2018-03-01, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Tryck på namnet O H under bilden, varför kommer denna sida upp?någon koppling?

Tror du kan nästan googla vilket namn som helst på en arbetsplats där det finns foton och så kommer bilder på kollegor upp. Ingen aning om OH var handledare eller inte. Behöver inte ens vara det.
Citera
2018-03-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Tror du kan nästan googla vilket namn som helst på en arbetsplats där det finns foton och så kommer bilder på kollegor upp. Ingen aning om OH var handledare eller inte. Behöver inte ens vara det.
Det jag menade var att trycker du på namnet OH kommer du till en sida med lättklädda damer, reklam?
Citera
2018-03-01, 20:09
Medlem
Citat:
Det jag menade var att trycker du på namnet OH kommer du till en sida med lättklädda damer, reklam?

Ok. Det andra testade jag inte. Antar att det är reklam.
Citera
2018-03-01, 20:13
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Och så dog de allihop?

Nytt PM?
Citera
2018-03-01, 20:42
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Tryck på namnet O H under bilden, varför kommer denna sida upp?någon koppling?

Ja det kommer fram en lättklädd dam längst upp. Troligtvis inte HB, om hon inte sysslade med reklam också förstås.
Citera
2018-03-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ja det kommer fram en lättklädd dam längst upp. Troligtvis inte HB, om hon inte sysslade med reklam också förstås.
Antagligen reklamlänk. Googlar man på hannabrenton kommer liknande länkar upp.
Citera
2018-03-01, 22:02
Medlem
Vad vill jag egentligen veta efter att ha läst tidningar och tråden här i nästan 2 månader? Så klart vad som hände och varför. Det kommer man nog knappast att få veta i full omfattning, men vad vore det viktigaste (för mig) – försökar att begränsa mig, men det är svårt.

Fanns det misär/missförhållande i familjen under längre tid (förutom barnens sjukdom) eller inte?

Var barnens omgång med jämnåriga (utanför familjen och utanför skolan) mer begränsat än vanligt eller inte - också innan de blev sjuka? (En sak är att de fick hemundervisning, men hade de kompisar som kom på besök, när de inte var trötta etc.)

Var barnens sjukdom direkt eller indirekt orsakat av föräldrarna eller inte?

Var psykologer inkopplat för barnen och/eller föräldrarna om nej varför inte?

Var M sjuk och om så rättfärdigade hennes symptom komplett hemundervisning från dag 1?

Kunde skolan ha fattat misstankar att inte allt stod rätt till (nej jag tror ingen kunde ana att alla kommer att dö, men andra saker) eller inte?

Var A på väg tillbaka till skolan?

Hade OH något problem på jobben/med sitt arbetet eller var det huvudsaklig arbetsrelaterade problem att han inte kunde jobba i den omfattning som han önskade? (Vet ej om det var något problem.)

Kan man utesluta att det INTE skedde i samförstånd eller inte?

Tror inte att man kommer att informerar kring dessa frågor från officiellt håll förutom sista frågan. Varför skulle man, när man knappt har gått ut med någon info alls hittills och anser detta som en familjetragedi där några detaljer inte angår offentligheten?

Vissa frågor kunde barnens kompisar, vänner, grannar, bekanta, kollegor, skolan svara på utan att bryta mot någon sekretess. Men vet man själv, varför ska man berätta för några andra, särskild här på fb? Fråga 1, som är centralt, då kan det vara så att ingen vet något om det, eventuellt anhöriga, men om det är fallet är det inget man kommer önska att berätta om heller.

Hoppas fortfarande att jag får svar på vissa frågor med tiden.
Senast redigerad av Vinbergssnacka 2018-03-01 kl. 22:11.
Citera
2018-03-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boboqqqq
Hon finns på Facebook men verkar bo i New York och är därför säkert inte folkbokförd i Sverige, men är svensk och uppenbart släkt med de andra svenska Brentons. Jag menar att den som trodde sig ha träffat på ”tvillingarna” Brenton kanske hade träffat på fiolspelande kusinerna Brenton.. ?!
Vi kan dock konstatera hon aldrig varit folkbokförd i Sverige. Om hon en gång varit folkbokförd i Sverige och utvandrat skulle det i folkbokföringsregistret stått "Avregistrerad". Alltså ingen tvillingsyster i vart fall.
Citera
2018-03-01, 22:44
Medlem
Är det verkligen helt omöjligt att få fram en bild på Hanna?
Citera
2018-03-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Det finns en KB i New York, kallas även Ti*na, som härstammar från Gbg. Driver framgångsrikt en cateringfirma. Kusin trodde någon!?
Får kolla folkbokföringsregistret i morgon. Kom i håg att det var en i släkten som var avregistrerad. Går dock aldrig veta om det var någon som utvandrat eller var uppslukad från jordens yta.
Citera
2018-03-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BurlovsRicky
Är det verkligen helt omöjligt att få fram en bild på Hanna?
Många som har efterlyst bild och än har vi inte sett nån. Tror och hoppas bild kommer en dag
Citera
2018-03-01, 22:59
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Vi kan dock konstatera hon aldrig varit folkbokförd i Sverige. Om hon en gång varit folkbokförd i Sverige och utvandrat skulle det i folkbokföringsregistret stått "Avregistrerad". Alltså ingen tvillingsyster i vart fall.
Fast hon är ju från Göteborg, så alltså född i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in