2018-03-05, 20:59
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fortfarande ad hominem? Annars heter det kognitiv dissonans. Jag vet mycket väl vem Tim Andersson är men jag finner honom minst lika trovärdig till de du refererar till som helt och hållet förlitar sig på ena parten i konflikten. Det finns liksom inget vetenskapligt att några högt uppsatta advokater helt köper någons historia och överser med uppenbara problem i materialet framför dem. För att inte tala om det ologiska i att torterare skulle medvetet dokumentera sina brott systematiskt.

Som sagt, Tim Andersson må vara partisk men han pekar dock på besvärande omständigheter kring dessa organisationer och som du verkar ha stora problem att bemöta. Istället blir det personangrepp och hyperboliska argument för hur förträffliga alla dessa NGO:s är. Märkligt med tanke på din motvilja mot "imperialister" att du förbiser sådana saker. Det gör att jag verkligen tror att din din humanism är spelad för att ge tyngd till ditt dyngspridande.

Har diskuterat det ett dussintal gånger tidigare.

Han ljuger i rapporten, det är faktafel överallt. Återkommer med mera fel snart. Tim Anderson har mer trovärdigt omdöme än välrespekterade jurister och du ska tas på allvar.

Människor som framför ursäkter för en brutal diktatur och baserar deras narrativ med partiska clowner och overifierade twitterinlägg är oerhört jävla irriterande. I synnerhet då det bidrar till att illdåden potentiellt sett kan komma till glömska, därför är fanatiskt hat mot sådana desinforimatörer en plikt för varje "humanist". Som jag för övrigt inte beskrivit mig som.

Det fetstilade: Är du helt seriös? Dokumentation av systematisk slakt av politiskt oppositionella är något nytt? Kan du någon historia över huvud taget?

Riktigt pinsamt.
Citera
2018-03-05, 20:59
Medlem
Syrien går mot Segern. Vi är många som har följt denna tråd sen dag ett, Libyen konflikten öppnade många ögon på hur Median i väst fungerar. Vi har sett fejktrapporter, vi har sett hur stora Organisationer har använts i propaganda Syfte,vi har sett krokodiltårar. Det vi bevittnar just nu är största nederlaget för Globalisterna med dess vänner, vi skall vara glada.
Citera
2018-03-05, 21:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
HRW can therefore be said to represent a corporatised, US based lobby on rights issues,
catering to the wealthy and closely aligned to US foreign policy (Anderson 2010). Despite its
refusal of government funds, conflicts of interest are apparent. For example, HRW director
Ken Roth regularly attacks US foreign policy enemies, but has been criticised for saying little
about President Obama’s killer drone program (Bhatt 2014b). The main objects of HRW in
Latin America, for many years, were Cuba and Venezuela; mostly ignoring Colombia, key
US ally and the biggest killer of journalists, trade unionists and lawyers (Anderson 2010). At
times the political motivation has been explicit. The 2008 HRW report on Venezuela under
the late President Hugo Chavez mainly focused on issues of political discrimination in
employment and the judiciary (HRW 2008). It was criticised by more than 100 academics
(including this writer) for not meeting ‘even the most minimal standards of scholarship,
impartiality, accuracy or credibility’ (Acuña et al 2008). HRW responded: the report was
written, according to HRW Director for the Americas, José Miguel Vivanco, ‘because we
wanted to demonstrate to the world that Venezuela is not a model for anyone’ (Roth 2008).
The political agenda was clear.

https://www.hrw.org/report/1996/11/01/colombias-killer-networks/military-paramilitary-partnership-and-united-states

https://www.hrw.org/report/2001/10/04/sixth-division/military-paramilitary-ties-and-us-policy-colombia

https://www.hrw.org/world-report/2017/country-chapters/colombia#73fccc

Motbevisat med en googlesökning.

Tim Anderson bör inte tas på allvar av någon med genuint intresse av händelseförloppen i Syrien.
https://www.counterpunch.org/2014/07/11/the-revolving-door-at-human-rights-watch/
http://fair.org/extra/a-shared-culture-of-conflict-of-interest/

Ingen bör tas på allvar som inte klarar att ta in flera olika perspektiv på händelseförloppen i Syrien och som inte förstår och kan urskilja vad som är vad ur olika material.
Citera
2018-03-05, 21:03
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
https://www.counterpunch.org/2014/07/11/the-revolving-door-at-human-rights-watch/
http://fair.org/extra/a-shared-culture-of-conflict-of-interest/

Ingen bör tas på allvar som inte klarar att ta in flera olika perspektiv på händelseförloppen i Syrien och som inte förstår och kan urskilja vad som är vad ur olika material.

Påståendet i rapporten är falskt. Punkt.

De har inte bortsett från Colombia.
Citera
2018-03-05, 21:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Har diskuterat det ett dussintal gånger tidigare.

Han ljuger i rapporten, det är faktafel överallt. Återkommer med mera fel snart. Tim Anderson har mer trovärdigt omdöme än välrespekterade jurister och du ska tas på allvar.

Människor som framför ursäkter för en brutal diktatur och baserar deras narrativ med partiska clowner och overifierade twitterinlägg är oerhört jävla irriterande. I synnerhet då det bidrar till att illdåden potentiellt sett kan komma till glömska, därför är fanatiskt hat mot sådana desinforimatörer en plikt för varje "humanist". Som jag för övrigt inte beskrivit mig som.

Det fetstilade: Är du helt seriös? Dokumentation av systematisk slakt av politiskt oppositionella är något nytt? Kan du någon historia över huvud taget?

Riktigt pinsamt.
Visst, Assad och hans generaler sitter säkert och runkar till bilderna. Alltså, det är frågan om över 11.000 "offer". Visa mig något annat tillfälle där torterare har varit så systematiska.
Citera
2018-03-05, 21:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Påståendet i rapporten är falskt. Punkt.

De har inte bortsett från Colombia.
Nu pratar vi om Syrien, inte sant?
Citera
2018-03-05, 21:10
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Visst, Assad och hans generaler sitter säkert och runkar till bilderna. Alltså, det är frågan om över 11.000 "offer". Visa mig något annat tillfälle där torterare har varit så systematiska.

Röda khremerna.
Osmanska riket.
Japanska imperiet.
Baathiska Irak.

Med tanke på det omänskliga odjur Assad är så skulle det inte förvåna mig.
Senast redigerad av chimpsky666 2018-03-05 kl. 21:17.
Citera
2018-03-05, 21:12
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Nu pratar vi om Syrien, inte sant?

Det är relevant då anklagelsen som du b.l.a betonade hade att göra med US "bias". Snedvridet fokus på Venezeula var anklagelsen, lätt bevisad vara falsk.

Det är i konflikt med föreställningen om HRW som partisk.
Citera
2018-03-05, 21:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Röda khremerna.
Osmanska riket.
Japanska imperiet.
Baathiska Irak.
Fortfarande så ska vi alltså lita på något som har gått via Qatar - en stor aktör i Syrien som aktivt har stött terrorister med allt från pengar till medieutrymme - och helt bortse från besvärande omständigheter:
Almost two years later HRW got the full file, and ran much the same story, except for one
important extra detail. Almost half the photos, HRW admitted, were those of ‘dead army
soldiers or members of the security forces’, or the victims of ‘explosions, assassinations …
fires and car bombs’ (HRW 2015: 2-3). This had never been mentioned before and, for the
rest of the HRW report, was not mentioned again. Without making public the full file, HRW
said that ‘the largest category of photographs, 28,707 images, are photographs of people
Human Rights Watch understands to have died in government custody’. Those photos had a
consistent numbering pattern to them and there were ‘multiple photographs of each body’,
sometimes as many as twenty. These photos were estimated to ‘correspond to at least 6,786
separate dead individuals’ (HRW 2015). However HRW, while admitting that at least 27,000
photos of dead bodies did not depict prisoners of ‘the regime’, proceeded to ignore them.
HRW simply said ‘this report focuses on analyzing the first category of photographs in
greater detail’ (HRW 2015: 3). The casual reader of the HRW report might not even have
noticed the admission that almost half these secret photos had nothing to do with ‘industrial
scale’ killing of ‘opposition’ people (Black 2014). It was a particularly brazen deceit by HRW
to maintain the original story, when they knew better. Rick Sterling (2016) pointed out that
partisan publicity over these photos came on the eve of peace negotiations.
Vet du vad? Det enklaste vore väl att man lämnade över allt material till typ FN och oberoende analytiker för bedömning. Men se det vill man inte.
Citera
2018-03-05, 21:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det är relevant då anklagelsen som du b.l.a betonade hade att göra med US "bias". Snedvridet fokus på Venezeula var anklagelsen, lätt bevisad vara falsk.

Det är i konflikt med föreställningen om HRW som partisk.
Jag har sagt att HRW et al. har stora problem med trovärdigheten kring deras källor och som förklaring till det skulle kunna vara att de är partiska. Tim Andersson ger sin hypotes till varför. Fortfarande finns besvärande omständigheter i materialet som HRW et al. använder sig enl. min bedömning.
/.../In any case, Roth’s tweets were insistent, biased and reckless. The head of HRW said little
about Saudi Arabia, Qatar, USA, UK and France arming all kinds of extremist jihadist groups
in Syria. His focus, like that of Washington, was the Syrian Government. He made a series of
reckless errors, as shown in Graphic 2 and Graphic 3. In early 2015 he posted a photo of
bombed out Kobane (a.k.a. Ayn al Arab, the Kurd-Arab city which had resisted ISIS attacks,
then suffered US bombing) suggesting it was damage from Syrian ‘barrel bombs’ (MOA
2015a). Soon after that Roth posted a photo of Israeli bombing damage on the Gaza strip,
suggesting it was damage from ‘Assad’s barrel bombs’ in Aleppo (Johnson 2015; MOA
2015b). That photo switching is shown in Graphic 2. Soon after that Roth posted, as ‘Assad's
barrel bomb’ damage in Aleppo, a photo which was originally titled by the US Getty agency
‘destruction in the Hamidiyeh neighbourhood of Aleppo as local popular committee fighters
… try to defend the traditionally Christian district … [from] Islamic State group jihadists’
(MOA 2015c). That ‘reinterpretation’ is shown in Graphic 3. Three ‘mistakes’, all in the one
direction, are enough to illustrate the partisan activity of the HRW director.
Citera
2018-03-05, 21:25
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Fortfarande så ska vi alltså lita på något som har gått via Qatar - en stor aktör i Syrien som aktivt har stött terrorister med allt från pengar till medieutrymme - och helt bortse från besvärande omständigheter:
Almost two years later HRW got the full file, and ran much the same story, except for one
important extra detail. Almost half the photos, HRW admitted, were those of ‘dead army
soldiers or members of the security forces’, or the victims of ‘explosions, assassinations …
fires and car bombs’ (HRW 2015: 2-3). This had never been mentioned before and, for the
rest of the HRW report, was not mentioned again. Without making public the full file, HRW
said that ‘the largest category of photographs, 28,707 images, are photographs of people
Human Rights Watch understands to have died in government custody’. Those photos had a
consistent numbering pattern to them and there were ‘multiple photographs of each body’,
sometimes as many as twenty. These photos were estimated to ‘correspond to at least 6,786
separate dead individuals’ (HRW 2015). However HRW, while admitting that at least 27,000
photos of dead bodies did not depict prisoners of ‘the regime’, proceeded to ignore them.
HRW simply said ‘this report focuses on analyzing the first category of photographs in
greater detail’ (HRW 2015: 3). The casual reader of the HRW report might not even have
noticed the admission that almost half these secret photos had nothing to do with ‘industrial
scale’ killing of ‘opposition’ people (Black 2014). It was a particularly brazen deceit by HRW
to maintain the original story, when they knew better. Rick Sterling (2016) pointed out that
partisan publicity over these photos came on the eve of peace negotiations.
Vet du vad? Det enklaste vore väl att man lämnade över allt material till typ FN och oberoende analytiker för bedömning. Men se det vill man inte.

Förutom att det tydliggörs i början av rapporten att ungefär hälften av fotografierna inte har något med systematisk tortyr av oppositionella att göra.

https://www.hrw.org/report/2015/12/16/if-dead-could-speak/mass-deaths-and-torture-syrias-detention-facilities
Citera
2018-03-05, 21:40
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Berätta för mig, hur bemöter man dom? Med nedmejning? Med kemvapen? Med tunnbomber?
Berätta för oss, hur skulle Israel ha bemött en gäng allahu akbar araber med ak:n i handen? Jag vet hur Israel bemöter allahu akbar araber utan vapen, och även hur man bemöter tonåringar och barn. Ska jag behöva länka till alla videos där man skjuter mot obeväpnade civila eller ska du sluta kasta sten? Dessa araber/rebeller i Ghouta är terrorister som håller civila som gisslan. Även om dom inte hade haft AK:n i handen så hade dom förtjänat en kula mellan ögonen.
Citat:
Ursprungligen postat av kazino
Syrien går mot Segern. Vi är många som har följt denna tråd sen dag ett, Libyen konflikten öppnade många ögon på hur Median i väst fungerar. Vi har sett fejktrapporter, vi har sett hur stora Organisationer har använts i propaganda Syfte,vi har sett krokodiltårar. Det vi bevittnar just nu är största nederlaget för Globalisterna med dess vänner, vi skall vara glada.
Yes min vän. För egen del så var jag en naiv Amerikaälskare som trodde gott, och verkligen köpte att Usa är det good guys som bara vill väl och sprida demokrati. För mig så var det Irakkriget som öppnade upp ögonen för mig och sedermera Libyenkriget som fick mig o förstå att Amerikanarna är dom värsta av de alla. De spelar på det smutsigaste sättet det bara går, och Syrienkriget är det krig som fick majoriteten utav folk att inse hur lågt Usa har sjunkit. Har många bekanta som efter Syrienkriget insett hur pass smutsigt spelet är och hur media spelar. Innan Syrienkriget så var det många som fortfarande skrek konspirationsteorier när man belyste hur dom har ljugit om Ghaddafi. Antiamerikanismen är global numera.

Det kommer givetvis att skålas för det Syriska folket då kriget är slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in