2018-03-03, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Eftersom hon inte fungerar i huvudet som normala människor gör så känner hon säkert segervittring efter att ha frikänds i Aki-delen. Nu tror hon att hon har 50% chans att bli friad från allt.
Samtidigt har hon noll koll på vad som krävs för att få prövningstillstånd av HD, hon kanske tror att det räcker med mera brevsvammel och egna "utredningar".
Blir nog ett tufft jobb för Hikes att få JM att förstå vad som krävs och vilka svårigheter det är att få PT. Själv kan jag inte alls förstå vad Hikes skulle kunna komma fram till som skulle kunna ge annat än ett NEJ.
Hikes måste väl åtminstone kunna övertyga JM om att detta överklagande är en uppgift som kräver juridisk skicklighet för att alls bli beaktat, kort sagt Hikes måste skriva texten, om än i JM:s ställe (ungefär som Hurtiggutten gjorde för litauern). Lite perverst kan detta bli ett intressant aktsycke för oss att slita i bitar. Hikes borde förstås för sin egen heder avsäga sig en sådan uppgift (att gå på Hjälmarens vatten utan att bli blöt ens under fotsulorna), men JM är säkert omöjlig att stoppa, så det kommer att bli läsvärt.
Citera
2018-03-04, 23:18
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Klart att skatan skyddas, av skatungar med bihang som i samma veva givetsvis skyddar sig själva.
Frågan är om de har något samvete som gnager eller om såna tankar förträngs av att de nu fått tagit del av vad de flesta insatta anser om JM:s manipuleringsförmåga - d.v.s att den är så oerhört stor. Att hon kan få andra att göra det allra värsta, genom sin "makt". Så därför har skatungarna inte riktigt det dåliga samvete de borde ha?

Det som skulle göra att FU öppnas igen är ju om det kommer in nya uppgifter som förändrar bevisläget, t.ex att någon börjar berätta det de hållit tyst om.
Just att lojalitetsband bryts, som du tar upp, är en viktig detalj. Hon sitter ju där hon sitter nu, JM, på behörigt avstånd. Även lojaliteten inom den "fd" misstänkta trion kan avta av olika anledningar.
Pengabrist med irritationer, bråk och separation, inte omöjligt. Även frustration och rädsla över att veta att EN person kan faktiskt avslöja de andra, måste väl ändå vara något som gnager.
Även att "bara" veta utan att själv aktivt ha varit med, borde kunna ge ångest hos vem som helst.
Så, jag skulle verkligen önska att något händer som gör FU öppnas igen med ny bevisning räcker till åtal som du skrev här och om detta då skulle ställa JM/Aki-domen i annan dager. RÅK? Kan det vara en möjlighet?

En FET belöning till den som kan lämna avgörande uppgifter om hur mordet gick till, det skulle kanske ha varit något för att locka fram fakta om vad som hände. Tyvärr så finns det ju ingen sån.
Jag hoppas innerligt att någon av skatungarna eller något bihang till någon av dem läser här.
Citera
2018-03-04, 23:22
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hikes måste väl åtminstone kunna övertyga JM om att detta överklagande är en uppgift som kräver juridisk skicklighet för att alls bli beaktat, kort sagt Hikes måste skriva texten, om än i JM:s ställe (ungefär som Hurtiggutten gjorde för litauern). Lite perverst kan detta bli ett intressant aktsycke för oss att slita i bitar. Hikes borde förstås för sin egen heder avsäga sig en sådan uppgift (att gå på Hjälmarens vatten utan att bli blöt ens under fotsulorna), men JM är säkert omöjlig att stoppa, så det kommer att bli läsvärt.
Det jag fetmarkerat håller jag fullständigt med dig om
Citera
2018-03-04, 23:26
Medlem
Jag har tänkt på det mordet Asi och hur det gick till att det inte säkert binds till Henne .
Det mordet var väldigt noga planerat gjort kan vara gjort av polis militär alltså nån med såna kunskaper .är det den andre en polis hon haft tidigare relation med (rörigt med hålla i minnet hennes killa män ) är det möjligen så att misstänkt kan vara ibland nån annan helt annan ?
jag tror kan varit nån annan mad avsikt skulden ska falla på Rajibi varför nån haft ont öga till Asi det vet Johanna . tråkigt att hon begår mened skyddar kanske rätte mördare tror mened hon döljer vem var där mer vem hon vet nog säger bara inte det .Det verkar vara fler inblandade så vet inte om den tas upp i annat mål .vet nån i byn går ju hjälpa till få rätt fälld .många mord läser de i vårt land . byborna måste gnugga minnes geniknölarna .det va fel nåt som inte stämde med vattnet i lungorna eller ,säkert fler detaljer .jag tycker viktigt att inte bara Rajibi döms för allting .

JMs far kanske vem vet om han hage goda vänner som vet inte han kanske va i dispyt med Asi
Senast redigerad av MiBeth 2018-03-04 kl. 23:31. Anledning: tillägg
Citera
2018-03-04, 23:28
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
De har ju levt hela livet med henne, präglats sen barnsben av hennes empatilöshet och egoism. Vuxit upp och blivit manipulerade och missbrukade av den kärlekslösa modern som bara sett till sitt eget bästa.

Som barn vill man nog försöka tro det bästa om sin mor och lurar sig själva - som skydd - att det kanske finns någons slags kärlek och omtanke från henne. När ingen nära anknytning känns, med äkta känslor och kärlek, blir det också i värsta fall så att barnen utvecklar en mycket dålig självkänsla och tar själva på sig skuld till hennes beteende mot dem. Känner sig inte tillräckliga, inte värda att älskas, uppmuntras och vägleds inte till att bli självständiga och goda människor. Får inga äkta känslor eller naturlig omsorg av henne vilket kan leda till att själva utveckla ett beteende där de stänger av sina känslor, som skydd. Är inte speciellt konstigt att några av barnen tagit till droger som en flykt, att uppleva något annat än den förbannade, kärlekslösa tomheten.

De har ju levt i detta så många år, det har varit deras vardag. De har inte vetat om något annat.
Måste göra förbannat ont när hennes giriga, egoistiska, drifter och personlighet nu så totalt har avslöjats. Måste nog ta ett tag innan det helt gått in i skallen och de har fått omvärdera och fått insikt i sin miserabla uppväxt och hur deras liv blivit, nu efter allt som deras mor är ansvarig för.

En ganska naturlig reaktion så småningom borde vara att helt ta avstånd från henne.
Och det här senaste - hennes frieri till MR och att vilja hjälpa hans familj samt idén om dokumentär - då visar hon hela världen hur hon TOTALT skiter i sina egna barn. De får skämmas, alla förstår att hon aldrig brytt sig ett skit om dem. Det får mig att undra - är det verkligen ingen av barnen som känner för att hämnas?

Att berätta om hur hon intensivt övertalade dem, en blandning av löften om guld och gröna skogar blandat med hot om strypt pengatillförsel till dem, om de inte ville stå till tjänst. För det gällde ju ändå bara den "hemske, missbrukande, våldsamme" finnen som hon ville räddas ifrån. Det som skulle bli "det bästa" för alla. Lät ju som vanligt alldeles sant när hon tjatat sönder allas hjärnor till leda. Så mycket pengar att dela på när livförsäkringen betalades ut, framtiden skulle vara tryggad för lång tid framöver. För mamma tänker ju på allas bästa, kändes det nästan som.
Lät det som, i alla fall.
Ungefär så tror jag att det kan ha varit.

Ett sätt att "rensa" ut allt detta helvete hon utsatt dem för, det vore att berätta.
Först då kan de känna sig fria och gå vidare, så småningom.
Hennes prägling, manipulerande och ekonomiska makt över barnen måste ses som mycket förmildrande omständigheter för dem, kanske inte lika mycket för JJ dock.
Jag hoppas JB och DB läser här.
Citera
2018-03-05, 04:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag hoppas JB och DB läser här.
Det hoppas jag verkligen också.
Kan vara svårt att ta in sanningen om sin mor och hur hon misskött dem under uppväxten och sen utnyttjat dem i den sårbara tiden mellan tonåring och vuxen. Den sanningen gör ont och kan försvåra hela livet men likväl kan allt ändras till det bättre genom att våga vara ärlig mot sig själv och känna efter innerst inne, vad som är rätt att göra.
Befrielse från den djupa ångest och det ständigt gnagande samvetet - som Johanna Möller, helt utan samvetskval - är anstiftare till. Johanna lider inte ett skit, varken för sina offer eller allt hon förstört för sin familj. Mord, våld och livslång sorg och saknad är sånt andra lider av, men inte Johanna. Hon lider bara av att hon inte är ute i frihet och får fortsätta, precis som förut...
Citera
2018-03-05, 18:37
Medlem
Citat:
Kan vara svårt att ta in sanningen om sin mor och hur hon misskött dem under uppväxten och sen utnyttjat dem i den sårbara tiden mellan tonåring och vuxen. Den sanningen gör ont och kan försvåra hela livet men likväl kan allt ändras till det bättre genom att våga vara ärlig mot sig själv och känna efter innerst inne, vad som är rätt att göra.
Befrielse från den djupa ångest och det ständigt gnagande samvetet - som Johanna Möller, helt utan samvetskval - är anstiftare till. Johanna lider inte ett skit, varken för sina offer eller allt hon förstört för sin familj. Mord, våld och livslång sorg och saknad är sånt andra lider av, men inte Johanna. Hon lider bara av att hon inte är ute i frihet och får fortsätta, precis som förut...

Precis så är det. En person av hennes kaliber lider inte. Hon är bara förbannad för att hon åkte fast och för att hennes närmaste inte skyddade henne och hennes gärningar.

Den här historien har många fler bottnar än de som har kommit fram och de hänger ihop, det är jag övertygad om. När jag började följa namn och annat på nätet så hamnade en massa skumma typer obehagligt nära den plats där jag själv bor och jag kan se vissa sammanhang, det kan vi nog alla, men det kan polisen också. Men sen gäller det att bevisa detta.
Citera
2018-03-05, 23:08
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Alla lider, utom den som ställt till med allt lidandet. Ja, det är tragiskt. Det borde trigga JB och DB till att träda fram. Vad får dom att tveka? Är dom bortom all räddning?
Citera
2018-03-05, 23:13
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis så är det. En person av hennes kaliber lider inte. Hon är bara förbannad för att hon åkte fast och för att hennes närmaste inte skyddade henne och hennes gärningar.

Den här historien har många fler bottnar än de som har kommit fram och de hänger ihop, det är jag övertygad om. När jag började följa namn och annat på nätet så hamnade en massa skumma typer obehagligt nära den plats där jag själv bor och jag kan se vissa sammanhang, det kan vi nog alla, men det kan polisen också. Men sen gäller det att bevisa detta.
Det fetade. Vilka sammanhang kan vi alla, och polisen, se? Vilka skumma typer hamnade nära dig?
Citera
2018-03-06, 12:53
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Hm, intressant. Förklara gärna lite närmare i tråden vad du menar. Eller PM:a om du har lust med det och inte vill skriva ut i tråden.
Citera
2018-03-06, 15:07
Medlem
Citat:
Hm, intressant. Förklara gärna lite närmare i tråden vad du menar. Eller PM:a om du har lust med det och inte vill skriva ut i tråden.

Kolla din mejl
Citera
2018-03-06, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det fetade. Vilka sammanhang kan vi alla, och polisen, se? Vilka skumma typer hamnade nära dig?

Har skickat ett mejl om detta till en person i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in