2018-03-05, 15:20
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Utan att avslöja för mycket, så är det enligt användaren inte kollat alls i nuläget. Personen vet det av olika anledningar. Märkligt.

Dessa mystiska PM i fallet med E**** och morden på paret Lekander .
Undrar just hur den användaren kan känna till att det inte har kollats upp ?
Jag har en viss känsla vem det är som har skickat även det här PM:et .
Citera
2018-03-05, 15:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Bara för att förtydliga - personen som skickade pm till mig gjorde så pga regeln att alla nya användare sitter i karantän i 3 dagar. Personen i fråga kommer att skriva i tråden framöver.
Citera
2018-03-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Det visste han inte då.
Från FUP sida 4 i L1
Om man löser FUP N sid 2897 och framåt från förhör med EG utanför Arla 17-09-13 berättar E om sina eskapader 17-06-11. I det förhöret berättar han sin inledande saga om sin resa, sitt bråk med S och att han kom hem på söndagens förmiddag. Han säger också att han på måndagen började sitt arbete igen på Arla Foods. Han har inte bara låtsaskompisar, han har även låtsasjobb också om inte jag läser helt galet.
Citera
2018-03-05, 15:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det står i FUP att fingeravtrycket på tejprullen jämfördes med E*****:s och offrens fingeravtryck .
Dessutom står det att fingeravtrycken jämfördes med fingeravtrycksregistret .
Samma står det om fingeravtrycken på den blå flaskan , på stolen och flaskan i köket m.m .
Alltså har alla dessa fingeravtryck kollats upp mot registret där de i utredningen aktuella
fingeravtrycken också borde finnas naturligtvis .
Då borde det också ha kommit fram om dessa fingeravtryck var från samma person .
Nu hjälper det ju inte i det här läget eftersom inget av fingeravtrycken finns i registret .
Även om det skulle vara samma fingeravtryck så vet man inte vems det är .

Hypotetiskt så skulle det kunna vara grund för rimligt tvivel om en försvarare tar upp det, men det kräver kanske att MGM beskriver en historia där en medhjälpares agerande finns med.

Och att åklagaren finner det sannolikt att en sådan person varit involverad och borde eftersökas, vilket de inte gjort. Förmodligen för att de är tämligen övertygade om att MGM pratar strunt, att de vet vilka de regionala gangstermellancheferna som brukar hänga på pizzerior är, och att andra GM omöjligen kunnat vistas på bp utan att avsätta andra spår, och i alla händelser inte på ett sådant sätt att det friar MGM från mord.

Så, så länge MGM inte pekar ut någon så åker han dit för det själv.

Och eftersom det är otroligt att polisen i östra Götaland skulle se lätt på lösgående bestialiska dubbelmördare som dessutom har den synnerligen dåliga smaken att ge sig i slang med ett stolpskott som MGM, och dessutom låta honom leva och gå lös efteråt, så är det nog troligare så att de sitter nöjda med den hand de har. Lite fingeravtryck hit eller dit förändrar inget eftersom MGM inte är trovärdig på en fläck. Ingen annan niding hitom svält och knarkfördärv skulle komma på att mörda för 15.000:-, och inte ens MGM kan förväntas vara så skamlös och dum att han som familjefar blandar in någon annan och knappt känd i något så sanslöst som att mörda för en månadslön efter skatt, delat på fler om man skulle vara rättvis. Den ende bestialiske dubbelmördaren i grevskapet är MGM själv.

Att MGM skulle ljuga för att skydda någon ytterligare annan går inte heller ihop, för att banditer normalt har fattningsförmåga för att förstå att deras egna chanser att klara sig hänger samman med att inte heller de andra lämnar ett dussin feta snitslar och visitkort och självporträtt på BP.

Så helhetssbedömt så gör inte ett spår här eller där från eller till.

Dessutom kan man generellt lita på att fabror polisen i detta fall gör ett gediget arbete.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-03-05 kl. 16:18.
Citera
2018-03-05, 16:02
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vilket är precis vad åklagaren har sagt, att det inte går att bevisa, men att hon ser med viss skepsis på det han berättat.

Det går ju inte hitta på precis vilken rövarhistoria som helst, men det han sagt har hängt ihop och verkar inte vara helt otroligt.

Att sitta och hålla käft skulle göra att han med all säkerhet blir dömd, men det gör han inte, utan sjunger som en fågel. Att han inte pratat i polisförhör är bara till hans fördel.

EG har ju gått länge och tänkt länge på det perfekta mordet.. Så det kan han ha planerat, att säga "ingen kommentar" till alla frågor i polisförhör när bevisen presenteras, så han i rätten slipper komma ihåg vad han ljög ihop i polisföfhören.

Citat:
Det har jag visst svarat på. Min poäng med det svaret är att jag fått intrycket av att Lekanderfamiljen är speciella. Även fått intrycket, både från polisförhör och andra källor, att AC kanske var en elak kärring.
Vi har alla träffat en, eller flera, elaka kärringar så hur en sådan för sig tänker jag inte gå in på.
Men när en sådan best har en riktigt dålig dag, då kan de vara elaka som häxor, förudmjuka och trycka ner folk i sin omgivning på ett otroligt elakt och diaboliskt sätt.

Menar inte att AC var en satkärring, men om hon var det, då kan hon ha jävlats med fel person helt enkelt. Det är den enda teori jag kan komma på. Det finns även folk (eller invandrare) till allt, så helt orimlig är inte teorin.

Hur sanolikt är det att han hade nån med sig om du ser till allt som kommit fram i FUP och det som sagts i rätten. Du har ju redan blivit överbevisad av att det som lossnade från gummihandsken satt längre upp. Kom ut ur bubblan nu.

Att du bara kan med att skriva så om Lekander helt ogrundat, de som är i djup sorg och saknad.
Fy fan!!
Citera
2018-03-05, 16:16
Medlem
Det har ju gjorts en kriminalteknisk undersökning av E bil. Jag undrar om någon sett att man har försökt säkra DNA från baksätet. Har detta inte gjorts utan att dom stackare som fick vada i flaskor, godispapper ciggpaket och allt vad fan dom nu hittade i äckelbilen bara sökt med spårhunden som reagerade på blod, borde det väl vara läge att göra det nu när han enligt egen utsago haft två grobianer som suttit där i 13 mil. Det borde vara omöjligt att inte lämna spår och teknikerna sa att bilen inte varit städad på länge. Det kommer väl inte visa på mer än familjens DNA i så fall för luftkompisar lämnar sällan spår.
Citera
2018-03-05, 16:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hypotetiskt så skulle det kunna vara grund för rimligt tvivel om en försvarare tar upp det, men det kräver kanske att MGM beskriver en historia där en medhjälpares agerande finns med.

Och att åklagaren finner det sannolikt att en sådan person varit involverad och borde eftersökas, vilket de inte gjort. Förmodligen för att de är tämligen övertygade om att MGM pratar strunt, att de vet vilka de regionala gangstermellancheferna som brukar hänga på pizzerior är, och att andra GM omöjligen kunnat vistas på bp utan att avsätta andra spår, och i alla händelser inte på ett sådant sätt att det friar MGM från mord.

Så, så länge MGM inte pekar ut någon så åker han dit för det själv.

Och eftersom det är otroligt att polisen i östra Götaland skulle se lätt på lösgående bestialiska dubbelmördare som dessutom har den synnerligen dåliga smaken att ge sig i slang med ett stolpskott som MGM, och dessutom låta honom leva och gå lös efteråt, så är det nog troligare så att de sitter nöjda med den hand de har. Lite fingeravtryck hit eller dit förändrar inget eftersom MGM inte är trovärdig på en fläck. Ingen annan niding hitom svält och knarkfördärv skulle komma på att mörda för 15.000:-, och inte ens MGM kan förväntas vara så skamlös och dum att han som familjefar blandar in någon annan och knappt känd i något så sanslöst som att mörda för en månadslön efter skatt, delat på fler om man skulle vara rättvis. Den ende bestialiske dubbelmördaren i grevskapet är MGM själv.

Att MGM skulle ljuga för att skydda någon ytterligare annan går inte heller ihop, för att banditer normalt har fattningsförmåga för att förstå att deras egna chanser att klara sig hänger samman med att inte heller de andra lämnar ett dussin feta snitslar och visitkort och självporträtt på BP.

Så helhetssbedömt så gör inte ett spår här eller där från eller till.

Dessutom kan man generellt lita på att fabror polisen i detta fall gör ett gediget arbete.

Hur skulle det (hypotetiskt) kunna vara en grund för rimligt tvivel i en domstol ?
Polisen har ju eftersökt ägaren/ägarna till dessa fingeravtryck i sina register .
Finns inte personen med i registren har det ingen betydelse eftersom personen då är okänd .
Vad skulle det sen ha för betydelse om det är samma persons fingeravtryck ?
Personen kan ändå inte kopplas till morden och därmed inte styrka storfotens fantasier .
Det är inte ens säkert att tejprullen har med morden att göra överhuvudtaget .
Biltema i Linköping är inte långt bort och silvertejp används av många .
Citera
2018-03-05, 16:42
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
EG har ju gått länge och tänkt länge på det perfekta mordet.. Så det kan han ha planerat, att säga "ingen kommentar" till alla frågor i polisförhör när bevisen presenteras, så han i rätten slipper komma ihåg vad han ljög ihop i polisföfhören.
Så hade jag också gjort, om jag var misstänkt för ett mord jag inte begått.

Citat:
Hur sanolikt är det att han hade nån med sig om du ser till allt som kommit fram i FUP och det som sagts i rätten. Du har ju redan blivit överbevisad av att det som lossnade från gummihandsken satt längre upp. Kom ut ur bubblan nu.
Har aldrig påstått någonting om gummihandsken. Bara att Edvin lämnat en inte helt orimlig förklaring.
Citat:
Att du bara kan med att skriva så om Lekander helt ogrundat, de som är i djup sorg och saknad.
Fy fan!!
Det är inte ogrundat. Återkommer angående det om en liten stund.
Citera
2018-03-05, 16:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Hur skulle det (hypotetiskt) kunna vara en grund för rimligt tvivel i en domstol ?
Polisen har ju eftersökt ägaren/ägarna till dessa fingeravtryck i sina register .
Finns inte personen med i registren har det ingen betydelse eftersom personen då är okänd .
Vad skulle det sen ha för betydelse om det är samma persons fingeravtryck ?
Personen kan ändå inte kopplas till morden och därmed inte styrka storfotens fantasier .
Det är inte ens säkert att tejprullen har med morden att göra överhuvudtaget .
Biltema i Linköping är inte långt bort och silvertejp används av många .

Skönt att vi är eniga.
Citera
2018-03-05, 16:56
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Så hade jag också gjort, om jag var misstänkt för ett mord jag inte begått.

Har aldrig påstått någonting om gummihandsken. Bara att Edvin lämnat en inte helt orimlig förklaring.

Det är inte ogrundat. Återkommer angående det om en liten stund.

Ja , det är väl ingen som tvivlar på att du är lika jävla dum som E**** .
Hur kommer det sig att uttrycket "ingen kommentar" infaller först när E**** är överbevisad ?
I så fall borde väl både du och E**** ha sagt ingen kommentar ifrån första början
om ni hade varit oskyldiga till det ni anklagas för eller hur rasslar det i flinten ?
Hur vet du att det är en inte helt orimlig förklaring , har du varit på plats som
vanligt och har sett hur morden gick till på paret Lekander ?
Ge faan i att kasta mer skit på offren och de anhöriga .
Det finns inget i FUP som stödjer dina sjuka påståenden om A*** .
Men du har ju gjort samma sak med andra offer så ingen är väl förvånad .
Citera
2018-03-05, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Fp:
Såg att det redan postats.
Förutom att i din post stod det att den pm:ande personen pratat med både åklagare och försvarsadvokat. Det hade mogna meloner missat.
Citera
2018-03-05, 17:05
Medlem
Tryckkokarens avatar
Fick ett PM från en användare strax efter jag skrev inlägg 8821.

Denne vill förståligt nog varken outa sitt konto, eller på vilket sätt denne har träffat AC. Men denne bekräftade min magkänsla om att AC antagligen var en satkärring.

Direktcitat:
Citat:
jag kan bekräfta att hon var en riktigt sur och dryg jävla kärring

Så nu mina vänner, har vi ett inte helt otroligt motiv, till varför detta hände. När en användare som varit med ett tag, känner sig tvungen att bekräfta detta, då var hon helt klart en häxa.

Detta är även det ända motivet som jag kan komma på, att hon jävlats med fel person. Detta om man förutsätter att Edvin inte skurit halsen av paret, vilket vi inte vet än.

Förstår även att många kommer bli upprörda över detta inlägg. Men har personligen inget agg till Lekanders, har aldrig träffat någon av dem heller mig veterligen. Dock så måste fakta komma fram, även om faktan är osmaklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in