2018-03-04, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Är det verkligen helt omöjligt att få fram en bild på Hanna?

Du har sett att det kommit en bild nu eller?
Citera
2018-03-04, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Denna tråd har knappt handlat om brottet, du och rapytt är de enda man har någonting att tillföra + några andra trovärdiga.
Att man regerar kraftigt på att underåriga människor dödats är sekulärt, enligt vissa!
De undviker att prata om barnen och vad de hade för åsikter och om vad livskvalité var/är? Viktigare var tydligen pappans moms prat?

Du får gärna förklara vad du menar med sekulärt? Det är lite svårt att förstå den meningen.
Tycker du att tråden borde handla mer om vad livskvalitet är?
Citera
2018-03-04, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nordisk_korsflagga

Är det inofficiella flaggan för Bohuslän på "uniformen"? Hon bodde ju på Öckerö, eller?
Det ser ut att vara tillfälligt ditsytt, inte direkt en genomtänkt dress.

Hur gammal är bilden? Hon ser ut att var runt 20 eller så. Inte 45, det är inte någon aktuell bild tror jag.

Nej, Önnered.
Citera
2018-03-04, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Men om bilden är tagen för ca 20-25 år sedan bodde dom väl inte ens i bjärred? Inga barn med i bilden och hade hon ens träffar Oskar?

Okej, kanske inte Bjärreds IF då.. Men nåt annat, vad som helst.

Är hon så ung som 25-30 på bilden?
Citera
2018-03-04, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Nej förmodligen inte Scoutskjorta.

För 20-25 år sedan så skulle det över vänster ficka sitta ett runt "förbundsmärke" (vilket scoutförbund du var medlem i) och på vänstra armen högst upp "kårtillhörighet" (ett smallt band med namnet på din scoutkår). Under detta märke satt sedan de märken man "tagit" i olika saker.
Hade de representerat så borde de även haft scouthalsduk på sig :-)

I korthet: För lite märken, fel märken, ingen scouthalsduk mm gör att det inte känns som scoutskjortor.

Ok, sammanhang verkar också vara lite off för scouter, men angående halsduk, så hoppa man ofta över den, och det finns exempel där man har få emblem. Tyckte att kunna se emblemet på knapparna.

Ni kan titta på det här och avfärda sen

http://goteborg.scout.se/ledarutbildning-scout-ute-en-solig-helg-i-skogen/
https://www.scoutshop.se/scoutskjorta-rak

Jag insisterar inte längre.
Citera
2018-03-04, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Okej, kanske inte Bjärreds IF då.. Men nåt annat, vad som helst.

Är hon så ung som 25-30 på bilden?
Ja enligt den som lagt upp bilden.
Citera
2018-03-04, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Fast Pm:et hade ju Avd9 fått den 31 jan. Och det ör väl efter det som det mesta i det har dryftats. Avd9, scheele och Picasso har väl fått samma pm verkar det som. Orkar absolut inte gå tillbaks och läsa allt före den 31 jan, men eftersom jag hängt med i tråden är min uppfattning att innehåller i detta pm har varit till grund för den senaste månadens diskussioner här, och inte tvärtom.

Jag har för övrigt fått IRL-info av en vän till en som kände familjen att

1) HB var inte riktigt frisk, psykiskt

2) OH har upplevt nåt väldigt tragiskt i En tidigare relation

Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Ja du. Jag har inte så mycket mer. Flera av HB:s Facebook-vänner är personer jag känner till. Via bekanta eller via jobbet. Vi är nästan jämnåriga och från Gbg båda två. Egentligen var jag lite rädd att jag vet vem hon är, det var därför jag började läsa här. Men så har ju ingen bild kommit fram, så jag vet ännu inte.

Jag kan ju inte fråga mina kollegor om detta, men en som pratat med en av våra kollegor som kände H sade att OH förlorat en tidigare sambo eller fru. Vet ej om det var olycka/sjukdom/annat.
Nu när det tystnat från Avd9 och Picasso2 så passar det bra att fokusera på inlägg som låter mer trovärdiga men som fått mindre utrymme. Någon som vet något om OHs ex?
Senast redigerad av bazaar 2018-03-04 kl. 10:43.
Citera
2018-03-04, 11:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melkol
Nej förmodligen inte Scoutskjorta.

För 20-25 år sedan så skulle det över vänster ficka sitta ett runt "förbundsmärke" (vilket scoutförbund du var medlem i) och på vänstra armen högst upp "kårtillhörighet" (ett smallt band med namnet på din scoutkår). Under detta märke satt sedan de märken man "tagit" i olika saker.
Hade de representerat så borde de även haft scouthalsduk på sig :-)

I korthet: För lite märken, fel märken, ingen scouthalsduk mm gör att det inte känns som scoutskjortor.

Scouter har inte jeansskjortor, och inte button-down. Det har man möjl på sig för att likna eller associera till scouter.

Jag skulle tippa bilden är från hennes gymnasietid.
Citera
2018-03-04, 11:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
(Picasso och Avd 9 är samma person)
Fel, ännu en gång.
Men det är bara ännu ett felaktigt påstående som du plågar tråden med.
Jag har inget med Picasso att göra, och inget i tråden att göra.
Så, mig slipper ni tjafsa med.
Däremot så läser jag tråden med stort intresse.
Känns lite kramp-aktigt just nu.
Men som sagt, jag skall inte störa er, utan ville bara rätta ytterligare ett felaktigt påstående.
Kämpa på !

Tycker det är synd att du och "Scheele" slutat vara aktiva i tråden, ni hade något att tillföra eftersom ni uppenbarligen hade info utifrån.

Samtidigt förstår jag er. Det är inte roligt att bli kallad alla möjliga tillmälen, ombedd att försvinna och gå upp i rök eller pseudo-diagnostiserad med allehanda psykiatriska diagnoser och medfödda störningar - bara för att man skriver i normal vuxen samtalston på ett anonymt diskussionsforum men råkar ha lite andra åsikter än de som anfaller.
Detta oaktat alla som dessutom anklagar en för att ha en agenda som ska visa sig eller illvilligt misstolkar så fort man berättar något om varför man personligen är övertygad om något, exempelvis för att man har egna barn. Då får man anklagelser helt tagna ur luften om att man själv förstör sina barn för att dessa som ungdomar vid något tillfälle öppet har funderat över Bjärredsfallet.

Allt ovanstående har drabbat mig + ännu mer + oförskämda PM .

De här mobbingsfasonerna hör inte hemma här. De har sannolikt gjort att fler postare än du och scheele med fakta-info läser men undviker ett posta. Skulle gissa att de postare som känner sig träffade av min beskrivning ovan faktiskt bär skulden till att vi inte får in mer fakta in-put i denna tråd. Till skillnad mot andra trådar där bilden successivt klarnar.

De måste finnas kanske några hundra personer där ute som vet betydligt mer om Bjärredsdådet utan att ha yrkesmässig tystnadsplikt, kanske ännu fler. De flesta av oss här skulle väldigt gärna vilja förstå lite mer.
Det här faller har gått mig inpå skinnet, jag har grubblar över dessa stackars anonyma flickor och får helt enkelt inte ihop vad som hände. Föräldrarna såg jättetrevliga ut och levde bra framgångsrika liv - vad hände?

Om du eller någon annan seriös med mer fakta om detta trots allt skulle vilja berätta lite mer, lovar jag att backa upp dig och aktivt försvara dig mot mobbarna. Kanske är vi fler som kan lova samma sak?

(Kan man annars starta en annan tråd om detta dåd bara för dem som vill hålla en seriös diskussionston utan personpåhopp, "Vuxna postares Bjärredtråd"???)
Citera
2018-03-04, 11:46
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Avd. 9 tror jag på, men inte på den andra. Där dog trovärdigheten fullständigt i fredags... Bara så där..

Höjdpunkten var väl inlägget från "Wallin77", som beskrev att dom anhöriga hade fått förklaringar till händelsen, som vi andra, också ivrigt vill ha. Därtill fick vi veta att rektorskan på skolan inte var att lita på. Allt enligt spanjorskan. Men det hade vi ju anat....
Citera
2018-03-04, 11:46
Medlem
MorT2s avatar
Jag kan säga att jag sitter på information som tidigare uppdagats i tråden och som gång på gång tystas ner och förklarats ha kommit från diverse troll.
Avd.9 är en av dem som liksom jag sitter på fakta. Vår fakta kommer från helt olika håll men håller samma röda tråd.

Jag tror inte ett skit på det som skrivs utan att jag har Fakta svart på vitt att det stämmer.
Att inte lägga ut bilden på H.B innan jag till 100% vet att detta är rätt person är ett bevis på detta. Spekulationer fördärvar.

Synd att så många arbetat för att röja bort sanningar och ersätta med spekulationer och pajkastning.
Detta fick mig att dra mig ur tråden tidigare.

Jag vet vilka vägar jag skall gå för att få svar på mina funderingar.
Jag har hängt i tråden för att delge fakta till dem som inte har dem kontakter jag har.
Inte för att söka svar. För svaren jag söker skall komma från riktiga källor och inte ett forum...

Trist att så många valt att sumpa riktigt bra förmedlare av ren klar fakta.
Detta har medfört att dem som fortfarande sitter som frågetecken efter det som skedde innanför väggarna i huset i Bjärred den där Januaridagen aldrig kommer få någon klarhet...

Jag har valt att inte dela med mig av det jag fått fram just för att folk visat att sanningen inte är det viktiga i detta fall.
Jag hade ärligt talat inte ens tänkt att publicera bilden på H.B. Fick bilden bekräftad för ett bra tag sedan mem då det var rena sandlådenivån i tråden beslöt jag mig för att låta bli.

Mitt råd är att ta vara på den informationen som alla bär den röda tråden. För den leder er till sanningen.
Snningen bär inte alltid den gestalt som man hoppats på...
Citera
2018-03-04, 11:56
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Höjdpunkten var väl inlägget från "Wallin77", som beskrev att dom anhöriga hade fått förklaringar till händelsen, som vi andra, också ivrigt vill ha. Därtill fick vi veta att rektorskan på skolan inte var att lita på. Allt enligt spanjorskan. Men det hade vi ju anat....

Denne lille person hade också känt familjen i tio år men inte träffat dem det senaste halvåret :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in