Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 20:48
Medlem
Kan inte säga att jag blev så upplyft av det här, men de lär väl pumpa ut diverse sakpolitiska program de kommande dagarna och veckorna gissar jag. Får se hur det blir, men utan en röstmagnet typ Ekeroth så tror jag de är chanslösa.
Citera
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Sverigedemokrater på steroider, precis vad jag söker. Om de nu blir det. Men lovande början.

Ungefär mitt intryck också. Sd som de var förr när de hade energi och amibtioner. Alla tjänar hur som helst på att sd får konkurrens. Förutom kanske de som bara vill sitta och lyfta feta löner. Hoppas det tar fart.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Klippet de spelade upp: https://www.youtube.com/watch?v=r6cdig6xTJA
Citera
2018-03-05, 20:49
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Vi har förstått din uppfattning nu. Seså, nu kan du sluta spamma tråden med detta.

Du verkar väldigt bitter.

Jag följer det som sades på presskonferensen och kommenterar det.

Såg inte så mycket skillnad mot Sverigedemokraterna och han själv var också Sverigedemokrat tydligen.
Citera
2018-03-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Jag tvekar inte om att AfS vill, men hur? Ska de få 50% av rösterna? Har de någon som helst plan för hur detta ska klubbas igenom utan de andra riksdagspartierna?
Men ska förstås låta som om man redan hade det, kompromissar gör man när det är dags för förhandlingar. Det är nog det jag stört mig mest å SD de senaste åren, att de kompromissar utan att få något för det, eller någon krävt det, eller att de tjänar på det. Det bara gör det för att få erkännande och visa sig lagom underdåniga. En sån partiledning vill jag inte stödja.
Citera
2018-03-05, 20:50
Moderator
Tinuviels avatar
OT/chat raderat.

Som vanligt, undvik chat. Diskutera ämnet.

// mod
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Flera stycken har redan sagt till mig att AfS är kontrollerad opposition.
... och där kom den också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Ungefär mitt intryck också. Sd som de var förr när de hade energi och amibtioner. Alla tjänar hur som helst på att sd får konkurrens. Förutom kanske de som bara vill sitta och lyfta feta löner. Hoppas det tar fart.
Precis min tanke också. Jag kan ge dem min röst i kommunalvalet. Är de riktigt vassa kan jag överväga det även i riksdagsvalet. Men det är långt dit.
Citera
2018-03-05, 20:51
Medlem
Mellbergans avatar
Hade det inte varit smartare att etablera sig som ett riktigt högerparti med kraftigt sänkta skatter, sen en något radikalare migrationspolitik än SD. Så hade man kanske kunnat ta över Moderaternas roll.

Sedan kommer AfS snart inse att de måste samarbeta med minst 1-2 övriga "hycklarpartier" från riksdagen för att få igenom något lagförslag i överhuvudtaget i riksdagen.

Jag är inte helt negativ till AfS som blåslampa på SD. Bara dem inte hämmar SD att få reell makt att sätta press på M(Tex AfS får 3 procent röster och M + SD har inte längre en mandatmajoritet). Annars får vi som sagt en riktigt generös migrationspolitik ytterligare 4 år med hundratusentals migranter.
Citera
2018-03-05, 20:51
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Kassler är fortfarande Kassler och han dissar journalister varje chans som ges. Det är något som tilltalar mig, nu återstår bara se deras politik.
Citera
2018-03-05, 20:52
Medlem
Mr.Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Precis. Han verkar ta det i tur och ordning. Kasselstrand meddelade att partiet är bildat, ställer upp i riksdagsvalet och att målet är att blattarna ska ut. Thats it. Det räcker för nu. Det är tillräckligt för att trigga igång reaktioner från judisk media och framförallt SD som man sedan kan glida vidare på.

Som jag skrev tidigare i tråden så är AfS uppgift inte att bilda regering. Meningen är att grabba tag i Overtonfönstret och dra debatten i en radikalare riktning.

Nämnde han någonting om härkomst? AfS välkomnar de som kan "sköta sig". Kan ta mitt eget bostadsområde som exempel, personalen i de olika butikerna är fulla med främmande folk och det är ingenting jag vill behålla. Repatriering måste handla om ras/etnicitet, inte om vilja till integration hos den invandrade.
Citera
2018-03-05, 20:53
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Nu är/blir det en förtroendefråga, Åkesson/MK mot Kasselstrand. Jag tycker SD skulle detronisera hela AfS genom att kicka Åkesson/MK (som ändå inte gör någon nytta längre ) och sätta in Kasselstrand som partiledare

Jag håller med, fan vad bra han är Kasselstrand, blir lite sorgsen när jag tänker på att han borde ha varit den som tog över fanan efter trötta Åkesson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in