Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 22:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
En viktig skillnad helt klart. Enbart detta gör AfS mer attraktivt för mig att rösta på.

De vill också att Sverige ska ha bättre relationer med Ryssland:

Den svenska utrikespolitiken har i dagsläget mycket att lära av Finland som har en god dialog med Ryssland och där båda parter genomför regelbundna diplomatiska besök hos varandra. Det vore direkt oansvarigt av Sverige att inte verka för en god relation med en stormakt i vårt absoluta närområde.

http://alternativforsverige.se/forsvar-och-sakerhet/
Citera
2018-03-05, 22:04
Måste säga de verkar inte helt bakom flötet med deras partiprogram. Ska bli intressant att se mer av dem nu denna valrörelse
Citera
2018-03-05, 22:10
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozmeister
Stark öppning av Kasselstrand, tror och hoppas på framgång för partiet. Man kan säkert sno över tillräckligt med väljare från SD för att nå 4%.

Det krävs en riktigt stark kampanj där man kan visa på skillnaderna mellan Afs och SD. Det kommer som många redan nämnt i tråden vara avgörande!

Jag ville ha ett nationellt alternativ till SD utan att behöva gå "full nazi", nu finns det ett!

De måste verkligen övertyga om att de är ett bättre alternativ än SD. Kommer nog krävas en lite ful valkampanj. Typ visa att Jimmie är helt slut, ett vrak som varken kan eller vill vara med längre, och kommer lämna strax efter valet. Partiet håller på att sälja ut sig till moderaterna och de har dessutom gjort sig av med den populäre Kent osv osv.

Tror dock det blir otroligt svårt att ta sig in om de nu inte har några riktiga ess i rockärmen, som t.ex. Kent Ekeroth - RÖSTA KENT (rösta AfS).

De lär få min röst. Milsvis bättre politik, och politiker, än Jimmie Åkesson och hans tattarfölje.
Citera
2018-03-05, 22:12
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Äntligen!

Kasselstrand är min favorit inom politiken. Blev väldigt besviken när SD bröt med riktiga SDU. Var väl början till slutet för mitt förtroende till SD, partitoppen speciellt men som alla vet så är partitoppen = SD då det är så fruktansvärt toppstyrt och alla yttringar som inte kommer från Herr Mattias tystas via hot om uteslutning m.m.

Blir ett givet medlemskap och en given röst i valet!

Extra trevligt att SD-fanboy (antagligen engagerad i partiet) 8711 är här och gråter.
Han kallar afs för bittra när han själva är kvällens bittraste flashbackare!

Horribelt hur ett parti som SD inte kan ta vara på talanger som Kasselstrand. Han har dessutom lyckats att få med sig en kompetent partiledning, med bättre erfarenheter av samhället och högre positioner än SD;s egna.

Kasselstrand är en helt given riksdagsspelare, långt mer kompetent än exempelvis nån liten flicksnärta som Hermansson. Jessica Ohlsson är utbildad jurist och borde i SD välkomnats in i värmen på en skyhög position likväl som Kasselstrand med avklarad examen från Handelshögskolan.

Patetiskt när partier kastar ut all kompetens till förmån för nepotism och ryggdunkningar, vilket SD är ett tydligt bevis på.
Citera
2018-03-05, 22:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Ett nationalistiskt parti kan tillföra nationalistiska röster. Ett socialkonservativt, fusknationalistiskt parti kan inte tillföra nationalistiska röster. Så enkelt är det.

Från vilket parti skall de rösterna komma då?
Citera
2018-03-05, 22:14
Medlem
Är intresserad av att veta vilka AFS vill repatriera
Citera
2018-03-05, 22:15
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Det vill driva en helt orimlig politik. Att ens tro att folk aom har medborgarskap ska säga upp dom är hyfsat naivt.

Dessutom ska migrationsverket läggas ner. Det faller sig ju naturlit med noll invandring. Återvandringsverk är dock rätt naivt att tro att det ens är rimligt ens med 50% av rösterna.

Som jag ser det ett oseriöst parti (av det jag läst hittills). De som vill minska invandringen bör nog för att få nåt genomslag hålla sig till SD. Det behövs liksom inget extremare parti som ändå aldrig får nåt att säga till om.
Har Sverige problem? Om ja, löses dessa med SD:s politik dvs minskad invandring? Om nej, de löses inte med mindre än att man skickar hem en massa folk? Har du hört hur pratet går ute i Sverige? Jag tror du skulle bli chockad! Förvånansvärt många vill stänga gränsen och börja skicka hem invandrarna. Det är nog nu. Detta är inte frågan om att starta om från början, detta är ett sätt att sparka liv i SD och få dem på rätt kurs igen.
Citera
2018-03-05, 22:16
Medlem
adolf512s avatar
Gillar att de pratar om återvandring istället för integration.

Läste att ee ville göra det svårare & mindre lönsamt för invandrare att leva på bidrag men att de skulle kunna behålla bidragen genom att åka hem, ser nog helst helt stoppade bidrag till de som stannar i Sverige men det är iallafall steg i rätt riktning.

Platt skatt är bra också.

Mycket bättre än MED, hoppas de kommer in redan 2018.
Citera
2018-03-05, 22:18
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Har Sverige problem? Om ja, löses dessa med SD:s politik dvs minskad invandring? Om nej, de löses inte med mindre än att man skickar hem en massa folk? Har du hört hur pratet går ute i Sverige? Jag tror du skulle bli chockad! Förvånansvärt många vill stänga gränsen och börja skicka hem invandrarna. Det är nog nu. Detta är inte frågan om att starta om från början, detta är ett sätt att sparka liv i SD och få dem på rätt kurs igen.
Men man kan inte alltid protestera. Ibland måste man göra saker som är genomförbara. Ofta får man kompromissa. Så även om du vill ha noll invandring så är SD ett bättre alternativ eftersom dom kan påverka åt det hållet.
Citera
2018-03-05, 22:18
Medlem
MrSkargards avatar
Visst hade jag förväntat mig något "stort namn" under lanseringen men det mest intressanta var hela tiden partiets faktiska politik och den verkar efter en snabb genomläsning ligga väldigt väl i linje med vad jag hoppades på. Vad gäller styrelsen så ser den bra ut på papperet (läkare, jurister, företagare, ekonomer osv) men det återstår naturligtvis att se vad den faktiskt kommer att åstadkomma. Allt som allt så tycker jag att det här ser väldigt lovande ut.
Citera
2018-03-05, 22:19
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Det behövs liksom inget extremare parti som ändå aldrig får nåt att säga till om.
de är justb va vi behöver för dessa extrema tider dom ligger rätt i tiden europa vrider sig till höger land för land.
sd är dom som ska se upp för dom är först ut att jagade

AFS är helt klart ett intressant alternativ kan vara värd en röst
Citera
2018-03-05, 22:22
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Men man kan inte alltid protestera. Ibland måste man göra saker som är genomförbara. Ofta får man kompromissa. Så även om du vill ha noll invandring så är SD ett bättre alternativ eftersom dom kan påverka åt det hållet.
SD har varken viljan eller förståndet att stå upp för sig själv än mindre sitt land
i min bok så är dom lika stora folkförrädare som resten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in