2018-03-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det känns inte helt otroligt och nej det gör de inte. Händer ständigt att jag får säga "den där får du ta i knät" och pekar på väskor/påsar efter jag stirrat på personen.

Jag citerar dig en gång till..

Jag känner igen det du säger, men skälet till att det är så är för att svenskar chansar då man kanske inte ska åka så långt och man VET att andra människor oftast ändå inte säger till. Säger man däremot till så finns det knappt på världskartan att man skulle få ett nej, inte av en svensk i kollektivtrafiken. Så att den kvinnan skulle ha gjort så mot killen ser jag som lika sannolikt som att Aftonbladet skulle publicera en sanningsenlig artikel.
Citera
2018-03-05, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Tar man upp mer än en plats på bussen/tunnelbanan när det är ont om platser förtjänar man stryk.
Hade tanten på något vis paxat platsen eller vägrat släppa in honom så är han en vardagshjälte.

Han ville ha båda platserna för att kunna sitta så bekvämt som möjligt.
Citera
2018-03-05, 19:19
Medlem
Vad betyder egentligen "Prioriterad sittplats", som det verkar stå där han sätter sig?
Citera
2018-03-05, 19:21
Medlem
Re4listeNs avatar
Jag kan inte se videon.
Citera
2018-03-05, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Jag kan inte se videon.
sök i den här tråden efter "https://" så får du fram länkar, inklusive en youtubelänk som fungerar.
Citera
2018-03-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Vad betyder egentligen "Prioriterad sittplats", som det verkar stå där han sätter sig?

Generellt sett så brukar det innebära att folk som har svårt att gå (läs: Gravida, Handikappade och Pensionärer) ska sitta där.
Citera
2018-03-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Vem har sagt att detta rykte stämmer?

På filmen ser man däremot att tanten blir avvisad.

Avvisad?
Hon får hjälp och skydd att lämna vagnen då tunnelturken flippar.
Citera
2018-03-05, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LugnaNerDigMats
Generellt sett så brukar det innebära att folk som har svårt att gå (läs: Gravida, Handikappade och Pensionärer) ska sitta där.
Då känns det ju som att det troligaste scenariot är att det är det som damen påpekade för honom.
Citera
2018-03-05, 19:37
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Avvisad?
Nä, tror mer på avisad om denne ockuperat två platser för o jävlas med den mörke.
Citera
2018-03-05, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Avvisad?

Den mörka adelsmannen avvisar henne från platsen.
Citera
2018-03-05, 19:47
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LugnaNerDigMats
Korrekt, dessutom sitter dessa säten lite högre upp än de övriga!
Citera
2018-03-05, 19:49
Medlem
Driftstopps avatar
Platsen bredvid kvinnan är ledig.

Jag gissar på att kvinnan nekar blatten sittplats eftersom det är fullt på andra sittplatser, en kille står upp i gången. Gissar på att blatten ville att kvinnan flyttar sig inåt eller släpper förbi blatten så han kan sätta sig vid fönstret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in