2018-03-02, 22:31
Medlem
Ugglan.s avatar
PU: När ville inte PK att TA skulle åka med i deras bil? Var det den aktuella lördagskvällen? Inget dribblande nu, bara svara.
Citera
2018-03-02, 22:34
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Kan det kanske inte vara så att PW med "tärd" menar hans psykiska status?
Att hans kroppsbyggnad skulle vara relevant i detta sammanhang(tärd), har jag svårt att tro.

....men du kanske har annan info?

Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
När någon är tärd så kan väl denna vara både tjocksmock eller pinne, det spelar väl ingen roll. Däremot sliten, glåmig, ser trött ut etc. Varför är han inte Pilot T-girl? Enligt dig. Vem tror du är pilot?

http://synonymer.woxikon.se/sv/t%C3%A4rd

Synonymer till tärd. Vem jag tror är pilot? Har ingen uppfattning, men Klas tror jag inte. Det har jag aldrig gjort.Även om jag tvivlat ibland. Jag skulle inte satsa några pengar på honom iaf.
Citera
2018-03-02, 23:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednecksvedala
Jag ska be om mitt polisförhör. kommer inte ihåg vem som skjutsade oss ner till statt. antingen var det PU eller en annan person som inte finns med alls i detta sammanhang. vat dock att jag försökte få tag på honomn. men han flyttade till karlstad efter det här om jag nu minns rätt. lovar atrt jag ska ta tag i det här för helenas närmaste om inte annat.. Jag är ingen messias. men kan dra mitt strå till stacken

Citat:
Sårg att det ser lite difust ut när jag skriver om vem som var chaufför. men det är viktigt om alla pusselbitar ska komma på plats för mig.. Då måste jag veta vem som körde. för han so m körde hämtade oss inte. Min sambo tog ju taxi hem

Citat:
ja jag kommer inte ihåg vem som körde oss. Vill inte säga för mycket. ska läsa mitt förhör. det är ju ett tag sedan.. tror det var en som inte finns med alls. JF. Ingen känner honom tror jag . Doldis. Men det kan varit PU. någonstans ska PU vara med . antingen i bilen som festdeltagare eller chaufför. kommer inte ihåg.. Det Jag dock kommer ihåg var det som skedde på morgonen. det var ett uppvaknande som var så starkt. det glömmer man inte

Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Efter att nu tröttnat på alla påståenden och spekulationer. Har jag beslutat att gå ut här på tråden för att klargöra vad jag vet. Så det är alltså jag PU bakom detta nick namn. För inte så längesedan upptäckte jag genom att jag googlade mitt namn, att jag var omskriven på detta forum. Det jag fick läsa kändes både kränkande, förtalande och värde påståenden/ påståenden kastas ut hipp som happ.

Det jag funderar över är hur det kommer sig att i en sån här allvarlig sak, inte hålla sig till adekvat och saklig information. Fattar ni inte att ni kan skada oskyldiga människor. Det gäller alla ni har namngett, lagt ut bilder på osv..Sen är det fantastiskt att det finns människor som lägger ner sin själ i detta fall och försöker hitta lösningen till ett uppklarande av fallet Helena.

Denna kväll var som för många andra en kväll med fest på statt, även för mig. Eftermiddagen kvällen började med att jag och en bekant skulle lägga nytt golv i våran hall. Detta var ett klinkergolv som jag fick hjälp med att lägga genom denna bekant. Som tack för hjälpen kom vi överens om att jag skulle bjuda på kvällen på statt. Vid denna tid var min son nästan ett år och jag bodde tillsammans med hans mamma.

När jobbet var klart senare på kvällen begav vi oss till statt. Minns inte hur vi tog oss dit om vi gick eller Taxi eller så… Kvällen tillbringades på Statt till stängning. Vad jag minns så hälsade jag på Helena en gång under kvällen. Kände inte henne mer än att vi hälsade på varandra, som man ofta gör i en mindre stad..

Efter statt har jag förmodligen minglat runt på stan, som inte var helt ovanligt efter en utekväll. För att lite senare bege mig mot taxistationen. Där jag träffade tre tjejbekanta varav en delade jag taxi med till Bråtenvägen.( Detta finns med i de polisförhör som gjorts).

Efter ha lämnat Taxin på Bråtenvägen har jag tagit mig till PK inget speciellt konstigt med nattbesök efter en kvälls festande. Rund under fötterna efter kvällens drickande genade jag genom ett buskars som fanns framför PK hus. (Minns du det PK). Detta buskars var väll mer som en djungel att ta sig igenom i det berusade tillstånd jag var. Så efter endels snubblande och forcerande lyckades jag ta mig igenom detta buskars.. Så om jag var jordig och tilltufsad efter detta är nog inte så konstigt.

Jag var som alla andra inne på Polisförhör för denna tid.. För att någon gång runt 2000 åter bli kallad till förhör. Då det ville komplettera uppgifter. Har aldrig varit varken anhållen eller häktad, som en del verkar tro.

.

Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
@Atervandsgrand4
Jag förstår att det kan vara svårt att minnas då det har gått snart 20 år sedan Helena försvann. Det finns dock några kärnfrågor där de framförs påståenden vilket har inneburit att man kan misstänka att allt inte står rätt till. Dina svar på dessa frågor har inte heller hjälpt till att direkt bringa någon klarhet i dessa frågor.

Jag tycker ärligt lite synd om dig med tanke på att du får utstå granskning publikt samtidigt framförs det vissa anklagelser/antydningar publikt som du har möjlighet nu att få avfärdade genom att ge svar på dessa frågor.

Jag har gått igenom det som har lagt dig till last denna kväll och svaren på dessa frågor som du givit i tråden och detta har skapat nya frågor och även en del funderingar kring dina förehavanden denna natt.

För att kort sammanställa dessa:

Resan till Statt
Du berättar att denna kväll var som för många andra en kväll med fest på statt. På eftermiddagen/kvällen lade du och en bekant ett nytt klinkersgolv i din hall. Du tackade din bekant för hjälpen genom att bjuda honom på Statt.

Det har påståtts att du antingen har kört din bil in till Statt eller att du på något sätt var med i bilen tillsammans med flera andra.

Du säger själv...

"Minns inte hur vi tog oss dit om vi gick eller Taxi eller så".

Det som man funderar på kring detta är följande frågor:
- Körde du eller någon annan din bil in till Statt denna kväll?
- Vem var din bekant som hjälpte dig med att lägga golv?

Efter att Statt stängt
Du säger att efter Statt har stängt så har du förmodligen minglat runt på stan i ett antal timmar fram till dess att du senare beger dig bort till taxistationen där du träffar på tre tjejbekanta. Du delar taxi med en av tjejerna och åker till Bråtenvägen.

Det har påståtts tidigare att ingen såg dig denna kväll efter att Statt stängde och när folk skulle hem så var du borta.

När man frågar dig om vad du gjorde innan taxiresan och om du träffade någon så säger du själv...

"Innan detta förmodar jag ha minglat runt på stan. Ja, det borde det finnas..men alla kanske inte känner mig.... Jag minns inte hurvida om jag har gått runt själv eller med någon..."

Detta skapar också en hel del frågetecken:
- Finns det ingen som du har träffat eller pratat med mellan 02-04 som kan bekräfta att du var på stan?
- Vilka var de tre tjejbekanta som du träffade vid taxistationen?
- Tjejen du delade taxi med, var det även tjejen som du sov hos?

Efter taxiresan til Bråtenvägen
Du säger att efter du kom till Bråtenvägen så gick du över till PK.

Det påstås att när du kom till PK vid 06 tiden så var du skitig och rufsig och väldigt upprörd. Du skriker så högt så PK:s sambo måste be dig lugna ned dig så du inte väcker grannarna. Du sägs vilja att PK ska ge dig alibi för natten därför att du har gjort något dumt.

Det är bra att du bekräftar att du var hos PK denna morgon. Du bekräftar också att du var skitig och tilltufsad vilket då stämmer överens med det som PK har berättat, men du säger själv att du inte var upprörd utan du var full och i extas.

Du kan inte heller berätta vart du begav dig efter att du lämnade PK eller var du har sovit.

Du säger själv angående detta...

"Rund under fötterna efter kvällens drickande genade jag genom ett buskars som fanns framför PK hus. (Minns du det PK). Detta buskars var väll mer som en djungel att ta sig igenom i det berusade tillstånd jag var. Så efter endels snubblande och forcerande lyckades jag ta mig igenom detta buskars.. Så om jag var jordig och tilltufsad efter detta är nog inte så konstigt"

"Nej, jag har inte bett om något alibi... Den som jag känner till som alibi är den som jag delade Taxi med. Jag, har inte påstått att jag varit upprörd av något. Snarare kanske full och uppskruvad. Här på tråden påstås det att jag gått hem till en tjej, men har inte riktigt koll på det. Tror jag gick hem och lade mig...."

Även detta skapar frågor:
- Vart sov du denna natt, antar också att du var i behov av både dusch och klädbyte?
- Anser du att PK och hans dåvarande sambo ljuger när de påstår att du bad om alibi?

Jag är ledsen över att behöva säga det, men du har hittills inte lyckats bringa klarhet i någon av dessa kärnfrågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
TA har jag hämtat då vi skulle ha grejer till att lägga golvet och kan inte minnas att det var på Lockerud. Hans bror har jag ingen koll på var han bodde..

JF känner jag till lite.. det var mest en kompis till PK...

Som jag minns så ska den ha stått hemma..Det vore ju bra om någon kunde fråga TA, han kanske minns hur vi tog oss ner...???

Jag har snabbt gått igenom tråden från sidan 437 och framåt. Ni ser själva att PK i alla fall har en idé om hur man kom ner till stan, PU minns som vanligt ingenting. Men jag kan inte hitta något om att TA inte skulle få åka i PK:s bil.

Inläggen är i tur och ordning: 5261, 5262, 5271, 5296, 5352, 5360 och 5503. Sedan orkade jag inte fortsätta längre, men det känns som att den aktuella frågeställningen ebbade ut här.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-03-02 kl. 23:20.
Citera
2018-03-03, 05:21
Medlem
https://www.instagram.com/p/Bbom8nvHH_a/
Citera
2018-03-03, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Du donnabello skrev ett intressant inlägg som försvann blixtsnabbt när det begav sig ang utpekandet av KM. Det löd något i stil med ”det är väl det ni hoppas på era jävla troll”. Det var skrivet i affekt med stavfel och lite andra tecken. Har du möjligen något att tala ut om vad gäller KM och KB??

Du känner eller står uppenbarligen båda nära. Är KM oskyldigt utpekad enligt dug och varför i så fall? Varför vill ingen från släkten kommentera eller dementera uppgifter om honom?

Nu slog du huvet på spiken Lubbe. Intressant oxå med TA PU PK
Citera
2018-03-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
PU: När ville inte PK att TA skulle åka med i deras bil? Var det den aktuella lördagskvällen? Inget dribblande nu, bara svara.
#7475. Sida 623.
Senast redigerad av Brixham 2018-03-03 kl. 11:51.
Citera
2018-03-03, 12:01
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har snabbt gått igenom tråden från sidan 437 och framåt. Ni ser själva att PK i alla fall har en idé om hur man kom ner till stan, PU minns som vanligt ingenting. Men jag kan inte hitta något om att TA inte skulle få åka i PK:s bil.

Inläggen är i tur och ordning: 5261, 5262, 5271, 5296, 5352, 5360 och 5503. Sedan orkade jag inte fortsätta längre, men det känns som att den aktuella frågeställningen ebbade ut här.

Jag har faktiskt också för mig att jag läst något liknande att PK och/eller någon i den bil PK åkte med inte ville ha med TA av någon anledning. Detta skapar kanske lite frågetecken kring PKs minnesbilder angående aktuell kväll eller så är det Lalajlajs uppgifter som inte stämmer, alternativt så är det TA som av någon anledning själv förnekat att han hjälpt PU denna dag.

I det stora hela så förändrar det dock inte något väsentligt gällande vilka personer som är intressanta i sammanhanget.
Citera
2018-03-03, 12:02
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brixham
#7475. Sida 623.

Se där ja.
Citera
2018-03-03, 14:11
Medlem
P-K-rämer.... Han gillar inte U-llberg och golar ner honom. Allt P-U-llberg inte minns samt indikation till misshandel av sambo, det är vad han har att tillföra! Han gillar inte T-Ahl så han golar ner honom trots att det visat sig att T-A-hl låg på hotell i huvudstaden pga jobb. Har han möjligtvis pratat om fler han inte gillar? Har han berättat vilken karaktär han är så att man kan bedöma trovärdighet? Hävdar att han aldrig skulle lägga hand på brudar FEL! Hjärnskadad kriminell som annars minns mycket dåligt. Idag sympatisör för nassar! Hå hå ja ja! Han stal och blåste folk. Utövar härskarteknik på vänner och fruntimmer, de som inte dansar efter hans pipa dissas inte bara utan baktalas och diktas upp historier om. Ska man ta det han säger på allvar bara för att det passar ens tycke? Det finns nog mer att få ut av självaste U-llbergs ord! Det säger väl en hel del! K-rämer är en ful fisk! Tro inget annat! Han vet precis vad han vill uppnå med sina inlägg! Visst kan där finnas sanning MEN räkna med minst lika många felaktigheter och vassa krokar!
Citera
2018-03-03, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bantorget
https://www.instagram.com/p/Bbom8nvHH_a/

Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
P-K-rämer.... Han gillar inte U-llberg och golar ner honom. Allt P-U-llberg inte minns samt indikation till misshandel av sambo, det är vad han har att tillföra! Han gillar inte T-Ahl så han golar ner honom trots att det visat sig att T-A-hl låg på hotell i huvudstaden pga jobb. Har han möjligtvis pratat om fler han inte gillar? Har han berättat vilken karaktär han är så att man kan bedöma trovärdighet? Hävdar att han aldrig skulle lägga hand på brudar FEL! Hjärnskadad kriminell som annars minns mycket dåligt. Idag sympatisör för nassar! Hå hå ja ja! Han stal och blåste folk. Utövar härskarteknik på vänner och fruntimmer, de som inte dansar efter hans pipa dissas inte bara utan baktalas och diktas upp historier om. Ska man ta det han säger på allvar bara för att det passar ens tycke? Det finns nog mer att få ut av självaste U-llbergs ord! Det säger väl en hel del! K-rämer är en ful fisk! Tro inget annat! Han vet precis vad han vill uppnå med sina inlägg! Visst kan där finnas sanning MEN räkna med minst lika många felaktigheter och vassa krokar!

Det kanske är här felet i hela utredningen finns. Alla är så säkra på att det är ett av Mariestads pucko.
Men tror ni en knarkare ensam kan döda forsla bort en kropp och palla pressen i 25 år ?
Citera
2018-03-03, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Det kanske är här felet i hela utredningen finns. Alla är så säkra på att det är ett av Mariestads pucko.
Men tror ni en knarkare ensam kan döda forsla bort en kropp och palla pressen i 25 år ?
Man önskar att det var så för den som mördade Helena SKA vara hemsk och det hjälper om den e det från början! Klart att han själv inte klarar det, de är för stirriga och nojjiga i största allmänhet. Hade dessutom det varit dessa snubbar som familjen Andersson tror sig veta tagit Helenas liv så har de inget för att knipa käft som de gör! Det är en närstående, helt klart! K-rämer och U-llberg vill bara göra sig märkvärdiga och bara en/två idioter tycker att detta är positiv uppmärksamhet att underhålla!
Citera
2018-03-03, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis

Vilka tilltalar du? Tror inte på någon knarkare nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in