de själva begår en massa brott!
Så sluta lyssna på krigsförbrytarna och deras lögner! Se verkligheten!