Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Det går inte att vara intellektuellt ohederlig utan ett någorlunda intellekt.
Du klarar uppenbart inte av att läsa mitt inlägg angående Sarfo. Jag skriver uttryckligen att svenska landslaget primärt är till för svenskar, exemplifierat med att man bör ha vuxit upp i landet. Jag skriver att jag är medveten om att jag frångår ovannämnda princip. Principer går med viss argumentativ styrka att göra undantag från; det vet de flesta som antingen läser på högre nivå eller självlär sig genom bokläsning av högre kvalitet än valfritt alster från Läckberg.
Skälen för att göra undantag för Sarfo framgick återigen i mitt inlägg. 1. Han spelade i min favoritklubb. 2. Han uttryckte en vilja att spela för Sverige. 3. Det fanns risk att förlora möjligheten att binda upp honom om han skulle lämna för utlandet.
Angående medborgarskap fattar vem som helst att det är en absolut grundförutsättning för att spela i något landslag öht. Ditt argument är således slående svagt.
Frågan har aldrig gällt Sarfo vs Tibbling. Frågan angående Sarfo gällde att man kan, inte helt utan kritik, argumentera för att binda upp potentiellt landslagmässiga spelare med dubbla medborgarskap. Frågan angående Tibbling handlar om att du gör årets värsta överdrift, och saknar sedan självinsikt nog för att krypa till korset.
För en halvt intresserad av mänsklig interaktion är det med stor förundrar jag iakttar din totala brist på självinsikt. Jag fortsätter debatten av ovan nämnda skäl; hur långt kan en människa gå i sitt försvar av en motbevisad tes?
Så dina principer kunde du frångå ifrån, på grund av vad du själv anser är starka argument, ju mer blir det uppenbart att du inte har alla indianer i kanoten. Det roliga är att du inte ens nämner Sarfos egenskaper som skäl till varför du ville ha med honom i det svenska landslaget. Du slår bara ännu mer knut på dig själv in absurdum och man kan ganska snabbt konstatera att du borde portas från nationalarenan inom all överskådlig framtid.
Vilka spelare i dagens Sirius vill inte spela i Sveriges landslag? Är det inte varenda spelares dröm att få representera sitt landslag? Du låter din kärlek för din Uppsala-klubb övergå allt förstånd, skulle du få din vilja igenom hade vi väl snart fått se Busch Thor i vårt landslag

Du skiljer inte på saga och verklighet. Vilket får dig att framstå som än mer oförståndig än vad jag från början trodde om dig.
Mitt argument var inte slående svagt, kanske för en person som inte kan läsa mellan raderna - skulle du inte saknat den förmågan, hade du insett att jag helt enkelt syftade på: Att du ville ha med en fotbollsspelare i Sveriges landslag, som just då när du nämnde honom, saknade svenskt medborgarskap. Att en icke-svensk medborgare inte kan spela för Sverige vet 4-åringar om. Men här är ett skolexempel på en människa där det inte krävs mycket, för att du ska vilja ha med spelare med noll anknytning till Sverige. Det lustiga i sammanhanget är att du ändå måste skriva att du anser att Sveriges landslag är till för svenskar, med definition. Men hade någon som du suttit i förarsätet skulle Sverige lika gärna kunnat ha förvandlats till ett nytt Qatar med massa inköpta utlänningar i landslaget.
Frågan har aldrig gällt Tibbling vs Sarfo, frågan gällde att du tycker jag höjer Tibbling till skyarna, att han är överskattad och att jag kommer med överdrifter för att ha med honom i landslaget. Därefter vill du att jag ska fly en "diskussion" som aldrig existerat och som inte inkluderade dig själv från början. Jag försöker bara ge dig ett perspektiv på saken...känns förövrigt nästan som att jag pratar med en senil 105-åring - att du själv ville ha med en spelare i landslaget som du själv skriver:
Citat:
1. Han spelade i min favoritklubb. 2. Han uttryckte en vilja att spela för Sverige. 3. Det fanns risk att förlora möjligheten att binda upp honom om han skulle lämna för utlandet.
+ Alla andra häpnadsväckande kända fakta om den aktuella spelaren i minne, tyckte alltså Anteri: Att Sarfo, som idag är våldtäktsanklagad att han var bra nog för Sveriges landslag. Men när Tibbling kommer upp på bordet - Då överdriver man hans attributer och dessutom är Tibbling överskattad
Förstår du inte hur patetisk du ser ut när man gör den jämförelsen som uppenbarligen var för svår för dig att förstå? Dessutom saknar du antagligen insyn i dansk fotboll då du är en Uppsala-hen som håller till i Uppsala. Jag är själv MFFare, att jag har mer koll på dansk fotboll är logiskt. Att Bröndby-fans sagt att de ser Tibbling som en av deras bästa någonsin, borde en svensk uppfatta som en komplimang och att de ser något i honom som man sällan ser i svenska fotbollsspelare.
För att göra ännu en jämförelse, så ska jag utskilja ett äkta Sverige-fan från ett falskt sådant: Jag anser att flera spelare i MFF håller landslagsnivå, Lewicki, Brorsson, möjligtvis Dahlin nu när Olsen är skadad m.fl. men jag skulle aldrig låta min klubbkärlek gå ut över min kärlek till Sverige och jag skulle fortsatt se nyktert på saken. Just nu konkurrerar ingen MFFare om en startplats eller ens knappt om en avbytarplats. Du däremot, besitter en femårings synsätt, en senil 105-årings läsförståelse och en batikhäxas riskbedömning. Förövrigt hoppas jag inte min kära klubb handlar något mer från din mygelklubb utan grundlig bakgrundskontroll i fortsättningen. Och då syftar jag inte enbart på våldtäktsanklagelserna mot Sarfo, utan också på hur extremt jävla kass han såg ut under de få matcherna jag såg honom.