Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 20:42
Medlem
Talet var det väl inget fel på, vissa bitar fick han ju till riktigt bra, men jag saknar lite mer konkret politik. Repatriering är ett måste, och lösningen, men samtidigt måste man jobba för hårdare straff, avskaffad straffrabatt osv.
Citera
2018-03-05, 20:43
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Återvandring av människor som inte jobbat. Men samtidigt undrar man ju hur det ska gå till. Medborgarskapet är inbäddat i grundlagen. Det går inte att förändra en grundlag som Kasselstrand vill. Krävs åtminstone två mandatperioder. Och då måste han ha M och SD på sin sida för att det ska gå igenom. SD och M som är AfS ärkesfiender.
Kunde man skriva in mångkulturen i grundlagen så kan man ta bort mångkulturen ur grundlagen. Vi kommer dit, vad det lider.
Citera
2018-03-05, 20:43
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Grankvist
Bra åtminstone att han sa det rakt ut att han är sverigedemokrat. Han är en utslängd sverigedemokrat som är missnöjd med partiet och ska ta upp kampen om att bli det nya missnöjespartiet. Vilken jävla smörja.

Ja, han avslutade ju med ett deppigt konstaterande att saker drabbar en ibland och att det kan vara tungt att det blivit som det blivit. Det var ju också en variant...
Citera
2018-03-05, 20:44
Medlem
Citat:
Återvandring av människor som inte jobbat. Men samtidigt undrar man ju hur det ska gå till. Medborgarskapet är inbäddat i grundlagen. Det går inte att förändra en grundlag som Kasselstrand vill. Krävs åtminstone två mandatperioder. Och då måste han ha M och SD på sin sida för att det ska gå igenom. SD och M som är AfS ärkesfiender.
Politik är att vilja. Jag tycker att det är rätt att uttrycka vad man vill ha uträttat. Det juridiska och konstitutionella frågorna går alltid att ordna om viljan och den politiska majoriteten finns. SD har missat den sidan helt de senaste 3 åren - vilket gör att de upplevs som trötta, viljelösa och visionslösa. För alla inser att problem är större än vad nuvarande lagstiftning klarar av att hantera. Det kommer att kräva stora förändringar på alla områden. Om man inte ens inser detta finns risken att man låter som Åkesson. Och det är ju inget vidare inspirerande.
Citera
2018-03-05, 20:44
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Återvandring av illegala och kriminella invandrare? Precis det SD vill...

Var det något nytt? Har man inget nytt att komma med?

Vi har ju inte fått läsa några riktiga förslag ännu men jag tolkade hans tal som att medborgarskap skulle dras tillbaka vilket i så fall är en fundamental skillnad mot vad integrationspartiet SD vill.
Citera
2018-03-05, 20:45
Medlem
8711s avatar
Citat:
Var ju ingen form av etnonationalism som man skulle kunna ha förväntat sig av dessa herrarna(Kasselstrand och Hanhe).

Kasselstrand är ju Sverigedemokrat, som han sa själv. Dom flesta andra där också.

Bitterhet...
Citera
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Gustav saknar energi och karisma tyvärr, ingen ledare man inspireras av.

Vad konkret skiljer sig från SD, jag hörde ingen skillnad?

Jag blev inspirerad. Han är ljusår bättre än alla partiledare i riksdagen i detta avseende. Inkl. Åkesson som bara blir tröttare.

Tror de kommer redovisa sin politik mer detaljerat efterhand.
Citera
Medlem
Vad fan, vill ju höra intervjuer och presentation av partistyrelsen.
Citera
2018-03-05, 20:46
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Politik är att vilja. Jag tycker att det är rätt att uttrycka vad man vill ha uträttat. Det juridiska och konstitutionella frågorna går alltid att ordna om viljan och den politiska majoriteten finns. SD har missat den sidan helt de senaste 3 åren - vilket gör att de upplevs som trötta, viljelösa och visionslösa. För alla inser att problem är större än vad nuvarande lagstiftning klarar av att hantera. Det kommer att kräva stora förändringar på alla områden. Om man inte inser finns risken att man låter som Åkesson. Och det är ju inget vidare inspirerande.
Jag tvekar inte om att AfS vill, men hur? Ska de få 50% av rösterna? Har de någon som helst plan för hur detta ska klubbas igenom utan de andra riksdagspartierna?
Citera
2018-03-05, 20:46
Medlem
Citat:
Kasselstrand är ju Sverigedemokrat, som han sa själv. Dom flesta andra där också.

Bitterhet...
Sverigedemokrater på steroider, precis vad jag söker. Om de nu blir det. Men lovande början.
Citera
2018-03-05, 20:47
Medlem
Tercios avatar
Citat:

Bitterhet...

Vi har förstått din uppfattning nu. Seså, nu kan du sluta spamma tråden med detta.

Du verkar väldigt bitter.
Citera
2018-03-05, 20:47
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Tycker det var en bra början. Inte så mycket sakpolitik men mycket kritik mot etablissemanget, dom etablerade partierna och trötta Sverigedemokrater.
Precis. Han verkar ta det i tur och ordning. Kasselstrand meddelade att partiet är bildat, ställer upp i riksdagsvalet och att målet är att blattarna ska ut. Thats it. Det räcker för nu. Det är tillräckligt för att trigga igång reaktioner från judisk media och framförallt SD som man sedan kan glida vidare på.

Som jag skrev tidigare i tråden så är AfS uppgift inte att bilda regering. Meningen är att grabba tag i Overtonfönstret och dra debatten i en radikalare riktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in