Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 23:54
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Men man kan inte alltid protestera. Ibland måste man göra saker som är genomförbara. Ofta får man kompromissa. Så även om du vill ha noll invandring så är SD ett bättre alternativ eftersom dom kan påverka åt det hållet.
Detta eviga kompromissande. Här har man möjlighet att trycka de andra partierna och debatten mot återvandring. Man måste se helhetsbilden, realpolitik inte kompromisser först. För mig är SD ett parti på dekis pga Mattias Karlsson...
Citera
2018-03-05, 23:55
Medlem
MrSkargards avatar
TV4:s inslag om partiet finns på Youtube. Jag kan tydligen inte kopiera text just nu så någon länk får ni inte.
Citera
2018-03-05, 23:56
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag förstår. Det var lite innan jag fick upp ögonen för dem. Jag var på vippen 2010, men tyckte de kändes för pubertala. Jag hade heller inte haft mitt riktiga uppvaknande, även om jag för tjurig på M.

Kanske är denne Kasselstrand den som folket kommer sluta upp omkring. Jag vet, jag blir lite exalterad när hoppet kommer.

Kasselstrand är nog Sveriges allra bästa politiker - jag stör mig på halvmesyrerna. Försöker man få bort kritik mot uteslutningen genom att komma ut som SD2.0?

Allt har förändrats i Sverige. När jag tittar på partiprogrammet framstår det redan nu som out of date.
Citera
2018-03-05, 23:57
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Man borde lägga till ytterligare en myndighet; utvandringsverket. Det finns så många vita som skor sig på oss hederliga löntagare. Dessa (kriminella, pundare, missbrukare, bidragstagare, arbetsskygga m.fl.) borde kunna ges samma möjligheter. Det borde också kunna vara ett Alternativ för Vissa Svenskar.
Om du tittar i trådstarten och mitt första citat från AfS sida så ser du att de vill skapa en myndighet vid namn återvandringsverket. Om du menar att de borde vilja utvisa etniska svenskar som är mindre önskvärda element så är det en mycket udda politik och inget som något parti någonsin kommer att driva. Grundtanken i det internationella systemet är att varje land har ansvar för sina medborgare.

Observera dock att en mycket stor del av de invandrare som kommit hit har kvar sitt medborgarskap i sitt hemland eftersom Sverige tillåter dubbla medborgarskap. Det är också så att många länder, däribland t ex Eritrea, inte tillåter att medborgare säger upp sina medborgarskap - den eritreanska staten betraktar alltså alla etniska eritreaner som medborgare. De är alltså etnonationalister och kan knappast protestera om Sverige vill tillämpa samma princip.

Därför har även många andra generationens invandrare ett medborgarskap utöver det svenska, t ex eritreaner. Så även många andra generationens invandrare kan utvisas till sina hemländer om deras svenska medborgarskap dras in.
Citera
2018-03-06, 00:03
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anenome
Om du tittar i trådstarten och mitt första citat från AfS sida så ser du att de vill skapa en myndighet vid namn återvandringsverket. Om du menar att de borde vilja utvisa etniska svenskar som är mindre önskvärda element så är det en mycket udda politik och inget som något parti någonsin kommer att driva. Grundtanken i det internationella systemet är att varje land har ansvar för sina medborgare.

Observera dock att en mycket stor del av de invandrare som kommit hit har kvar sitt medborgarskap i sitt hemland eftersom Sverige tillåter dubbla medborgarskap. Det är också så att många länder, däribland t ex Eritrea, inte tillåter att medborgare säger upp sina medborgarskap - den eritreanska staten betraktar alltså alla etniska eritreaner som medborgare. De är alltså etnonationalister och kan knappast protestera om Sverige vill tillämpa samma princip.

Därför har även många andra generationens invandrare ett medborgarskap utöver det svenska, t ex eritreaner. Så även många andra generationens invandrare kan utvisas till sina hemländer om deras svenska medborgarskap dras in.
Jaha, då förstår jag. Jag tyckte just du skrev att vi inte skulle ta hänsyn till möjligheten till att komma in i Riksdagen och att du därmed menade att inläggen, som ditt, kan vara helt orealistiska och därmed lika ointressanta.
Citera
2018-03-06, 00:11
Medlem
Äntligen ett parti man kan identifiera sig själv med. En vision där svenskar har makt över sitt egna öde.

Frihet från denna tredje-världen-mångkulturella destruktivtitet är det som krävs. Frihet får man genom makt.
Citera
2018-03-06, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En bra indikation kommer att komma när man ser hur många som ser deras video på Youtube. Nu är den upp i 2100. Hur många kommer att hitta den? Hur många är intresserade av att hitta den? Det skall bli spännande.

De har startat en Facebooksida: https://www.facebook.com/altforsverige/

Jag vet inte hur visningarna räknas på youtube, men videon är nästan en timme lång, och de börjar inte prata förrän efter 23 minuter. De som inte såg live lär inte ha suttit och glott på partiloggan utan spolat fram. Är 3500 visningar nu för övrigt.
Citera
2018-03-06, 00:17
Medlem
Kemiske Alis avatar
Partiet har absolut en plats att fylla till höger om SD. Jag tror att de får det svårt detta val men det finns definitivt en stor chans i nästa val. Deras analys att SD urvattnats kraftigt är helt korrekt, jag tror att det finns en normal potential om ca 10% för partiet. Vid kraftigt fall i den svenska välfärdsstaten och svenska ekonomin, vilken jag tror är förestående, finns ingen övre gräns. Invandringspolitiken, försvarspolitiken och hållningen mot EU är klockren, övriga områden har jag inte fördjupat mig i.
Citera
2018-03-06, 00:17
Medlem
MrSkargards avatar
Två webbtv-inslag och en artikel om partiet:

https://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/245097
https://www.buzzfeed.com/lesterfeder/alternative-for-sweden-new-party
https://m.youtube.com/watch?v=Y4-L9JkJoj8
Citera
2018-03-06, 00:18
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Efter att ha ögnat igenom politiken på AfS hemsida måste jag säga att den i all väsentlighet känns klockren.

Jag hade befarat att partiet skulle lägga sig alltför långt högerut i ekonomiskt avseende med en omfattande välfärdsslakt. Men tvärtom visar det prov på vettiga prioriteringar och föreslår rentav en förstärkt välfärd i fråga om höjd garantipension och en offentligt finansierad tandvård.

Till de välbehövliga förslagen hör också avskaffandet av gummiparagrafen hets mot folkgrupp:
Håller med.

Att avskaffa lagen om hets mot folkgrupp är bland de mest yttrandefrihetsfrämjande åtgärder som kan göras. Även SD vill väl i teorin avskaffa HMF men det känns som att det är en av många frågor som inte är så prioriterad inom SD längre sedan SD inlett sin långa anpassning till etablissemanget.

Det är också ytterligt glädjande att AfS även vill förbjuda sociala medier att censurera på basis av politisk åsikt. Det visar att de förstått makten i sociala och alternativa medier, vilket Sd inte alls har gjort och vilket är en av orsakerna till att SD går förhållandevis dåligt.

Och innan någon vänstermupp kommer med idiotargumentet "Yttrandefrihet betyder bara att staten inte får straffa dig för vad du säger" så tänk en stund på varför på varför vi har en yttrandefrihetsgrundlag.
Hint: För att underlätta ett fritt utbyte av åsikter och information, som är en grundsten i demokratin eftersom endast medborgare som är välinformerade och som har hört alla sidors bästa argument kan fatta välgrundade beslut när de står i röstbåset.
De som för fram det argumentet visar bara att de inte förstått att frihet från statlig repression vid yttrande av åsikter inte har ett egenvärde, det man egentligen vill skydda med lagen är den fria debatten, men på grund av allmänhistoriska såväl som teknologihistoriska orsaker så har det bara varit staten som har haft möjlighet att utöva storskalig censur, och därför har det tidigare bara funnits anledning att reglera statens utövande av censur. Men nu är situationen en annan, och därför bör de stora multinationella företagens förmåga till censur regleras.
Citera
2018-03-06, 00:21
Medlem
Det är inte bara nationalister, sverigedemokrater eller populister, utan också många borgare som på ett känslomässigt plan tycker att livstidsarbetslösa och kriminella invandrare som getts medborgarskap utan motprestation ska utvisas. AfS är ju ärliga till skillnad från SD-ledningen som säkert tycker som AfS i samtliga frågor men som blivit maktgalna och pengakåta, därför fjäskar de för M så mycket så de kan slippa jobba när de ger M fullt stöd i regeringsfrågan bara de sänker invandringen.
Citera
2018-03-06, 00:24
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Jaha, då förstår jag. Jag tyckte just du skrev att vi inte skulle ta hänsyn till möjligheten till att komma in i Riksdagen och att du därmed menade att inläggen, som ditt, kan vara helt orealistiska och därmed lika ointressanta.
Va? Vad babblar hanrejen om?

Jag skrev i TS att topic för tråden inte är AfS chanser att komma in i riksdagen. Jag har inte berört deras chanser att komma i riksdagen.

Om du tycker att AfS politik är irrelevant eftersom du anser att de aldrig kommer komma in i riksdagen är detta inte tråden för dig. OT kommer anmälas.
Senast redigerad av anenome 2018-03-06 kl. 00:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in