Tror inte heller att han antagligen skulle blivit det.
Blir så trött på dina lågbegåvade resonemang.
Hur kan du vara säker på att E**** inte hade fortsatt mörda om han inte åkt dit ?
Du trodde ju att han kunde ha blivit en seriemördare ett tag tydligen ?
Bl.a. hans far har vittnat om hans dåliga lokalsinne (och att han är opraktisk) så där ligger det nog ändå en del.
Stämmer det gör det ju Edvin dag ännu snärjigare. Den sträckan han helt åkte (Jönköping-Mantorp-Borensberg-Linköping) tar ju över två timmar att köra utan att irra ett dugg.
Du skriver så ogenomtänkta svar ibland att man blir mörkrädd.
Det finns en hel del kalla mord i världen, där polisen inte har några spår efter en GM. Detta kallar jag perfekta mord.
Edvin var på god väg att begå det perfekta mordet. Polisen fick tag i honom av en slump.
Hade han varit lite mer försiktig, och bland annat stängt av sin telefon, så hade han aldrig kunnat bindas till brottet.
Fotspåret i sig var bara en jävla tur att polisen fick.
Min tanke är, om han nu är skyldig, är att han inte planerade mordet. Han råkade bara ha allt han behövde och tillfället gavs.
En annan sak som väcker tvivel hos mig är att polisen inte hittade några spår alls, varken i hans bil, eller på hans skor.
Dumma inlägg du skriver.
Vänta nu lite. Vad menar du egentligen? Han var ju inte i närheten att begå något "perfekt" mord. EG lämnade mängder av spår efter sig, dels på brottsplatsen och utanför brottsplatsen, men även digitalt. Dessutom finns det ingen bevisning alls som styrker hans egen utsaga om fler gärningsmän. Det råder ingen tvekan om att det är styrkt bortom rimligt tvivel att EG är ensam GM i detta tragiska dubbelmord. Jag förstår inte hur man kan komma till någon annan slutsats, givet det som Fup visat och det som förhandlats i TR. Hovrätten kommer sannolikt att fastställa Tingsrättens dom i skuldfrågan. Påföljden får vi avvakta med, men enligt min mening är allt annat än livstids fängelse uteslutet.
Han tog en del pengar ur en börs av någon av offren. Men mest troféer såsom smycken, körkort och IDkort som han sen skickade till polisen.
Jag håller med dig. Det finns mycket likheter mellan BTK och dömd gärningsman i denna tråd. Varför jag såg såna likheter var främst tejpningen i trådens fall. Den verkar så överdriven därför är det sannolikt att den iallafall säkerligen varit i dömd gärningsmans fantasier.
Ja, tejpningen och att gå in i vanliga familjers hus fick mig att minnas BTK. Sen vet ju vi inte hur Edvin skulle ha "fortsatt" att utvecklas, om han inte åkt fast.
Dennis Rader verkade i USA på 70-talet. Sista offret var 1991. Om man hade haft DNA teknik på 70-talet och databaser, skulle han förmodligen kunnat gripas tidigare, precis som Edvin.
Det var flera år sedan jag läste och kollade på youtube om BTK. Som jag minns var han var dock avvikande på vissa sätt. Ganska "stel" i sin personlighet. Han ville också leka katt och råtta med polis och myndigheter. Verkade viktigt för honom att bli sedd, få "credd" för sina dåd. Det var väl det som slutligen fick honom fast. Han skickade många brev och disketter till polisen och slutligen kunde man spåra disketterna till den kyrka (!!!) där han verkade. DNA fick man via ett prov som hans dotter hade lämnat i samband med livmoderhals provtagning. Så bevisningen mot honom var nog överväldigande. Därför hans erkännande. Och han kände (på något bisarrt sätt) att han fick möjlighet att visa upp sig. Han undkom ju i decennier.
Tänker att Edvin vill slippa straff. Han tror att han har chansen. Men vad vet man hur han skulle reagerat i Dennis Raders kläder. Vad är drivkraften? Mordet i sig naturligtvis, men kanske också spänningen att kunna komma undan?? Vi vet inte. Säkert olika från person till person. Självklart vill man inte åka dit, men för många är det inte en drivkraft eller spänning utan bara för att man ska kunna komma undan fängelse och kanske kunna utföra fler dåd.
Minns ett läskigt tal Dennis Raderhöll till de anhöriga i samband med hans dom (?). Han tog upp fall efter fall och drog paralleller med sitt eget liv.
Otheros hade en hund och jag var hundfångare, det offret hade barn och jag har barn....osv. Han tackade också poliskåren och domaren för ett gott jobb
Psykopaten har talat.....
Tror att Edvin helt klart har starka psykopatska drag.
Har tyvärr endast kommit till E-delen i FUP. Ska bli mycket intressant att läsa förhören med Edvin.
Vi vet inget om Edvin har haft sexuell njutning av detta dåd. Vad jag sett i några andra fall, har gärningsmannen inte alltid våldtagit offret eller onanerat i samband med dådet, vad man har sett iaf. Gärningsmannen kan ha kommit "ofrivilligt" i samband med dådet. Den sexuella njutningen av att skada någon kan komma efteråt. Ibland så långt efteråt att gärningsmannen inte själv förstod kopplingen.Edvin har ju haft mycket tid på sig att städa upp efter sig. Det finns säkert lustmördare som inte har någon sexuell koppling till sina dåd. Edvin kan vara en sådan.
Man har väl inte funnit något i hans dator eller telefon som förutom vapenintresse, som kan visa ett intresse för mord, sexualsadistiska bilder, filmer eller dylikt t ex?
Man kan ju undra vad Edvin pysslade med på sina träffar med Mattias. Säkert är det inte första gången han ljuger för Sandra.
Kan han ha åkt och rekat lite här:
Om man kollar FUP E, sid 770, ser man att han blir uppkopplad:
-13.23- 13.36 i utkanten av Mjölby.
-Mellan 14.02 - 14.40 kopplas Edvins telefon upp mot mast och han befinner sig fortfarande mellan Mjölby och Mantorp.
Mellan 14.40-15.25 finns ingen mastuppkoppling alls. Man vet inte var han är.
Efter 15.25-15.32 kopplas han upp mot Mantorp.
Ändå sa åklagaren att brottet utförts efter 13.30 (om jag minns rätt?)
Någon?
Stämmer det gör det ju Edvin dag ännu snärjigare. Den sträckan han helt åkte (Jönköping-Mantorp-Borensberg-Linköping) tar ju över två timmar att köra utan att irra ett dugg.
Jo, men han hade ju knappast sparat någon tid om han även skulle ha haft några fler med i bilen (som han påstår).
Att sticka iväg under tejpningen (som han ju också påstår) skulle ju inte heller spara honom så mycket tid. Inte jämfört med om han slapp bli bossad där och istället var den enda kocken i denna soppa.
Vänta nu lite. Vad menar du egentligen? Han var ju inte i närheten att begå något "perfekt" mord. EG lämnade mängder av spår efter sig, dels på brottsplatsen och utanför brottsplatsen, men även digitalt.
Han var på god väg att begå det perfekta mordet. DNA hittades av en slump, skospåren hittades också på grund av av en slump.
Hade han varit lite mer försiktig, och tänkt till lite, så hade han aldrig ens blivit misstänkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Dessutom finns det ingen bevisning alls som styrker hans egen utsaga om fler gärningsmän. Det råder ingen tvekan om att det är styrkt bortom rimligt tvivel att EG är ensam GM i detta tragiska dubbelmord. Jag förstår inte hur man kan komma till någon annan slutsats, givet det som Fup visat och det som förhandlats i TR.
Förutom över 40 okända fingeravtryck menar du? Som dessutom satt på spritflaskor, hos paret som knappt drack något.
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Hovrätten kommer sannolikt att fastställa Tingsrättens dom i skuldfrågan. Påföljden får vi avvakta med, men enligt min mening är allt annat än livstids fängelse uteslutet.
Det skulle inte förvåna mig. Men det skulle inte heller förvåna mig om han skulle gå fri.
Han var på god väg att begå det perfekta mordet. DNA hittades av en slump, skospåren hittades också på grund av av en slump.
Hade han varit lite mer försiktig, och tänkt till lite, så hade han aldrig ens blivit misstänkt.
Förutom över 40 okända fingeravtryck menar du? Som dessutom satt på spritflaskor, hos paret som knappt drack något.
Det skulle inte förvåna mig. Men det skulle inte heller förvåna mig om han skulle gå fri.
Du menar alltså på fullaste allvar att forensikerna lika gärna kunde ha missat både DNA och skospåren..
haha Vilket jävla skämt du är.
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Varför använder du dig av spoiler när du skriver din egen text?
Det är en funktion du borde köra med på samma sätt.
Senast redigerad av linkebodabo 2018-03-13 kl. 20:10.
Nej, nej, nej, inget hittades av en slump. Det var en noggrant genomförd teknisk undersökning av brottsplatsen som gjordes på ett föredömligt sätt. Ingen slump alls, det har du totalt missförstått.
Ja, tejpningen och att gå in i vanliga familjers hus fick mig att minnas BTK. Sen vet ju vi inte hur Edvin skulle ha "fortsatt" att utvecklas, om han inte åkt fast.
Kan han ha åkt och rekat lite här:
Om man kollar FUP E, sid 770, ser man att han blir uppkopplad:
-13.23- 13.36 i utkanten av Mjölby.
-Mellan 14.02 - 14.40 kopplas Edvins telefon upp mot mast och han befinner sig fortfarande mellan Mjölby och Mantorp.
Mellan 14.40-15.25 finns ingen mastuppkoppling alls. Man vet inte var han är.
Efter 15.25-15.32 kopplas han upp mot Mantorp.
Ändå sa åklagaren att brottet utförts efter 13.30 (om jag minns rätt?)
Någon?
Ja det är just tejpningen som jag uppfattar varit det primära för dömd gärningsman. Och just likheten att han går in i främmande hus och iskallt utför hemska handlingar, är ju verkligen ovanligt. .
Enligt åklagarbeskrivningen har Gestrin sagt 12:19 som tiden efter mordet begåtts. Jag är osäker på detta men tror att just där vid Mantorp hoppar uppkopplingen mellan 2 stationer.
FUP E sid 43.
12:19
Webbläsaren Chrome används för att besöka Blocket för att titta på barnartiklar på
adressen blocket.se/ostergotland/barnartiklar_leksaker.
Det finns inget som tyder på att läsplattan har brukats av någon efter klockan 12:19 men
det kan inte uteslutas.
Sammantaget för paret Lekanders beslag så sker den sista påträffade
användaraktiviteten 11 juni klockan 12:19. Det går inte att utesluta att någon av
telefonerna eller läsplattan använts efter denna tidpunkt. Det finns säkrad information
om den stationära datorn som talar starkt för att den inte använts efter 8 juni.
/Slut på protokoll
Ett psykopattest - som också dömd gärningsman sökte i sin webbhistorik (vet ej om det är exakt samma.
Psykopattestet
En kvinna träffar en okänd man på sin mors begravning, och det är kärlek vid första ögonkastet. Han är allt hon någonsin önskat sig i en man. Men i sin förtjusning glömmer hon bort att fråga efter mannens telefonnummer, och eftersom hon inte ens vet mannens namn får hon inte tag i honom efter begravningen. Ett par dagar senare dödar hon sin syster. Frågan är då: varför dödade hon sin syster? Vad var hennes motiv?
Ta din tid på dig och kom upp med ett svar innan du tittar på svaret längre ned på sidan.
Svaret på Psykopattestet
Enligt testet ska då någon som tänker och resonerar som en psykopat direkt ha kommit på det rätta svaret. Hon dödade helt enkelt sin syster i förhoppningen om att mannen skulle dyka upp på systerns begravning. Han närvarade ju trots allt på hennes mors begravning…
Detta är ett helt givet svar på frågan om man tänker efter. I alla fall med en psykopats logik…
Definitionen av psykopati är för övrigt en personlighetsstörning vars grundläggande drag är en brist av våra mest fundamentala sociala känslor, som till exempel empati och förmågan att känna medkänsla med en annan människa.
Nej, nej, nej, inget hittades av en slump. Det var en noggrant genomförd teknisk undersökning av brottsplatsen som gjordes på ett föredömligt sätt. Ingen slump alls, det har du totalt missförstått.
Inte så jag menade. Att Edvin lämnade spåren var en slump. Blandat med lite otur, från hans synvinkel sett.
Ja det är just tejpningen som jag uppfattar varit det primära för dömd gärningsman. Och just likheten att han går in i främmande hus och iskallt utför hemska handlingar, är ju verkligen ovanligt. .
Enligt åklagarbeskrivningen har Gestrin sagt 12:19 som tiden efter mordet begåtts. Jag är osäker på detta men tror att just där vid Mantorp hoppar uppkopplingen mellan 2 stationer.
FUP E sid 43.
12:19
Webbläsaren Chrome används för att besöka Blocket för att titta på barnartiklar på
adressen blocket.se/ostergotland/barnartiklar_leksaker.
Det finns inget som tyder på att läsplattan har brukats av någon efter klockan 12:19 men
det kan inte uteslutas.
Sammantaget för paret Lekanders beslag så sker den sista påträffade
användaraktiviteten 11 juni klockan 12:19. Det går inte att utesluta att någon av
telefonerna eller läsplattan använts efter denna tidpunkt. Det finns säkrad information
om den stationära datorn som talar starkt för att den inte använts efter 8 juni.
/Slut på protokoll
Ett psykopattest - som också dömd gärningsman sökte i sin webbhistorik (vet ej om det är exakt samma.
Psykopattestet
En kvinna träffar en okänd man på sin mors begravning, och det är kärlek vid första ögonkastet. Han är allt hon någonsin önskat sig i en man. Men i sin förtjusning glömmer hon bort att fråga efter mannens telefonnummer, och eftersom hon inte ens vet mannens namn får hon inte tag i honom efter begravningen. Ett par dagar senare dödar hon sin syster. Frågan är då: varför dödade hon sin syster? Vad var hennes motiv?
Ta din tid på dig och kom upp med ett svar innan du tittar på svaret längre ned på sidan.
Svaret på Psykopattestet
Enligt testet ska då någon som tänker och resonerar som en psykopat direkt ha kommit på det rätta svaret. Hon dödade helt enkelt sin syster i förhoppningen om att mannen skulle dyka upp på systerns begravning. Han närvarade ju trots allt på hennes mors begravning…
Detta är ett helt givet svar på frågan om man tänker efter. I alla fall med en psykopats logik…
Definitionen av psykopati är för övrigt en personlighetsstörning vars grundläggande drag är en brist av våra mest fundamentala sociala känslor, som till exempel empati och förmågan att känna medkänsla med en annan människa.