2017-12-17, 00:29
Medlem
WordWarriors avatar
En sak man skulle kunna göra är att lägga om invandringspolitiken så att vi fick hit unga kvinnor att avla med. Från Ukraina, Ryssland, asien, och sydamerika. Hellre det än alla muslimer som väller in.
Citera
2018-03-03, 12:40
Medlem
Hur många unga män får (egentligen) aldrig sex?

Uppfattningen jag har är att det sedan 90-talet för varje ny generation (eller halvgeneration) blir allt svårare för killarna att få utlopp för sitt sexuella behov.
Att kraven på män blir allt högre samtidigt som kvinnor idag har förutsättningar i samhället som gör att de själva har såpass lätt att få ekonomisk framgång att män mindre än förut behövs av ekonomiska anledningar (vilket alltid har varit mannens högsta värde för kvinnor).

Samtidigt har som ni vet Tinder gjort hela dejtingmarknaden extremt effektiviserad vilket gör att de mest attraktiva män som vill ligga med så många som möjligt aldrig haft det lättare, lika så alla kvinnor som delar på dessa och lätt kan gallra ut de åtråvärdaste mot resten. Kvar blir alla andra män, och de är såklart många!

Jag antar att åldern för att bli av med oskulden blir allt högre för varje år bland män. Dessutom är det ju något extremt tabubelagt, framförallt ofrivilligt vilket det oftast i grund är.

Jag hade tyckt att det vore intressant att höra spekulationer och funderingar kring detta, vad är den egentliga åldern för genomsnittsoskulden idag? Om vi antar att undersökningarna helt enkelt inte stämmer. Och vad lär hända om 5-10 år?

Men överhuvudtaget: hur sexlös är den svenska mannen överlag?

Jag vet ett antal män som ser helt ok ut om inte mer med rolig humor, mycket personlighet och allmänt intelligenta med starka intressen som vad jag förstått aldrig ligger.
Visserligen att kvinnor sällan går efter just dessa egenskaper men jag kan känna ”Om inte dem! Hur många finns det då som aldrig får sex?

Själv har jag sedan några år tillbaka gett upp alla försök till dejting och raggande då jag bara inte orkar mer och ligger då och då med prostituerade istället. Så jag har lite dålig koll just nu. Men min uppfattning och jämförelse med egna erfarenheter säger mig att det är sämre sextider än någonsin för män.
Citera
2018-03-03, 12:43
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Många gissar jag på då många helt tappat hur man raggar eller pratar med tjejer (tar kontakt).
Citera
2018-03-03, 12:45
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Uppfattningen jag har är att det sedan 90-talet för varje ny generation (eller halvgeneration) blir allt svårare för killarna att få utlopp för sitt sexuella behov.
Att kraven på män blir allt högre samtidigt som kvinnor idag har förutsättningar i samhället som gör att de själva har såpass lätt att få ekonomisk framgång att män mindre än förut behövs av ekonomiska anledningar (vilket alltid har varit mannens högsta värde för kvinnor).

Samtidigt har som ni vet Tinder gjort hela dejtingmarknaden extremt effektiviserad vilket gör att de mest attraktiva män som vill ligga med så många som möjligt aldrig haft det lättare, lika så alla kvinnor som delar på dessa och lätt kan gallra ut de åtråvärdaste mot resten. Kvar blir alla andra män, och de är såklart många!

Jag antar att åldern för att bli av med oskulden blir allt högre för varje år bland män. Dessutom är det ju något extremt tabubelagt, framförallt ofrivilligt vilket det oftast i grund är.

Jag hade tyckt att det vore intressant att höra spekulationer och funderingar kring detta, vad är den egentliga åldern för genomsnittsoskulden idag? Om vi antar att undersökningarna helt enkelt inte stämmer. Och vad lär hända om 5-10 år?

Men överhuvudtaget: hur sexlös är den svenska mannen överlag?

Jag vet ett antal män som ser helt ok ut om inte mer med rolig humor, mycket personlighet och allmänt intelligenta med starka intressen som vad jag förstått aldrig ligger.
Visserligen att kvinnor sällan går efter just dessa egenskaper men jag kan känna ”Om inte dem! Hur många finns det då som aldrig får sex?

Själv har jag sedan några år tillbaka gett upp alla försök till dejting och raggande då jag bara inte orkar mer och ligger då och då med prostituerade istället. Så jag har lite dålig koll just nu. Men min uppfattning och jämförelse med egna erfarenheter säger mig att det är sämre sextider än någonsin för män.
Du har rätt. Jag vet en kille som är 20 år och oskuld. Jag var utan sex i 1 år innan jag och min flickvän träffades för 2 veckor sen. Jag trodde att jag skulle vara tvungen att åka till Thailand för att få knulla.
Citera
2018-03-03, 12:47
Medlem
Hur kommer det sig att ni FB-killar har koll på hur ofta era bekanta knullar? Jag har ingen koll alls på folks sexliv.
Citera
2018-03-03, 12:48
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Hur kommer det sig att ni FB-killar har koll på hur ofta era bekanta knullar? Jag har ingen koll alls på folks sexliv.

Kanske blir så när man själv aldrig får ligga att man börjar istället få ett intresse för hur andra får ligga?
Citera
2018-03-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Kanske blir så när man själv aldrig får ligga att man börjar istället få ett intresse för hur andra får ligga?

Men hur går det till? Frågar dem alla de känner hur ofta de knullar? Det är inte normalt.
Citera
2018-03-03, 12:49
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive

Usch, det där lät sorgligt!
Citera
2018-03-03, 12:51
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Men hur går det till? Frågar dem alla de känner hur ofta de knullar? Det är inte normalt.
Haha. jag önskar att jag hade koll men jag har tyvärr inte det. Dock kan jag tänka mig att det är lätt att man frågar andra hur ofta de får ligga när man själv aldrig får. För att jämföra med sig själv. Men jag är inte helt hundra.

Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Usch, det där lät sorgligt!
Ja, väldigt sorgligt. Tyvärr!
Citera
2018-03-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är väl bara positivt att kvinnor blivit mindre lösaktiga?

Det skulle det absolut kunna vara, men jag tror faktiskt inte att det är så, möjligen något.
I allmänhet så tror jag att kvinnor ligger mer med högstatusmän nu än tidigare.
Citera
2018-03-03, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheEyeUSee
Det skulle det absolut kunna vara, men jag tror faktiskt inte att det är så, möjligen något.
I allmänhet så tror jag att kvinnor ligger mer med högstatusmän nu än tidigare.

Att högstatusmän eller män i allmänhet är lösaktiga har väl aldrig varit ett problem?
Citera
2018-03-03, 12:55
Medlem
Citat:

Har så klart inte helt hundra koll, jag pratar sällan sex med folk på det sättet, men jag har själv haft så mycket problem med kvinnor att jag tror att jag blivit ganska bra på att veta vilka typer av personer som har problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in