2018-03-04, 11:36
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Majoriteten av anklagelserna gentemot Assadregimen är inte bundet till kemiska vapen explicit. Sedan så är väl bevisföringen framförd av dessa organisationer av låg kvalite avsiktligt?

Du bryr dig inte alls om Syrien då du inte trovärdigt kunna bemöta resonemangen framförda tidigare. DU bryr dig mer om din "anti-imperialistiska" hållning än fakta.

Lyssna på detta:
https://www.youtube.com/watch?v=uHfUiw1d1tg&feature=youtu.be

Jag förstår inte ditt hat mot Assad, det är väldigt märkligt. Han bekämpar de islamister som vi alla är rädda för. Vad har du emot det?
Citera
2018-03-04, 11:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ett twitterinlägg utan verifikation åter igen. Bevisa att det är sådana källor som använts av de organisationerna nämnda av mig för att formulera slutsatser.

Ledarsidorna nämner inte ett skit om Assadregimens påstådda krigsförbrytelser eller bemöter anklagelserna framförda av dessa organisationer.

Bevisa att dessa organisationer avsiktligen sänkt sin standard i Syrien?

Du tvivlar på dessa organisationer i Syrien för att det inte överensstämmer med ditt narrativ. Det är allt.
Bevisa? Jag tänker inte göra någon research åt dig. Jag har bara svarat på dina halmgubbar. Vill du leta vidare bland Tarif al-Sayed Issas och Issa-klanens bravader så kan du börja här, här och här.
Citera
2018-03-04, 11:43
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Varför har amnesty, HRW och FN framfört extremt hård kritik gentemot västerländska illdåd? Har de avsiktligen sänkt sin standard när det gäller anklagelser gentemot icke-västliga aktörer?

Varför behandlar du Amnesty, HRW etc som felfria gudar? Det var inte länge sen HRW fick hundratals miljoner dollar av George Soros. Nån finansierar dessa organisationer eller hur? Vem ger pengar idag till någon annan utan att förvänta sig något i gängeld? Tror du att såna som Soros har kommit dit de har genom skänka bort pengar kravlöst?

Vissa av dessa NGOs får pengar av såna som Soros, sen har du andra NGOs som finansieras direkt av amerikanska staten. Bara för något år sen var det stor skandal när USA hade finansierat NGOs mot Kuba till exempel. "Journalister utan gränser" är ett annat exempel som får statlig stöd.

Money talks, bullshit walks heter det, gäller definitivt sk "NGO"s...
Citera
2018-03-04, 11:44
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Lyssna på detta:
https://www.youtube.com/watch?v=uHfUiw1d1tg&feature=youtu.be

Jag förstår inte ditt hat mot Assad, det är väldigt märkligt. Han bekämpar de islamister som vi alla är rädda för. Vad har du emot det?

Jag hatar brutala diktaturer som urskillningslöst bombar civilbefolkning, systematiskt torterar oppositionen till döds, diskriminerar etniska minoriteter och begår massakrer gentemot civilbefolkning. Du kanske gillar det med tanke på din konstant ovilja att erkänna din älsklingsregims krigsbrott.

(Fast det är väl allt "västerländskt" propaganda enligt din patetiska världsbild.)

Klippet handlar bara om Östra ghouta inte krigsförbrytelser begångna generellt under konflikten. Organisationerna baserar inte sina slutsatser på White Helmets rapporter. Jag tvivlar inte på att ghouta är under kontroll av terrorister. Inte heller nekar jag regimen rätt att göra sig av med terroristerna, min tanke är främst för hur detta återtagande går till. Genom urskillningslöst krigsmedel som enligt mig och internationell humanitär lag är moraliskt förkastligt.
Citera
2018-03-04, 11:45
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Varför behandlar du Amnesty, HRW etc som felfria gudar? Det var inte länge sen HRW fick hundratals miljoner dollar av George Soros. Nån finansierar dessa organisationer eller hur? Vem ger pengar idag till någon annan utan att förvänta sig något i gängeld? Tror du att såna som Soros har kommit dit de har genom skänka bort pengar kravlöst?

Vissa av dessa NGOs får pengar av såna som Soros, sen har du andra NGOs som finansieras direkt av amerikanska staten. Bara för något år sen var det stor skandal när USA hade finansierat NGOs mot Kuba till exempel. "Journalister utan gränser" är ett annat exempel som får statlig stöd.

Soros

Bemöt resonemanget tidigare och ha en seriös nivå.
Citera
2018-03-04, 11:47
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Soros

Bemöt resonemanget tidigare och ha en seriös nivå.

https://www.hrw.org/news/2010/09/07/george-soros-give-100-million-human-rights-watch

Citat:
George Soros, philanthropist and financier, today announced a challenge grant of $100 million over 10 years to Human Rights Watch.
Citera
2018-03-04, 11:47
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Bevisa? Jag tänker inte göra någon research åt dig. Jag har bara svarat på dina halmgubbar. Vill du leta vidare bland Tarif al-Sayed Issas och Issa-klanens bravader så kan du börja här, här och här.

Du bemöter inte ett skit. Diskussionen handlade inte om muslimska brödraskapet utan Assadregimens register över folkrättsbrott.

Varför skulle Amnesty etc sänka sin standar avsiktligt i relation till Syrien?
Citera
2018-03-04, 11:50
Medlem
chimpsky666s avatar
Citat:
https://www.hrw.org/news/2010/09/07/george-soros-give-100-million-human-rights-watch

Det påverkar inte ett skit. Bevisa att faktumet att en människa ger pengar till en organisation påverkar deras arbete i sådan utsträckning att de skulle avsiktligen sänka sin standard i Syrien för "sionistiska" skäl då de konstant framfört hård kritik gentemot västländer?

Varför skulle de sänka sin standard avsiktligt när det gäller Syrien?

(Soros-tramset är för övrigt en antisemitisk konspirationsteori där allt spåras ner till en individ som orsaken till delegitimiserandet av givna aktörer som du förskönar. Erdogankackerlackan till exempel.?
Citera
2018-03-04, 11:55
Medlem
Uppdaterad karta ifrån peto

https://mobile.twitter.com/PetoLucem/status/970237325962772483

NEW MAP: #SAA achieved more advances in the East- #Ghouta and almost reached the outskirts of #Mesraba and #BeitSawa. Just approx. 3.5 KMs left to split the pocket. Government forces also were able to cut the important road between Al-#Shifuniyah and #Douma. #Damascus #Syria
Citera
2018-03-04, 11:55
Medlem
Citat:

Soros är det närmaste man kan komma til Djävulen på denna jord och då tror jag inte ens på Abrahamitisk mytologi.

När även hans eget folk tar avstånd från honom och ser honom som en fiende, ja vad mer behöver jag säga?
Senast redigerad av Yaskaleh 2018-03-04 kl. 11:59.
Citera
2018-03-04, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Så uttalandet ifrån deras ledare att vitas egendomar ska tas ifrån dem pga deras hudfärg är inte rasism?

”SOUTH Africa’s parliament has voted in favour of a motion that will begin the process of amending the country’s Constitution to allow for the confiscation of white-owned land without compensation.”

”Mr Malema has been leading calls for land confiscation, forcing the ANC to follow suit out of fear of losing the support of poorer black voters. In 2016, he told supporters he was “not calling for the slaughter of white people‚ at least for now”.

http://www.news.com.au/finance/economy/world-economy/the-time-for-reconciliation-is-over-south-africa-votes-to-confiscate-whiteowned-without-compensation /news-story/a8a81155995b1adc1c399d3576c4c0bc

Du ser inte några problem med detta?
De tar tillbaks det mark som de vita hade stulit från dem under apartheid just för att de var svarta. What goes around comes around!
Senast redigerad av tfalken 2018-03-04 kl. 12:17.
Citera
2018-03-04, 12:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du bemöter inte ett skit. Diskussionen handlade inte om muslimska brödraskapet utan Assadregimens register över folkrättsbrott.

Varför skulle Amnesty etc sänka sin standar avsiktligt i relation till Syrien?
Jag har redan förklarat för dig varför åtminstone jag inte tar HRW, FN, *insert valfri NGO here* på orden när det gäller Syrien. Du får gärna "bevisa" att jag har fel i bedömningen av deras källor. Det är liksom så att MBS och andra parter i konflikten har utgjort deras källor. Något eget folk har man inte haft och man kan själv bl.a. gå in på Kenneth Roths Twitter och bilda sig en uppfattning hur han förhåller sig till brödraskapet och Syrienkonflikten i allmänhet. Det är Charles Lister et consortes som retweetar och retweetas där. Och ingen av dessa jihadistkramarna har någonsin satt sin fot i Syrien under konflikten.

När någon bemödar sig att verkligen åka till Syrien för att undersöka saker på plats så kan resultatet bli så här t.ex:

www.conflictarm.com/download-file/?report_id=2568&file_id=2574

Nu kan du väl svara på hur folkrätten ser på att beväpna terrorister i andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in